REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Dlaczego marketing treści może się opłacać?

Większość środków finansowych nadal jest przeznaczana na płatne formy reklamy. Marketing treści, na który aktualnie przypada ok. 34% budżetu przeznaczonego na działania marketingowe w Internecie może jednak doprowadzić do osiągnięcia bardziej długoterminowych korzyści, ponieważ opiera się on na budowaniu aktywów, które potencjalnie mogą dostarczać ruch na stronę internetową przez miesiące a nawet lata. W większości przypadków, ruch na stronie internetowej będzie pochodził z organicznych wyników wyszukiwania, a jak wiadomo, ruch ten jest uzyskiwany wyłącznie dzięki treściom publikowanym na stronie.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Szerokość zastosowania marketingu treści w Europie

Według badań przeprowadzonych na rynku europejskim, 71% organizacji nadal ocenia działania związane z marketingiem internetowym, jako nieregularne (36%), podstawowe (20%) lub ograniczone (9%). Marketing treści na rynkach europejskich znajduje się dopiero w fazie adaptacji. Poniżej znajduje się wykres przedstawiający odsetek funduszy przeznaczany na marketing treści:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak widać, prawie połowa specjalistów ds. marketingu przeznaczy na marketing treści zaledwie 0-20% budżetów marketingowych. W większości przypadków, w 55% organizacji planuje się zwiększenie zatrudnienia w zakresie marketingu treści w 2014 roku. Wyniki marketingowe uzyskane dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu treści różnią się w zależności od stosowanych taktyk.

Najważniejsze wskaźniki marketingowe stron internetowych z punktu widzenia marketingu treści to: liczba wyświetleń poszczególnych stron, liczba unikatowych odwiedzin na stronie internetowej, wskaźnik odbić (mówiący o tym czy odwiedzający przejrzał więcej niż jedną stronę znajdującą się pod daną domeną), czas spędzony na stronie oraz liczba osób, która podzieliła się daną treścią za pomocą mediów społecznościowych.

Wysokość wskaźników może znacznie różnić się w zależności od stosowanych taktyk marketingowych. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca skuteczność poszczególnych rodzajów treści według specjalistów ds. marketingu.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Czy średnia, miesięczna liczba użytkowników na stronie jest najważniejsza?

Podstawowym celem marketingu treści jest przyciągnięcie na stronę ruchu wysokiej jakości. Liczba odwiedzin w dużym stopniu zależy od tego, jaka taktyka w zakresie marketingu treści została wykorzystana oraz na jakim rynku działa dane przedsiębiorstwo. Większość dużych organizacji skierowanych na rynek konsumencki i posiadających znaczne zasoby może liczyć na uzyskanie wysokiego poziomu ruchu na stronie dzięki wprowadzeniu strategii marketingu treści.


REKLAMA

Inne przedsiębiorstwa, kierujące ofertę głównie do węższych segmentów rynkowych jak również organizacje działające na rynku business to business (B2B) mogą liczyć na niższą, absolutną miesięczną liczbę odwiedzin na stronie internetowej. W tym przypadku, nie ma to aż tak dużego znaczenia, ponieważ dla każdej organizacji najważniejsza jest nie liczba odwiedzin, lecz osiągnięcie specyficznych celów marketingowych. Mniejsze firmy mogą w mniejszym stopniu polegać na budowaniu wizerunku marki, jednak nadal być w stanie stworzyć wokół organizacji społeczność, która w dłuższym terminie dostarczy nowych klientów i pomorze w osiągnięciu celów sprzedaży.

Poniżej, znajduje się wykres przedstawiający średnią, miesięczną liczbę odwiedzin na stronach stosujących strategię marketingu treści. Wyniki zostały podzielone w zależności od wielkości organizacji prowadzących działania marketingowe. Jak widać, większa liczba zasobów posiadanych przez firmę może doprowadzić do gwałtownego wzrostu ruchu na stronie.

Postaw na długoterminowe działania marketingowe

Jednym z wymagań stawianych przez osoby odpowiedzialne za wyniki osiągane dzięki działaniom związanym z marketingiem treści, jest osiąganie przez działy marketingu regularnych i długoterminowych sukcesów. Pokrywa się to z ogólną filozofią marketingu treści polegającą na stosowaniu podejścia do marketingu o niskim zaangażowaniu ze strony odbiorców. Agencje reklamowe i marki mogą nawiązać zyskowną współpracę tylko wtedy, gdy wspólnie zgodzą się na pewne kluczowe czynniki sukcesu, które powinny zostać osiągnięte w określonym okresie.

Najpopularniejszym wskaźnikiem pozwalającym na zmierzenie skuteczności działań związanych z marketingiem marek jest wzrost poziomu spontanicznej rozpoznawalności marki przez konsumentów. Na drugim miejscu znajduje się wskaźnik dotyczący wzrostu średniego poziomu sprzedaży produktów należących do danej marki. Duża różnorodność i rozłożenie w czasie działań związanych z marketingiem treści powoduje, że bardzo trudno jest obliczyć konkretny zwrot z inwestycji z przeprowadzonych kampanii marketingowych.

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki i wzrostu poziomu sprzedaży, marki zwracają szczególną uwagę na wskaźniki takie jak; liczba kliknięć na strony związane z marką, zasięg kampanii marketingowej, liczba kliknięć lub wyświetleń opublikowanych treści oraz liczba ludzi, którzy podzielili się daną treścią poprzez media społecznościowe. Niezależnie od zastosowanego miernika, w ostateczności, najważniejsza jest liczba nowo pozyskanych klientów. Marketing treści zyskuje coraz większą przychylność ze strony specjalistów ds. marketingu i można się spodziewać, że w najbliższym okresie może stać się dominującą strategią marketingową na wielu rynkach.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

Autor: Grupa Tense

Co o tym sądzisz? Uważasz, że content marketing to skuteczna strategia marketingowa? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

REKLAMA