Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych
REKLAMA
REKLAMA
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych
Przygotowanie wniosku o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych należy rozpocząć od prawidłowego określenia wnioskodawcy – czyli osoby sporządzającej wniosek. We wniosku muszą znaleźć się takie dane o wnioskodawcy jak imię i nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu. Najważniejsze jest podanie we wniosku numeru identyfikacji podatkowej, czyli NIP.
REKLAMA
W przypadku braku we wniosku numeru NIP, przy jednoczesnym braku zwolnienia dla wnioskodawcy z nie obowiązku ewidencyjnego, organ podatkowy najpierw wezwie do uzupełnienia tego braku. Nieuzupełnienie braku spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. W przypadku braku adresu wniosek zostanie pozostawiony bez rozpatrzenia bez dodatkowego wezwania.
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ma obowiązek podania we wniosku pełnej nazwy firmy, adresu siedziby albo miejsca prowadzenia działalności, oraz numerów NIP i REGON.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Oznaczenie organu podatkowego
We wniosku o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych musimy też obowiązkowo wskazać właściwy urząd skarbowy, do którego kierujemy nasze żądanie.
Zasadniczo będzie to urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby podatnika.
Wniosek kierujemy do naczelnika urzędu skarbowego.
Zaświadczenie o braku zaległości podatkowych
Jakie żądanie zawrzeć we wniosku?
We wniosku należy określić zakres żądania. Należy bowiem pamiętać, że organ zajmie się wnioskiem w takim zakresie, w jakim sformułowane jest żądanie. Należy więc precyzyjnie formułować wniosek i wyjaśnić, o jakiej treści zaświadczenie wnioskujemy. We piśmie można także podać podstawę prawną.
Wnioskodawca może zadąć dodatkowo podania informacji o prowadzonych wobec niego:
- postępowaniach mające na celu ujawnienie jego zaległości podatkowych i określenie ich wysokości,
- postępowaniach egzekucyjne w administracji, również w zakresie innych niż podatkowe zobowiązań wnioskodawcy,
- postępowaniach w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe,
- postępowaniach dotyczących okresów, z których pochodzą zaległości i ich tytułów oraz podatków których termin płatności został odroczony lub których płatność została rozłożona na raty.
Kiedy można wpisać w koszty kary umowne, odszkodowania i odsetki?
Podpis
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych musi być koniecznie podpisany. Bark podpisu uniemożliwi uzyskania zaświadczenia. Jeżeli wnioskodawcą jest osobą, która nie może sama złożyć podpisu, wniosek może podpisać za nią osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
Kredyt podatkowy - jak z niego skorzystać?
Złożenie wniosku
Wniosek można złożyć do organu podatkowego osobiście. Warto wtedy zażądać potwierdzenia jego złożenia. Wniosek może być również przesłany listem poleconym.
Zgodnie z przepisami, organy podatkowe muszą wydać zaświadczenie bez zbędnej zwłoki, czyli nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.