REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Procedura zakładania spółki na Cyprze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Szeliga
Księgowa - specjalistka w zakładaniu spółek na Cyprze.
Zakładanie spółki na Cyprze
Zakładanie spółki na Cyprze

REKLAMA

REKLAMA

Procedura zakładania spółki na Cyprze nie jest skomplikowana, ale lepiej skorzystać z pomocy firm, które się tym zajmują. Pośrednik załatwi za nas wszystkie formalności, nam pozostanie tylko podpisać dokumenty. Firmy pośredniczące wysyłają do klienta dokumenty w przypadku, gdy osoba zakładająca spółkę na Cyprze nie wyrazi chęci przyjazdu na Cypr.

Pierwszy krok to zgromadzenie wymaganych dokumentów m.in. poświadczony notarialnie wyciąg z paszportu, opinia bankowa, dokument potwierdzający adres zamieszkania np. rachunek, w języku angielskim, lub przetłumaczone na język angielski przez tłumacza przysięgłego. Gdy wspólnikiem ma być osoba prawna, konieczne będzie przedstawienie odpisu z rejestru przedsiębiorców dotyczącego tej osoby prawnej.

REKLAMA

REKLAMA

Z kompletem dokumentów należy udać się do departamentu rejestracji spółek Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Turystyki (Departament of Registrar of Companies) w celu akceptacji nazwy spółki. Istnieje możliwość zgłoszenia więcej niż jednej nazwy w celu uniknięcia konieczności ponownego zgłaszania się do departamentu. Należy pamiętać, że nazwa spółki nie może zawierać słów obraźliwych, nie można użyć słów takich jak ubezpieczenia, bank, giełda itp. Nazwa może być wyrażona w języku greckim, angielskim, bądź w każdym innym języku, pod warunkiem, że przy rejestracji zostanie przetłumaczona na język angielski lub grecki. Uzyskanie potwierdzenia poprawności nazwy następuje w ciągu kilku dni roboczych.

Po uzyskaniu zgody na rejestrację spółki należy sporządzić wniosek rejestracyjny do departamentu rejestracji spółek wraz z:

  • umową i statusem spółki,
  • danymi personalnymi udziałowców,
  • danymi personalnymi członków zarządu,
  • adresem spółki,
  • danymi sekretarza,sekretarki,
  • informacjami o kapitale spółki.

Zobacz: Co warto wiedzieć o spółkach cypryjskich?

REKLAMA

Umowa spółki winna być podpisana własnoręcznie przez każdego wspólnika. W umowie spółki powinny się znaleść następujące informacje:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  forma organizacyjno-prawna,
  • stwierdzenie, że główne biuro spółki ma siedzibę na Cyprze,
  • przedmiot działalności spółki,
  • zasady odpowiedzialności za zobowiązania,
  • wysokość kapitału zakładowego,
  • wskazanie wartości udziałów.

Status spółki określa wewnętrzną strukturę spółki, uprawnienia wspólników, obowiązki dyrektorów, kwestie związane z emisją udziałów, rodzaj udziałów, zasady wypłat dywident.

Istnieje możliwość również zakupu gotowej, zarejestrowanej spółki. Jest to najszybszy sposób na rozpoczęcie działalności.

Na Cyprze nie obowiązuje minimalna i maksymalna wysokość kapitału zakładowego. Nie istnieje też obowiązek faktycznego pokrycia kapitału zakładowego. Spółka natomiast musi posiadać conajmniej jednego dyrektora i sekretarza.

Zobacz: Dotacje i mikropożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Po zarejestrowaniu spółki należy uzyskać dokument potwierdzający nadanie spółce polskiego odpowiednika numeru NIP, jeśli zatrudnimy pracowników, musimy uzyskać także numer ubezpieczenia społecznego.

Gdy tylko procedura rejestracji spółki jest zakończona otrzymujemy Certyfikat Rejestracji w języku greckim i angielskim wraz z listą dyrektorów, sekretarzy/sekretarek, listą wspólników oraz adresem spółki.

By płacić podatki od osób prawnych w wysokości 10% na Cyprze, należy swoją firmę posiadać na terytorium tego kraju. Spółki, które nie mają zarządu w Republice Cypryjskiej oraz nie mają tu siedziby
i nie prowadzą tu działalności nie są uznawane za cypryjskie i nie są płatnikami podatku CIT. Konsekwencją braku uznania spółki za cypryjską jest brak możliwości skorzystania z cypryjskich przepisów podatkowych, brak możliwości skorzystania z korzyści płynących z umów o podwójnym opodatkowaniu. Co należy więc zrobić by spółka była w 100% cypryjska? Należy przestrzegać następujących zasad:

  • zarząd powinien się składać z przynajmniej jednego cypryjskiego rezydenta podatkowego,
  • posiedzenia zarządu powinny odbywać się na terenie Cypru,
  • zarząd podejmuje ważne decyzje na terytorium Cypru.

Wszystkimi powyższymi czynnościami zajmują się firmy pośredniczące na Cyprze. Dlatego też warto skorzystać z usług oferowanych przez te firmy.

Zobacz serwis: Firma za granicą

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA