REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie
Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji
Jak chronić firmowy znak towarowy w Rosji

REKLAMA

REKLAMA



Relacje powstające w związku z ochroną prawną i wykorzystaniem znaków towarowych, znaków obsługowych i nazw miejsc pochodzenia towarów reguluje Kodeks Cywilny Federacji Rosyjskiej. Jak przedstawiają się wskazane przez niego zasady?

Znaki towarowe to oznaczenie służące indywidualizacji towarów lub usług. Istnieje kilka rodzajów znaków towarowych: słowne, graficzne, złożone, przestrzenne, dźwiękowe. Do znaków słownych zaliczamy słowa, połączenia liter mające charakter słowny, wyrażenia, zdania i inne elementy językowe oraz ich połączenia. Do znaków graficznych zaliczamy — przedstawienia żywych istot, przedmiotów, obiektów naturalnych i innych oraz figury wszelkich form.

REKLAMA

REKLAMA

Do znaków przestrzennych należą trójwymiarowe obiekty, figury, kombinacje linii i fi gur. Jako znaki złożone występują kombinacje różnorodnych elementów: graficznych, słownych, przestrzennych, itd.

Zgodnie z art. 1477 i 1478 Kodeksu Cywilnego Federacji Rosyjskiej znak towarowy może zostać zarejestrowany na osobę prawną lub fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma, która postanowiła mieć własną markę musi ją na czas zarejestrować. Dopóki znak nie został zarejestrowany, jego posiadacz nie może zabronić używania go innym osobom. Rejestracją znaków towarowych zajmuje się Instytut Federalny Własności Przemysłowej (FIPS) Służby Federalnej ds. Własności Intelektualnej, Patentów i Znaków Towarowych (Rospatent).

Wniosek o zarejestrowanie prawa do marki firma może złożyć samodzielnie lub przez pełnomocnika (rzecznika) patentowego. Taka osoba winna posiadać akredytację w Rospatencie.

REKLAMA

Polecamy: Na czym polega państwowy system preferencji w Rosji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po uzyskaniu pozwolenia na rejestrację znaku towarowego należy wystąpić o wydanie świadectwa rejestracyjnego. W tym celu w Urzędzie Patentowym należy złożyć wniosek o wydanie świadectwa. Dokument ten stwierdza pierwszeństwo do uzyskania prawa ochrony znaku towarowego. Świadectwo potwierdza wyłączne prawo posiadacza do używania i dysponowania znakiem towarowym oraz zakaz jego używania przez inne osoby.

Wyłączne prawo do używania znaku towarowego jest ważne przez 10 lat. Termin ten jest liczony od momentu złożenia wniosku w Rospatencie. Później, jeżeli podmiot planuje przedłużyć jego ochronę prawną, to w trakcie ostatniego roku ważności świadectwa należy złożyć wniosek o przedłużenie ważności rejestracji. W takim wypadku ochrona zostanie przedłużona na następne dziesięć lat (art. 16 Ustawy nr 3520-1). Do wniosku należy obowiązkowo załączyć dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej za przedłużenie terminu ważności.

Ochrona praw do znaku towarowego może być wykonywana z zastosowaniem norm prawa administracyjnego, cywilnego i karnego.

Artykuł jest fragmentem książki „Azbuka biznesmena. Działalność gospodarcza w Rosji.” Autorstwa Wydziału Promocji Inwestycji i Handlu Ambasady Rzeczypospolitej w Moskwie.

Polecamy: Jak obliczyć opłatę celną w Rosji

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

REKLAMA

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA