REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Dlaczego marketing treści może się opłacać?

Większość środków finansowych nadal jest przeznaczana na płatne formy reklamy. Marketing treści, na który aktualnie przypada ok. 34% budżetu przeznaczonego na działania marketingowe w Internecie może jednak doprowadzić do osiągnięcia bardziej długoterminowych korzyści, ponieważ opiera się on na budowaniu aktywów, które potencjalnie mogą dostarczać ruch na stronę internetową przez miesiące a nawet lata. W większości przypadków, ruch na stronie internetowej będzie pochodził z organicznych wyników wyszukiwania, a jak wiadomo, ruch ten jest uzyskiwany wyłącznie dzięki treściom publikowanym na stronie.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Szerokość zastosowania marketingu treści w Europie

Według badań przeprowadzonych na rynku europejskim, 71% organizacji nadal ocenia działania związane z marketingiem internetowym, jako nieregularne (36%), podstawowe (20%) lub ograniczone (9%). Marketing treści na rynkach europejskich znajduje się dopiero w fazie adaptacji. Poniżej znajduje się wykres przedstawiający odsetek funduszy przeznaczany na marketing treści:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak widać, prawie połowa specjalistów ds. marketingu przeznaczy na marketing treści zaledwie 0-20% budżetów marketingowych. W większości przypadków, w 55% organizacji planuje się zwiększenie zatrudnienia w zakresie marketingu treści w 2014 roku. Wyniki marketingowe uzyskane dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu treści różnią się w zależności od stosowanych taktyk.

Najważniejsze wskaźniki marketingowe stron internetowych z punktu widzenia marketingu treści to: liczba wyświetleń poszczególnych stron, liczba unikatowych odwiedzin na stronie internetowej, wskaźnik odbić (mówiący o tym czy odwiedzający przejrzał więcej niż jedną stronę znajdującą się pod daną domeną), czas spędzony na stronie oraz liczba osób, która podzieliła się daną treścią za pomocą mediów społecznościowych.

Wysokość wskaźników może znacznie różnić się w zależności od stosowanych taktyk marketingowych. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca skuteczność poszczególnych rodzajów treści według specjalistów ds. marketingu.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Czy średnia, miesięczna liczba użytkowników na stronie jest najważniejsza?

Podstawowym celem marketingu treści jest przyciągnięcie na stronę ruchu wysokiej jakości. Liczba odwiedzin w dużym stopniu zależy od tego, jaka taktyka w zakresie marketingu treści została wykorzystana oraz na jakim rynku działa dane przedsiębiorstwo. Większość dużych organizacji skierowanych na rynek konsumencki i posiadających znaczne zasoby może liczyć na uzyskanie wysokiego poziomu ruchu na stronie dzięki wprowadzeniu strategii marketingu treści.


REKLAMA

Inne przedsiębiorstwa, kierujące ofertę głównie do węższych segmentów rynkowych jak również organizacje działające na rynku business to business (B2B) mogą liczyć na niższą, absolutną miesięczną liczbę odwiedzin na stronie internetowej. W tym przypadku, nie ma to aż tak dużego znaczenia, ponieważ dla każdej organizacji najważniejsza jest nie liczba odwiedzin, lecz osiągnięcie specyficznych celów marketingowych. Mniejsze firmy mogą w mniejszym stopniu polegać na budowaniu wizerunku marki, jednak nadal być w stanie stworzyć wokół organizacji społeczność, która w dłuższym terminie dostarczy nowych klientów i pomorze w osiągnięciu celów sprzedaży.

Poniżej, znajduje się wykres przedstawiający średnią, miesięczną liczbę odwiedzin na stronach stosujących strategię marketingu treści. Wyniki zostały podzielone w zależności od wielkości organizacji prowadzących działania marketingowe. Jak widać, większa liczba zasobów posiadanych przez firmę może doprowadzić do gwałtownego wzrostu ruchu na stronie.

Postaw na długoterminowe działania marketingowe

Jednym z wymagań stawianych przez osoby odpowiedzialne za wyniki osiągane dzięki działaniom związanym z marketingiem treści, jest osiąganie przez działy marketingu regularnych i długoterminowych sukcesów. Pokrywa się to z ogólną filozofią marketingu treści polegającą na stosowaniu podejścia do marketingu o niskim zaangażowaniu ze strony odbiorców. Agencje reklamowe i marki mogą nawiązać zyskowną współpracę tylko wtedy, gdy wspólnie zgodzą się na pewne kluczowe czynniki sukcesu, które powinny zostać osiągnięte w określonym okresie.

Najpopularniejszym wskaźnikiem pozwalającym na zmierzenie skuteczności działań związanych z marketingiem marek jest wzrost poziomu spontanicznej rozpoznawalności marki przez konsumentów. Na drugim miejscu znajduje się wskaźnik dotyczący wzrostu średniego poziomu sprzedaży produktów należących do danej marki. Duża różnorodność i rozłożenie w czasie działań związanych z marketingiem treści powoduje, że bardzo trudno jest obliczyć konkretny zwrot z inwestycji z przeprowadzonych kampanii marketingowych.

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki i wzrostu poziomu sprzedaży, marki zwracają szczególną uwagę na wskaźniki takie jak; liczba kliknięć na strony związane z marką, zasięg kampanii marketingowej, liczba kliknięć lub wyświetleń opublikowanych treści oraz liczba ludzi, którzy podzielili się daną treścią poprzez media społecznościowe. Niezależnie od zastosowanego miernika, w ostateczności, najważniejsza jest liczba nowo pozyskanych klientów. Marketing treści zyskuje coraz większą przychylność ze strony specjalistów ds. marketingu i można się spodziewać, że w najbliższym okresie może stać się dominującą strategią marketingową na wielu rynkach.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

Autor: Grupa Tense

Co o tym sądzisz? Uważasz, że content marketing to skuteczna strategia marketingowa? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA