REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking kont oszczędnościowych – luty 2013

Subskrybuj nas na Youtube
konta oszczędnościowe
konta oszczędnościowe

REKLAMA

REKLAMA

Wielu Polaków jeszcze w styczniu obiecywało sobie, że zacznie oszczędzać. Mamy luty i pewnie sporo z tych osób już odpuściło swe postanowienia, tłumacząc się różnymi przyczynami. Niemniej jednak tym, którzy wytrwali, z pewnością się to opłaci. Zapoznajmy się z lutowym rankingiem kont oszczędnościowych.

Oszczędzanie wcale nie musi wiązać się z dużymi wyrzeczeniami. Ważne jest, by robić to z przekonaniem i – w miarę możliwości - regularnie. Na rynku bankowym jest wiele ciekawych ofert kont oszczędnościowych, które mimo obniżających się stóp procentowych przez bank centralny nadal oferują atrakcyjne oprocentowanie, a oprócz tego mają  wiele innych zalet. Główną z nich jest swobodny dostęp do zgromadzonych środków. Dzięki temu możemy mieć pewność, że w kryzysowej sytuacji będziemy mogli  sięgnąć po swoje oszczędności bez utraty dopisanych do nich odsetek.

REKLAMA

Porównaj konta oszczędnościowe, znajdź najlepsze i załóż online!

Zmiany w czołówce

REKLAMA

Luty przyniósł zmiany w czołówce rankingu. Na pierwszym miejscu, podobnie w styczniu dominuje konto Super Saver oferowane przez  Getin Online. Super Saver to obecnie najwyżej oprocentowane konto oszczędnościowe na rynku (10% w skali roku). Niestety, coś za coś – z tak korzystnego oprocentowania mogą skorzystać  posiadacze Konta Perfekcyjnego, którzy będą zasilali je miesięcznie kwotą nie mniejszą niż 1000 zł. Oprócz tego są także zobowiązani do wykonania co najmniej dwóch transakcji bezgotówkowych kartą debetową.

Zmiana nastąpiła na drugim miejscu podium. Zajmujące je dotychczas Konto Oszczędnościowe BGŻOptima spadło na piątą pozycję. Związane to było z obniżeniem jego oprocentowania z 6,30% na 4,80% w skali roku. Na miejsce zajmowane przez dotychczasowego wicelidera wskoczył ubiegłoroczny triumfator - db Konto Oszczędnościowe 24H Deutsche Banku PBC, które w 2012 roku dziewięciokrotnie gościło na pierwszej pozycji. Obecnie jego oprocentowanie wynosi 6% w skali roku. Na trzeciej pozycji znalazło się Konto Oszczędnościowe banku DnB Nord z oprocentowaniem 5,50%.

Zobacz: Jak zagospodarować dochody generowane przez firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jako ciekawostkę trzeba podać, że tuż za podium – na czwartym miejscu – znalazło się aż pięć banków oferujących konta oszczędnościowe oprocentowanie w wysokości 5%.

Ranking kont oszczędnościowych - kwota 10000 zł luty 2013
poz.
Bank/
nazwa produktu
Oprocentowanie (nominalne) Odsetki po miesiącu (po podatku)
1
Getin Online
Konto Super Saver
10,00% 62,14 zł
2
Deutsche Bank PBC
db Konto Oszczędnościowe 24H
6,00% * 37,28 zł
3
Bank DnB Nord
Konto Oszczędnościowe
5,50% 34,17 zł
4
Meritum Bank
Konto Oszczędnościowe
5,00% 31,07 zł
BNP Paribas
Konto WIĘCEJ Oszczędnościowe
5,00% * 31,07 zł
Bank Millennium
Konto Oszczędnościowe (dla nowych klientów)
5,00% 31,07 zł
mBank
mSaver
5,00% 31,07 zł
Citi Handlowy
Konto SuperOszczędnościowe
5,00% 31,07 zł
5
BGŻOptima
Konto Oszczędnościowe
4,80% 29,82 zł
6
Toyota Bank
Konto Oszczędnościowe
4,60% 28,58 zł
7
ING Bank Śląski
Otwarte Konto Oszczędnościowe
4,50% 27,96 zł
8
Bank BPH
Pracowite Konto Oszczędnościowe1)
4,42% * 27,47 zł
9
Alior Sync
Konto Oszczędnościowe
4,35% 27,03 zł
10
eurobank
Rachunek oszczędnościowy eurobank PROgres
4,05% * 25,17 zł
Credit Agricole Bank Polska
Rachunek Oszczędzam Codzienne Zyski
4,05% * 25,17 zł
* Dzienna kapitalizacja odsetek
1) dla posiadaczy Kapitalnego konta i Maksymalnego konta
Stan na 7 lutego 2013 r. Źródło: TotalMoney.pl oraz strony banków

Warto wspomnieć o tym, że Meritum Bank podwyższył oprocentowanie Konta Oszczędnościowego, które wynosi obecnie 5%. Co ciekawe, oprocentowanie tego konta powiązane jest z trzymiesięczną Lokatą Standardową Internetową i do końca marca będzie wynosiło tyle, ile oprocentowanie tej lokaty, nie mniej jednak niż 5%. Zauważalnym trendem stało się to, że banki kuszą klientów krótkimi okresami atrakcyjnego oprocentowania, po czym po upływie określonego czasu obniżają oprocentowanie do standardowego poziomu. Także Citi Handlowy od początku lutego podwyższył oprocentowanie Konta SuperOszczędnościowego do 5% (do kwoty 50 000 zł). W ofercie są jednak dwa haczyki: po pierwsze, jeżeli nie posiadamy w Citi Handlowym konta osobistego z minimalnymi wpływami w wysokości 1500 zł lub też nie wykonujemy kartą płatniczą do konta w Citi Handlowym transakcji na kwotę 500 zł, to za prowadzenie konta oszczędnościowego zapłacimy… 30 zł miesięcznie. Poza tym, wypłacając zgromadzone środki, tracimy odsetki z miesiąca, w którym nastąpiła wypłata.

Wszystkie konta oszczędnościowe w jednym miejscu. Sprawdź zestawienie!

O czym warto wiedzieć w lutym?

Oszczędzanie powinno stać się dobrym nawykiem każdego Polaka. Konto oszczędnościowe to dobry sposób na to, by zgromadzone przez nas środki nie traciły na wartości, tak jak ma to miejsce w przypadku trzymania ich w skarbonce. Ponadto mamy do nich dostęp praktycznie w każdej chwili. Wybierzmy więc najbardziej odpowiadające nam konto i weźmy sobie do serca to, co mówi Marek Kondrat promujący Otwarte Konto Oszczędnościowe: „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”.

Zobacz: Jakie konto dla dwuletniej firmy?

Autor: TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA