REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

W którym banku założysz lokatę przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Lokata założona przez Internet będzie działać w siedmiu bankach.
Lokata założona przez Internet będzie działać w siedmiu bankach.

REKLAMA

REKLAMA

Czy na lokatach można zarabiać bez konieczności wychodzenia z domu? Już osiem instytucji finansowych nie wymaga od osób, szukających dla siebie lokat, wizyty w oddziale. Mało tego, z tego udogodnienia w niektórych przypadkach może skorzystać nawet klient, który myśli o lokacie bez zakładania konta w danym banku.

Polacy coraz częściej większość dyspozycji bankowych zlecają przez Internet. Dzięki temu nie muszą tracić czasu na wizyty w oddziałach. Osoby, korzystające z bankowości internetowej, odwiedzają bank tylko wówczas, gdy mają do załatwienia poważną sprawę. Taką jednak z pewnością nie jest założenie lokaty. Niestety większość banków wymaga takiej wizyty, jeśli chcemy ulokować w nim oszczędności, ale nie posiadamy tam konta.

REKLAMA

REKLAMA

Nierzadko zdarza się jednak, że mamy konto w jednym banku, ale lokatę chcielibyśmy założyć w innym. W takiej sytuacji możemy udać się z oszczędnościami do placówki banku, w którym chcemy założyć depozyt. Możemy jednak również wszystko załatwić bez wychodzenia z domu.

Z analizy ekspertów finansowych wynika, że obecnie już w siedmiu bankach  można założyć lokatę przez Internet, nawet jeśli nie jesteśmy klientem danej instytucji. Taką możliwość dają: Bank Pocztowy, FM Bank, Getin Online, Idea Bank, Inteligo, Invest Bank oraz Meritum Bank.

Dowiedz się także: Jakie warunki trzeba spełniać, żeby skorzystać z ulgi na Internet?

Proces otwarcia takiego internetowego depozytu jest bardzo prosty. Na stronie internetowej banku szukamy informacji o depozytach. Obok opisu lokat internetowych jest zwykle dobrze widoczny przycisk, przenoszący nas do wniosku o lokatę. Tam wybieramy kwotę, jaką chcemy ulokować, okres trwania i podajemy swoje dane. Na podany adres email otrzymujemy potwierdzenie złożenia wniosku i numer konta, na które należy dokonać wpłaty środków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Żeby założyć lokatę online, trzeba złożyć wniosek na stronie internetowej banku, a następnie przelać pieniądze na konto, wskazane przez daną instytucję. Gdy lokata dobiegnie końca, przelane środki pieniądze, powiększone o kwotę zarobionych przez nas odsetek, wpłyną z powrotem na nasz rachunek.

Polecamy serwis: Budżet domowy

Lokata zostanie założona dopiero, gdy pieniądze trafią na wskazane przez bank konto. Aby tak się stało wystarczy wykonać przelew. Może on zostać zlecony z dowolnego banku. Na dokonanie wpłaty z reguły mamy kilka lub kilkanaście dni.

Jeśli w wyznaczonym terminie nie przelejemy pieniędzy, to nic się nie stanie, wniosek zostanie po prostu anulowany.

W trakcie trwania lokaty zwykle możemy śledzić narastające odsetki. Posiadacze takich depozytów otrzymują bowiem  login i hasło do bankowego systemu internetowego. Po zalogowaniu się mogą nie tylko obserwować stan środków, ale także składać dyspozycje, np. przedterminowego zerwania lokaty. W momencie zakończenia okresu lokaty lub jej zerwania, bank wysyła środki wraz z należnymi odsetkami na to konto, z którego dokonaliśmy wpłaty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA