Współpraca polskich firm z podmiotami zagranicznymi
REKLAMA
REKLAMA
Współpraca polskich firm z podmiotami zagranicznymi
REKLAMA
Kraje sąsiadujące z Polską szukają nowych rozwiązań i form współpracy, jednak brak jest konkretnych wprowadzanych programów i projektów. Kraje takie jak Chiny, Francja czy Holandia zdecydowanie odrzuciły wszystkie możliwości współpracy z polskimi krajami (50% respondentów). Ministerstwo Gospodarki planuje wprowadzić dofinansowania w kierunku rozwoju sektora spożywczego, tekstylnego, meblarskiego. Dofinansowanie będzie kierowane do branży budowlanej i kosmetycznej.
REKLAMA
Europa Środkowa jest stałym rynkiem zbytu polskich towarów, są to głównie artykuły spożywcze, kosmetyczne i leki. Jako polski produkt luksusowy najczęściej prezentowane są wyroby jubilerskie oraz sprzęt żeglarski. Kraje przemysłowe od wielu lat wykorzystują polskie maszyny i urządzenia. Kraje współpracujące jednak nie mają informacji i wiedzy dotyczącej innych sektorów w kraju i możliwościach współpracy. Marka „Polska" jest rozróżnialna w krajach sąsiednich, jednak wiele krajów UE i Europy nie jest w stanie przedstawić polskich produktów i marek.
Polecamy: Składki ZUS 2012
Polski projekt promocyjny
REKLAMA
Polscy przedsiębiorcy prezentują projekt promocyjny oparty na kilku produktach tj. biżuteria, żywność ekologiczna oraz gry komputerowe i produkty dla wnętrz (meble, wzornictwo). Wyroby tekstylne, sztuka użytkowa, sztuka rzemieślnicza i dzieła sztuki są oceniane przez przedsiębiorców jako odpowiednie dla prezentacji Polski na forum międzynarodowym. Przedsiębiorcy szukają współpracy wyrobów i produktów na indywidualne zamówienie m.in. w zakresie pojazdów mechanicznych i ich części oraz rzemiosła.
Jako źródło informacji o polskich firmach uznaje się Internet, na kolejnych miejscach są relacje biznesowe oraz targi i spotkania branżowe. Informacje o kraju są udostępniane sporadycznie. Kraje sąsiednie otrzymują informacje dotyczące gospodarki i gospodarowania częściej, ale nadal zgłaszane jest zapotrzebowanie na informacje i dostęp do rynku wewnętrznego. Zagraniczni inwestorzy szukają informacji o możliwości inwestowania oraz warunkach w poszczególnych branżach i sektorach.
Barierą dla inwestycji jest niedobór informacji oraz różnice w odbiorze polskich firm, przedsiębiorców i kraju. Brak jest ujednoliconego wizerunku oraz poczucia zaufania do partnerów. Planowane są akcje medialne oraz Public Relation w forum międzynarodowym. Stworzenie ambasadorów dla polskiej gospodarki i firm za granicą jest kolejnym krokiem do zbudowania stabilnej promocji i wizerunku.
Prezentacja kraju oraz promocja kapitału ludzkiego są programem na najbliższe lata. Otwarcie na inwestycje oraz przygotowanie rynku dla zewnętrznego kapitału jest ukierunkowany na wzmocnienie pozycji na forum międzynarodowym.
Polecamy: Nadchodzą ułatwienia dla firm
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.