REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

Subskrybuj nas na Youtube
marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Dlaczego marketing treści może się opłacać?

Większość środków finansowych nadal jest przeznaczana na płatne formy reklamy. Marketing treści, na który aktualnie przypada ok. 34% budżetu przeznaczonego na działania marketingowe w Internecie może jednak doprowadzić do osiągnięcia bardziej długoterminowych korzyści, ponieważ opiera się on na budowaniu aktywów, które potencjalnie mogą dostarczać ruch na stronę internetową przez miesiące a nawet lata. W większości przypadków, ruch na stronie internetowej będzie pochodził z organicznych wyników wyszukiwania, a jak wiadomo, ruch ten jest uzyskiwany wyłącznie dzięki treściom publikowanym na stronie.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Szerokość zastosowania marketingu treści w Europie

Według badań przeprowadzonych na rynku europejskim, 71% organizacji nadal ocenia działania związane z marketingiem internetowym, jako nieregularne (36%), podstawowe (20%) lub ograniczone (9%). Marketing treści na rynkach europejskich znajduje się dopiero w fazie adaptacji. Poniżej znajduje się wykres przedstawiający odsetek funduszy przeznaczany na marketing treści:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak widać, prawie połowa specjalistów ds. marketingu przeznaczy na marketing treści zaledwie 0-20% budżetów marketingowych. W większości przypadków, w 55% organizacji planuje się zwiększenie zatrudnienia w zakresie marketingu treści w 2014 roku. Wyniki marketingowe uzyskane dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu treści różnią się w zależności od stosowanych taktyk.

Najważniejsze wskaźniki marketingowe stron internetowych z punktu widzenia marketingu treści to: liczba wyświetleń poszczególnych stron, liczba unikatowych odwiedzin na stronie internetowej, wskaźnik odbić (mówiący o tym czy odwiedzający przejrzał więcej niż jedną stronę znajdującą się pod daną domeną), czas spędzony na stronie oraz liczba osób, która podzieliła się daną treścią za pomocą mediów społecznościowych.

Wysokość wskaźników może znacznie różnić się w zależności od stosowanych taktyk marketingowych. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca skuteczność poszczególnych rodzajów treści według specjalistów ds. marketingu.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Czy średnia, miesięczna liczba użytkowników na stronie jest najważniejsza?

Podstawowym celem marketingu treści jest przyciągnięcie na stronę ruchu wysokiej jakości. Liczba odwiedzin w dużym stopniu zależy od tego, jaka taktyka w zakresie marketingu treści została wykorzystana oraz na jakim rynku działa dane przedsiębiorstwo. Większość dużych organizacji skierowanych na rynek konsumencki i posiadających znaczne zasoby może liczyć na uzyskanie wysokiego poziomu ruchu na stronie dzięki wprowadzeniu strategii marketingu treści.


REKLAMA

Inne przedsiębiorstwa, kierujące ofertę głównie do węższych segmentów rynkowych jak również organizacje działające na rynku business to business (B2B) mogą liczyć na niższą, absolutną miesięczną liczbę odwiedzin na stronie internetowej. W tym przypadku, nie ma to aż tak dużego znaczenia, ponieważ dla każdej organizacji najważniejsza jest nie liczba odwiedzin, lecz osiągnięcie specyficznych celów marketingowych. Mniejsze firmy mogą w mniejszym stopniu polegać na budowaniu wizerunku marki, jednak nadal być w stanie stworzyć wokół organizacji społeczność, która w dłuższym terminie dostarczy nowych klientów i pomorze w osiągnięciu celów sprzedaży.

Poniżej, znajduje się wykres przedstawiający średnią, miesięczną liczbę odwiedzin na stronach stosujących strategię marketingu treści. Wyniki zostały podzielone w zależności od wielkości organizacji prowadzących działania marketingowe. Jak widać, większa liczba zasobów posiadanych przez firmę może doprowadzić do gwałtownego wzrostu ruchu na stronie.

Postaw na długoterminowe działania marketingowe

Jednym z wymagań stawianych przez osoby odpowiedzialne za wyniki osiągane dzięki działaniom związanym z marketingiem treści, jest osiąganie przez działy marketingu regularnych i długoterminowych sukcesów. Pokrywa się to z ogólną filozofią marketingu treści polegającą na stosowaniu podejścia do marketingu o niskim zaangażowaniu ze strony odbiorców. Agencje reklamowe i marki mogą nawiązać zyskowną współpracę tylko wtedy, gdy wspólnie zgodzą się na pewne kluczowe czynniki sukcesu, które powinny zostać osiągnięte w określonym okresie.

Najpopularniejszym wskaźnikiem pozwalającym na zmierzenie skuteczności działań związanych z marketingiem marek jest wzrost poziomu spontanicznej rozpoznawalności marki przez konsumentów. Na drugim miejscu znajduje się wskaźnik dotyczący wzrostu średniego poziomu sprzedaży produktów należących do danej marki. Duża różnorodność i rozłożenie w czasie działań związanych z marketingiem treści powoduje, że bardzo trudno jest obliczyć konkretny zwrot z inwestycji z przeprowadzonych kampanii marketingowych.

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki i wzrostu poziomu sprzedaży, marki zwracają szczególną uwagę na wskaźniki takie jak; liczba kliknięć na strony związane z marką, zasięg kampanii marketingowej, liczba kliknięć lub wyświetleń opublikowanych treści oraz liczba ludzi, którzy podzielili się daną treścią poprzez media społecznościowe. Niezależnie od zastosowanego miernika, w ostateczności, najważniejsza jest liczba nowo pozyskanych klientów. Marketing treści zyskuje coraz większą przychylność ze strony specjalistów ds. marketingu i można się spodziewać, że w najbliższym okresie może stać się dominującą strategią marketingową na wielu rynkach.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

Autor: Grupa Tense

Co o tym sądzisz? Uważasz, że content marketing to skuteczna strategia marketingowa? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA