REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Procedura zakładania spółki na Cyprze

Katarzyna Szeliga
Księgowa - specjalistka w zakładaniu spółek na Cyprze.
Zakładanie spółki na Cyprze
Zakładanie spółki na Cyprze

REKLAMA

REKLAMA

Procedura zakładania spółki na Cyprze nie jest skomplikowana, ale lepiej skorzystać z pomocy firm, które się tym zajmują. Pośrednik załatwi za nas wszystkie formalności, nam pozostanie tylko podpisać dokumenty. Firmy pośredniczące wysyłają do klienta dokumenty w przypadku, gdy osoba zakładająca spółkę na Cyprze nie wyrazi chęci przyjazdu na Cypr.

REKLAMA

Pierwszy krok to zgromadzenie wymaganych dokumentów m.in. poświadczony notarialnie wyciąg z paszportu, opinia bankowa, dokument potwierdzający adres zamieszkania np. rachunek, w języku angielskim, lub przetłumaczone na język angielski przez tłumacza przysięgłego. Gdy wspólnikiem ma być osoba prawna, konieczne będzie przedstawienie odpisu z rejestru przedsiębiorców dotyczącego tej osoby prawnej.

REKLAMA

Z kompletem dokumentów należy udać się do departamentu rejestracji spółek Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Turystyki (Departament of Registrar of Companies) w celu akceptacji nazwy spółki. Istnieje możliwość zgłoszenia więcej niż jednej nazwy w celu uniknięcia konieczności ponownego zgłaszania się do departamentu. Należy pamiętać, że nazwa spółki nie może zawierać słów obraźliwych, nie można użyć słów takich jak ubezpieczenia, bank, giełda itp. Nazwa może być wyrażona w języku greckim, angielskim, bądź w każdym innym języku, pod warunkiem, że przy rejestracji zostanie przetłumaczona na język angielski lub grecki. Uzyskanie potwierdzenia poprawności nazwy następuje w ciągu kilku dni roboczych.

Po uzyskaniu zgody na rejestrację spółki należy sporządzić wniosek rejestracyjny do departamentu rejestracji spółek wraz z:

  • umową i statusem spółki,
  • danymi personalnymi udziałowców,
  • danymi personalnymi członków zarządu,
  • adresem spółki,
  • danymi sekretarza,sekretarki,
  • informacjami o kapitale spółki.

Zobacz: Co warto wiedzieć o spółkach cypryjskich?

Umowa spółki winna być podpisana własnoręcznie przez każdego wspólnika. W umowie spółki powinny się znaleść następujące informacje:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  forma organizacyjno-prawna,
  • stwierdzenie, że główne biuro spółki ma siedzibę na Cyprze,
  • przedmiot działalności spółki,
  • zasady odpowiedzialności za zobowiązania,
  • wysokość kapitału zakładowego,
  • wskazanie wartości udziałów.

Status spółki określa wewnętrzną strukturę spółki, uprawnienia wspólników, obowiązki dyrektorów, kwestie związane z emisją udziałów, rodzaj udziałów, zasady wypłat dywident.

Istnieje możliwość również zakupu gotowej, zarejestrowanej spółki. Jest to najszybszy sposób na rozpoczęcie działalności.

Na Cyprze nie obowiązuje minimalna i maksymalna wysokość kapitału zakładowego. Nie istnieje też obowiązek faktycznego pokrycia kapitału zakładowego. Spółka natomiast musi posiadać conajmniej jednego dyrektora i sekretarza.

Zobacz: Dotacje i mikropożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Po zarejestrowaniu spółki należy uzyskać dokument potwierdzający nadanie spółce polskiego odpowiednika numeru NIP, jeśli zatrudnimy pracowników, musimy uzyskać także numer ubezpieczenia społecznego.

Gdy tylko procedura rejestracji spółki jest zakończona otrzymujemy Certyfikat Rejestracji w języku greckim i angielskim wraz z listą dyrektorów, sekretarzy/sekretarek, listą wspólników oraz adresem spółki.

By płacić podatki od osób prawnych w wysokości 10% na Cyprze, należy swoją firmę posiadać na terytorium tego kraju. Spółki, które nie mają zarządu w Republice Cypryjskiej oraz nie mają tu siedziby
i nie prowadzą tu działalności nie są uznawane za cypryjskie i nie są płatnikami podatku CIT. Konsekwencją braku uznania spółki za cypryjską jest brak możliwości skorzystania z cypryjskich przepisów podatkowych, brak możliwości skorzystania z korzyści płynących z umów o podwójnym opodatkowaniu. Co należy więc zrobić by spółka była w 100% cypryjska? Należy przestrzegać następujących zasad:

  • zarząd powinien się składać z przynajmniej jednego cypryjskiego rezydenta podatkowego,
  • posiedzenia zarządu powinny odbywać się na terenie Cypru,
  • zarząd podejmuje ważne decyzje na terytorium Cypru.

Wszystkimi powyższymi czynnościami zajmują się firmy pośredniczące na Cyprze. Dlatego też warto skorzystać z usług oferowanych przez te firmy.

Zobacz serwis: Firma za granicą

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA