REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie
Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji
Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji

REKLAMA

REKLAMA

Relacje powstające w związku z ochroną prawną i wykorzystaniem znaków towarowych, znaków obsługowych i nazw miejsc pochodzenia towarów reguluje Kodeks Cywilny Federacji Rosyjskiej. Jak przedstawiają się wskazane przez niego zasady?

Znaki towarowe to oznaczenie służące indywidualizacji towarów lub usług. Istnieje kilka rodzajów znaków towarowych: słowne, graficzne, złożone, przestrzenne, dźwiękowe. Do znaków słownych zaliczamy słowa, połączenia liter mające charakter słowny, wyrażenia, zdania i inne elementy językowe oraz ich połączenia. Do znaków graficznych zaliczamy — przedstawienia żywych istot, przedmiotów, obiektów naturalnych i innych oraz figury wszelkich form.

REKLAMA

Do znaków przestrzennych należą trójwymiarowe obiekty, figury, kombinacje linii i fi gur. Jako znaki złożone występują kombinacje różnorodnych elementów: graficznych, słownych, przestrzennych, itd.

Zgodnie z art. 1477 i 1478 Kodeksu Cywilnego Federacji Rosyjskiej znak towarowy może zostać zarejestrowany na osobę prawną lub fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma, która postanowiła mieć własną markę musi ją na czas zarejestrować. Dopóki znak nie został zarejestrowany, jego posiadacz nie może zabronić używania go innym osobom. Rejestracją znaków towarowych zajmuje się Instytut Federalny Własności Przemysłowej (FIPS) Służby Federalnej ds. Własności Intelektualnej, Patentów i Znaków Towarowych (Rospatent).

Wniosek o zarejestrowanie prawa do marki firma może złożyć samodzielnie lub przez pełnomocnika (rzecznika) patentowego. Taka osoba winna posiadać akredytację w Rospatencie.

Polecamy: Na czym polega państwowy system preferencji w Rosji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Po uzyskaniu pozwolenia na rejestrację znaku towarowego należy wystąpić o wydanie świadectwa rejestracyjnego. W tym celu w Urzędzie Patentowym należy złożyć wniosek o wydanie świadectwa. Dokument ten stwierdza pierwszeństwo do uzyskania prawa ochrony znaku towarowego. Świadectwo potwierdza wyłączne prawo posiadacza do używania i dysponowania znakiem towarowym oraz zakaz jego używania przez inne osoby.

Wyłączne prawo do używania znaku towarowego jest ważne przez 10 lat. Termin ten jest liczony od momentu złożenia wniosku w Rospatencie. Później, jeżeli podmiot planuje przedłużyć jego ochronę prawną, to w trakcie ostatniego roku ważności świadectwa należy złożyć wniosek o przedłużenie ważności rejestracji. W takim wypadku ochrona zostanie przedłużona na następne dziesięć lat (art. 16 Ustawy nr 3520-1). Do wniosku należy obowiązkowo załączyć dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej za przedłużenie terminu ważności.

Ochrona praw do znaku towarowego może być wykonywana z zastosowaniem norm prawa administracyjnego, cywilnego i karnego.

Artykuł jest fragmentem książki „Azbuka biznesmena. Działalność gospodarcza w Rosji.” Autorstwa Wydziału Promocji Inwestycji i Handlu Ambasady Rzeczypospolitej w Moskwie.

Polecamy: Jak obliczyć opłatę celną w Rosji

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA