REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Dlaczego marketing treści może się opłacać?

Większość środków finansowych nadal jest przeznaczana na płatne formy reklamy. Marketing treści, na który aktualnie przypada ok. 34% budżetu przeznaczonego na działania marketingowe w Internecie może jednak doprowadzić do osiągnięcia bardziej długoterminowych korzyści, ponieważ opiera się on na budowaniu aktywów, które potencjalnie mogą dostarczać ruch na stronę internetową przez miesiące a nawet lata. W większości przypadków, ruch na stronie internetowej będzie pochodził z organicznych wyników wyszukiwania, a jak wiadomo, ruch ten jest uzyskiwany wyłącznie dzięki treściom publikowanym na stronie.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Szerokość zastosowania marketingu treści w Europie

Według badań przeprowadzonych na rynku europejskim, 71% organizacji nadal ocenia działania związane z marketingiem internetowym, jako nieregularne (36%), podstawowe (20%) lub ograniczone (9%). Marketing treści na rynkach europejskich znajduje się dopiero w fazie adaptacji. Poniżej znajduje się wykres przedstawiający odsetek funduszy przeznaczany na marketing treści:

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak widać, prawie połowa specjalistów ds. marketingu przeznaczy na marketing treści zaledwie 0-20% budżetów marketingowych. W większości przypadków, w 55% organizacji planuje się zwiększenie zatrudnienia w zakresie marketingu treści w 2014 roku. Wyniki marketingowe uzyskane dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu treści różnią się w zależności od stosowanych taktyk.

Najważniejsze wskaźniki marketingowe stron internetowych z punktu widzenia marketingu treści to: liczba wyświetleń poszczególnych stron, liczba unikatowych odwiedzin na stronie internetowej, wskaźnik odbić (mówiący o tym czy odwiedzający przejrzał więcej niż jedną stronę znajdującą się pod daną domeną), czas spędzony na stronie oraz liczba osób, która podzieliła się daną treścią za pomocą mediów społecznościowych.

Wysokość wskaźników może znacznie różnić się w zależności od stosowanych taktyk marketingowych. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca skuteczność poszczególnych rodzajów treści według specjalistów ds. marketingu.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Czy średnia, miesięczna liczba użytkowników na stronie jest najważniejsza?

Podstawowym celem marketingu treści jest przyciągnięcie na stronę ruchu wysokiej jakości. Liczba odwiedzin w dużym stopniu zależy od tego, jaka taktyka w zakresie marketingu treści została wykorzystana oraz na jakim rynku działa dane przedsiębiorstwo. Większość dużych organizacji skierowanych na rynek konsumencki i posiadających znaczne zasoby może liczyć na uzyskanie wysokiego poziomu ruchu na stronie dzięki wprowadzeniu strategii marketingu treści.


Inne przedsiębiorstwa, kierujące ofertę głównie do węższych segmentów rynkowych jak również organizacje działające na rynku business to business (B2B) mogą liczyć na niższą, absolutną miesięczną liczbę odwiedzin na stronie internetowej. W tym przypadku, nie ma to aż tak dużego znaczenia, ponieważ dla każdej organizacji najważniejsza jest nie liczba odwiedzin, lecz osiągnięcie specyficznych celów marketingowych. Mniejsze firmy mogą w mniejszym stopniu polegać na budowaniu wizerunku marki, jednak nadal być w stanie stworzyć wokół organizacji społeczność, która w dłuższym terminie dostarczy nowych klientów i pomorze w osiągnięciu celów sprzedaży.

Poniżej, znajduje się wykres przedstawiający średnią, miesięczną liczbę odwiedzin na stronach stosujących strategię marketingu treści. Wyniki zostały podzielone w zależności od wielkości organizacji prowadzących działania marketingowe. Jak widać, większa liczba zasobów posiadanych przez firmę może doprowadzić do gwałtownego wzrostu ruchu na stronie.

Postaw na długoterminowe działania marketingowe

Jednym z wymagań stawianych przez osoby odpowiedzialne za wyniki osiągane dzięki działaniom związanym z marketingiem treści, jest osiąganie przez działy marketingu regularnych i długoterminowych sukcesów. Pokrywa się to z ogólną filozofią marketingu treści polegającą na stosowaniu podejścia do marketingu o niskim zaangażowaniu ze strony odbiorców. Agencje reklamowe i marki mogą nawiązać zyskowną współpracę tylko wtedy, gdy wspólnie zgodzą się na pewne kluczowe czynniki sukcesu, które powinny zostać osiągnięte w określonym okresie.

Najpopularniejszym wskaźnikiem pozwalającym na zmierzenie skuteczności działań związanych z marketingiem marek jest wzrost poziomu spontanicznej rozpoznawalności marki przez konsumentów. Na drugim miejscu znajduje się wskaźnik dotyczący wzrostu średniego poziomu sprzedaży produktów należących do danej marki. Duża różnorodność i rozłożenie w czasie działań związanych z marketingiem treści powoduje, że bardzo trudno jest obliczyć konkretny zwrot z inwestycji z przeprowadzonych kampanii marketingowych.

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki i wzrostu poziomu sprzedaży, marki zwracają szczególną uwagę na wskaźniki takie jak; liczba kliknięć na strony związane z marką, zasięg kampanii marketingowej, liczba kliknięć lub wyświetleń opublikowanych treści oraz liczba ludzi, którzy podzielili się daną treścią poprzez media społecznościowe. Niezależnie od zastosowanego miernika, w ostateczności, najważniejsza jest liczba nowo pozyskanych klientów. Marketing treści zyskuje coraz większą przychylność ze strony specjalistów ds. marketingu i można się spodziewać, że w najbliższym okresie może stać się dominującą strategią marketingową na wielu rynkach.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

Autor: Grupa Tense

Co o tym sądzisz? Uważasz, że content marketing to skuteczna strategia marketingowa? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA