REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking 2- i 3-letnich lokat terminowych

Subskrybuj nas na Youtube
Lokaty terminowe
Lokaty terminowe

REKLAMA

REKLAMA

TotalMoney.pl co miesiąc przygotowuje ranking lokat terminowych. Najdłuższymi lokatami w nim porównywanymi są te z 12-miesięcznym okresem umownym. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej lokatom, których umowy można zawrzeć na 2 i na 3 lata

Banki chętnie promują lokaty terminowe. To fakt niezbity. Znaczna większość promowanych lokat to produkty krótkoterminowe – z okresami umownymi nie przekraczającymi 12 miesięcy. Można zauważyć także jeszcze jedną prawidłowość – często najkorzystniej (z punktu widzenia klienta) oprocentowane są lokaty 3- czy 6-miesięczne (chociaż i wśród tych zawieranych na krótsze okresy także znajdują się całkiem ciekawe oferty). Co jednak ma zrobić osoba, która może sobie pozwolić na „zamrożenie” kapitału na 2 czy 3 lata i, która chciałaby po tym okresie otrzymać godziwe odsetki? Czy banki mogą jej coś zaproponować? Tak. W ofertach banków można znaleźć – korzystnie oprocentowane lokaty 2- i 3-letnie. Przyjrzyjmy się im i sprawdźmy, które z nich dadzą nam najwyższy zysk.

REKLAMA

Porównaj online 2-letnie lokaty terminowe z ponad 30 banków.

Lokaty 2-letnie

REKLAMA

W czołówce zestawienia lokat 2-letnich znajdują się dwa produkty, których oprocentowanie powiązane jest z rynkową stopą referencyjną WIBOR 6M.  Jedną z nich jest, zajmująca pierwsze miejsce, FM Lokata WIBOR Plus FM Banku (6,14% w skali roku), a drugą – Lokata Wiborowa Meritum Banku (6,04% w skali roku). Depozyt oferowany przez Meritum Bank zajmuje drugie miejsce w zestawieniu. Lokaty te łączy jeszcze jedna (poza sposobem ustalania oprocentowania) cecha. Ich powiązanie z rynkową stawką referencyjną powoduje, że są one oprocentowane według zmiennej stopy procentowej. Aktualnie – zarówno w przypadku Meritum Banku jak i FM Banku – oprocentowanie ustalane jest na podstawie stawki WIBOR 6M z 27 września (4,94%). Listopadowa i grudniowa obniżka stóp procentowych dokonana przez Radę Polityki Pieniężnej oznacza dla posiadaczy tych lokat najprawdopodobniej obniżkę oprocentowania. Aktualnie WIBOR 6M wynosi 4,29% i wykazuje tendencję spadkową… Bardziej opłacalną, biorąc pod uwagę horyzont czasowy, jest – zajmująca trzecie miejsce w zestawieniu lokata Direct+ on-line Santander Consumer Banku. Jej oprocentowanie jest tylko minimalnie niższe (o 0,03 pp.) od zdobywczyni drugiego miejsca (wynosi 6,00% w skali roku), ale oprocentowana jest wg stałej stopy procentowej, co daje jej posiadaczowi gwarancję utrzymania wysokości oprocentowania w całym okresie umownym. Lokata Santander Consumer Banku dzieli najniższy stopień podium z Lokatą standardową Credit Agricole Banku Polska.

Trzeba dodać, że za podium znalazły się dwie inne lokaty Santander Consumer Banku: Zysk+ Wzrost i Direct+ Wzrost. Ich oprocentowanie wynosi 5,90% w skali roku, a różnią się wysokością minimalnej kwoty, która wynosi odpowiednio 1000 zł i 5000 zł. Tak bogata „reprezentacja” Santander Consumer Banku świadczy o tym, że bank ten na poważnie podchodzi do tematu oszczędzania długoterminowego i oferuje klientom atrakcyjne produkty depozytowe.

Zobacz: Lokata terminowa dla wytrwałych – ranking

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skoro wiemy już, która lokata dwuletnia da nam najwyższy zysk, sprawdźmy…

… w którym banku najlepiej założyć lokatę na trzy lata

Zestawienie lokat 3-letnich przedstawia się nieco inaczej niż opisane powyżej. Większość znajdujących się w nim produktów (4 na 6) stanowią lokaty o zmiennym oprocentowaniu.

Pewny zysk? Tylko z 3-letniej lokaty o stałym oprocentowaniu!

REKLAMA

W czołówce znalazły się trzy produkty, których oprocentowanie uzależnione jest od stawki WIBOR 6M. Wśród nich są „znajomi” z podium zestawienia „dwulatek”: FM Lokata WIBOR Plus (6,24%) i Lokata Wiborowa (6,14%). Na trzecim miejscu znalazła się, druga w zestawieniu propozycja, Meritum Banku – lokata Meritum Zysku w Internecie WIBOR (6,04% w skali roku).

Wbrew pozorom w bankach można znaleźć warte zainteresowania oferty lokat długoterminowych. Biorąc pod uwagę to, co nie tak dawno działo się na rynku depozytowym po obniżce stóp procentowych, warto chyba bliżej przyjrzeć się ofertom oprocentowanym wg stałych stóp procentowych. W ich przypadku, już w dniu zakładania lokaty, możemy – praktycznie co do grosza – wyliczyć odsetki, jakie wypłaci nam bank. Takiej pewności nie mamy w przypadku lokat o oprocentowaniu zmiennym. W ich przypadku jesteśmy narażeni na to, że bank zmieni oprocentowanie w trakcie trwania okresu umownego. Obserwując to, co aktualnie dzieje się na rynku finansowym, można być pewnym tego, że dojdzie do następnych obniżek stóp procentowych. Podsumowując: w przypadku dwu- czy trzyletniego okresu umownego, jedynie stała stopa procentowa daje pewność, że – mówiąc prosto z mostu – wyjdziemy na swoje. Warto więc nie bać się długoterminowych lokat terminowych. Wiedząc, że po okresie umownym otrzymamy całkiem konkretne odsetki nie będziemy zastanawiać się nad przedterminowym zerwaniem takiej lokaty.

Zobacz: Lokaty oparte na WIBORze

Autor: Totalmoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA