REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca polskich firm z podmiotami zagranicznymi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Współpraca
Współpraca

REKLAMA

REKLAMA

Wysokie oceny współpracy biznesowej z polskimi firmami zanotowano w Niemczech (91%) oraz Czechach (88%). Najważniejsze dla współpracy są: rzetelność, wiarygodność oraz dobra komunikacja. Zaangażowanie i specjalizacja są określane jako priorytet dla współpracy i budowania relacji handlowych i biznesowych. Zarzuty to zła organizacja oraz słaba kontrola i brak terminowości.

Współpraca polskich firm z podmiotami zagranicznymi

REKLAMA

Kraje sąsiadujące z Polską szukają nowych rozwiązań i form współpracy, jednak brak jest konkretnych wprowadzanych programów i projektów. Kraje takie jak Chiny, Francja czy Holandia zdecydowanie odrzuciły wszystkie możliwości współpracy z polskimi krajami (50% respondentów). Ministerstwo Gospodarki planuje wprowadzić dofinansowania w kierunku rozwoju sektora spożywczego, tekstylnego, meblarskiego. Dofinansowanie będzie kierowane do branży budowlanej i kosmetycznej.

REKLAMA

Europa Środkowa jest stałym rynkiem zbytu polskich towarów, są to głównie artykuły spożywcze, kosmetyczne i leki. Jako polski produkt luksusowy najczęściej prezentowane są wyroby jubilerskie oraz sprzęt żeglarski. Kraje przemysłowe od wielu lat wykorzystują polskie maszyny i urządzenia. Kraje współpracujące jednak nie mają informacji i wiedzy dotyczącej innych sektorów w kraju i możliwościach współpracy. Marka „Polska" jest rozróżnialna w krajach sąsiednich, jednak wiele krajów UE i Europy nie jest w stanie przedstawić polskich produktów i marek.

Polecamy: Składki ZUS 2012

Polski projekt promocyjny

REKLAMA

Polscy przedsiębiorcy prezentują projekt promocyjny oparty na kilku produktach tj. biżuteria, żywność ekologiczna oraz gry komputerowe i produkty dla wnętrz (meble, wzornictwo). Wyroby tekstylne, sztuka użytkowa, sztuka rzemieślnicza i dzieła sztuki są oceniane przez przedsiębiorców jako odpowiednie dla prezentacji Polski na forum międzynarodowym. Przedsiębiorcy szukają współpracy wyrobów i produktów na indywidualne zamówienie m.in. w zakresie pojazdów mechanicznych i ich części oraz rzemiosła.

Jako źródło informacji o polskich firmach uznaje się Internet, na kolejnych miejscach są relacje biznesowe oraz targi i spotkania branżowe. Informacje o kraju są udostępniane sporadycznie. Kraje sąsiednie otrzymują informacje dotyczące gospodarki i gospodarowania częściej, ale nadal zgłaszane jest zapotrzebowanie na informacje i dostęp do rynku wewnętrznego. Zagraniczni inwestorzy szukają informacji o możliwości inwestowania oraz warunkach w poszczególnych branżach i sektorach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Barierą dla inwestycji jest niedobór informacji oraz różnice w odbiorze polskich firm, przedsiębiorców i kraju. Brak jest ujednoliconego wizerunku oraz poczucia zaufania do partnerów. Planowane są akcje medialne oraz Public Relation w forum międzynarodowym. Stworzenie ambasadorów dla polskiej gospodarki i firm za granicą jest kolejnym krokiem do zbudowania stabilnej promocji i wizerunku.

Prezentacja kraju oraz promocja kapitału ludzkiego są programem na najbliższe lata. Otwarcie na inwestycje oraz przygotowanie rynku dla zewnętrznego kapitału jest ukierunkowany na wzmocnienie pozycji na forum międzynarodowym.

Polecamy: Nadchodzą ułatwienia dla firm

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA