REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Procedura zakładania spółki na Cyprze

Katarzyna Szeliga
Księgowa - specjalistka w zakładaniu spółek na Cyprze.
Zakładanie spółki na Cyprze
Zakładanie spółki na Cyprze

REKLAMA

REKLAMA

Procedura zakładania spółki na Cyprze nie jest skomplikowana, ale lepiej skorzystać z pomocy firm, które się tym zajmują. Pośrednik załatwi za nas wszystkie formalności, nam pozostanie tylko podpisać dokumenty. Firmy pośredniczące wysyłają do klienta dokumenty w przypadku, gdy osoba zakładająca spółkę na Cyprze nie wyrazi chęci przyjazdu na Cypr.

REKLAMA

Pierwszy krok to zgromadzenie wymaganych dokumentów m.in. poświadczony notarialnie wyciąg z paszportu, opinia bankowa, dokument potwierdzający adres zamieszkania np. rachunek, w języku angielskim, lub przetłumaczone na język angielski przez tłumacza przysięgłego. Gdy wspólnikiem ma być osoba prawna, konieczne będzie przedstawienie odpisu z rejestru przedsiębiorców dotyczącego tej osoby prawnej.

REKLAMA

Z kompletem dokumentów należy udać się do departamentu rejestracji spółek Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Turystyki (Departament of Registrar of Companies) w celu akceptacji nazwy spółki. Istnieje możliwość zgłoszenia więcej niż jednej nazwy w celu uniknięcia konieczności ponownego zgłaszania się do departamentu. Należy pamiętać, że nazwa spółki nie może zawierać słów obraźliwych, nie można użyć słów takich jak ubezpieczenia, bank, giełda itp. Nazwa może być wyrażona w języku greckim, angielskim, bądź w każdym innym języku, pod warunkiem, że przy rejestracji zostanie przetłumaczona na język angielski lub grecki. Uzyskanie potwierdzenia poprawności nazwy następuje w ciągu kilku dni roboczych.

Po uzyskaniu zgody na rejestrację spółki należy sporządzić wniosek rejestracyjny do departamentu rejestracji spółek wraz z:

  • umową i statusem spółki,
  • danymi personalnymi udziałowców,
  • danymi personalnymi członków zarządu,
  • adresem spółki,
  • danymi sekretarza,sekretarki,
  • informacjami o kapitale spółki.

Zobacz: Co warto wiedzieć o spółkach cypryjskich?

Umowa spółki winna być podpisana własnoręcznie przez każdego wspólnika. W umowie spółki powinny się znaleść następujące informacje:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  forma organizacyjno-prawna,
  • stwierdzenie, że główne biuro spółki ma siedzibę na Cyprze,
  • przedmiot działalności spółki,
  • zasady odpowiedzialności za zobowiązania,
  • wysokość kapitału zakładowego,
  • wskazanie wartości udziałów.

Status spółki określa wewnętrzną strukturę spółki, uprawnienia wspólników, obowiązki dyrektorów, kwestie związane z emisją udziałów, rodzaj udziałów, zasady wypłat dywident.

Istnieje możliwość również zakupu gotowej, zarejestrowanej spółki. Jest to najszybszy sposób na rozpoczęcie działalności.

Na Cyprze nie obowiązuje minimalna i maksymalna wysokość kapitału zakładowego. Nie istnieje też obowiązek faktycznego pokrycia kapitału zakładowego. Spółka natomiast musi posiadać conajmniej jednego dyrektora i sekretarza.

Zobacz: Dotacje i mikropożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Po zarejestrowaniu spółki należy uzyskać dokument potwierdzający nadanie spółce polskiego odpowiednika numeru NIP, jeśli zatrudnimy pracowników, musimy uzyskać także numer ubezpieczenia społecznego.

Gdy tylko procedura rejestracji spółki jest zakończona otrzymujemy Certyfikat Rejestracji w języku greckim i angielskim wraz z listą dyrektorów, sekretarzy/sekretarek, listą wspólników oraz adresem spółki.

By płacić podatki od osób prawnych w wysokości 10% na Cyprze, należy swoją firmę posiadać na terytorium tego kraju. Spółki, które nie mają zarządu w Republice Cypryjskiej oraz nie mają tu siedziby
i nie prowadzą tu działalności nie są uznawane za cypryjskie i nie są płatnikami podatku CIT. Konsekwencją braku uznania spółki za cypryjską jest brak możliwości skorzystania z cypryjskich przepisów podatkowych, brak możliwości skorzystania z korzyści płynących z umów o podwójnym opodatkowaniu. Co należy więc zrobić by spółka była w 100% cypryjska? Należy przestrzegać następujących zasad:

  • zarząd powinien się składać z przynajmniej jednego cypryjskiego rezydenta podatkowego,
  • posiedzenia zarządu powinny odbywać się na terenie Cypru,
  • zarząd podejmuje ważne decyzje na terytorium Cypru.

Wszystkimi powyższymi czynnościami zajmują się firmy pośredniczące na Cyprze. Dlatego też warto skorzystać z usług oferowanych przez te firmy.

Zobacz serwis: Firma za granicą

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA