REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Leasing konsumencki a kredyt

Konrad Karpowicz
Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska
Masterlease
Leasing konsumencki a kredyt
Leasing konsumencki a kredyt

REKLAMA

REKLAMA

Mała popularność leasingu konsumenckiego jest efektem bariery mentalnej klientów indywidualnych. Dla wielu z nich najważniejsze jest poczucie, że samochód jest ich własnością, a nie jak w przypadku usługi leasingu – własnością firmy leasingowej. Klienci indywidualni dopiero uczą się tego, że można w pełni korzystać z auta, nie posiadając go na własność.

Leasing konsumencki przeznaczony jest dla klientów indywidualnych – nieprowadzących działalności gospodarczej, dla których leasing jest faktyczną alternatywą wobec kredytu bankowego.

REKLAMA

Klienci, którzy wybierają tę usługę to najczęściej ludzie młodzi, z większych aglomeracji, aktywni, którzy decydują się na auta rodzinne.

Co ważne, znakomita większość z tych samochodów to auta nowe, o średniej wartości ok. 60 tysięcy złotych. Klienci indywidualni najchętniej podpisują 3-letnie umowy leasingowe.

REKLAMA

Brak odpowiedniej wiedzy, a co za tym idzie niezrozumienie tej usługi również istotnie wpływa na postawę pełną rezerwy, z jaką klient indywidualny podchodzi do leasingu. Jako jedna z nielicznych firm w branży leasingowej oferująca leasing konsumencki próbujemy edukować klientów, pokazywać im wymierne realne korzyści i nakłaniać do przełamania bariery wobec leasingu.

Klienci decydując się na leasing konsumencki, mogą korzystać bowiem z produktów złożonych znacznie bogatszych od porównywalnego kredytu czy pożyczki. Oprócz samego finansowania poprzez leasing klient ma do wyboru pakiet usług dodatkowych, np. serwisowanie auta, ubezpieczenie, dzięki któremu likwidacja szkody jest po stronie leasingodawcy (w przypadku kredytu bankowego obciążają one klientów). Klient ma również możliwość skorzystania z opcji wymiany i alokacji opon, auta zastępczego czy pakietu kart paliwowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zalety leasingu konsumenckiego

Leasing konsumencki a kredyt

Łączny koszt sfinansowania auta w leasingu konsumenckim powinien być też niższy niż kredytu, ponieważ firmy leasingowe stale współpracują z producentami aut i uzyskują kilkunastoprocentowe upusty na nowe pojazdy. Dzięki temu raty leasingowe mogą być naliczane od niższej wartości auta.

Leasing konsumencki to również znacznie mniej formalności. Klient decydujący się na taką formę finansowania swojego auta może podpisać umowę po okazaniu tylko dwóch dokumentów tożsamości i wpłacie już od 10 proc. wartości samochodu.     

Polecamy: Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?

REKLAMA

Kolejną zaletą leasingu konsumenckiego jest to, że użytkownik może co 3 lub 4 lata wymienić auto na nowy model. Nie musi wykupywać auta po zakończeniu umowy, ale na przykład zlecić jego sprzedaż, przedłużyć umowę i wziąć nowy samochód.

Elementami mogącymi realnie wpłynąć na cenę leasingu konsumenckiego oraz zwiększyć de facto jego atrakcyjność względem innych produktów finansowych (kredytów, pożyczek) mogą być w szczególności: wynegocjowane przez finansującego bezpośrednio u producenta lub importera większe rabaty i upusty; ustalone przez finansującego z ubezpieczycielem korzystne warunki i koszty ubezpieczenia;  uproszczone procedury oceny sytuacji finansowej korzystającego; mniejsze wymogi formalne oraz krótszy czas oczekiwania na zawarcie umowy.

Leasing konsumencki 2011

To właśnie te aspekty zwiększają atrakcyjność leasingu konsumenckiego, nie zaś sam fakt rozliczeń podatkowych finansującego na gruncie znowelizowanych przepisów ustaw o podatkach dochodowych. Jak ostatecznie zachowa się rynek zarówno firm leasingowych, jak i klienta ocenimy zapewne po kilku miesiącach, kiedy będziemy mogli realnie zweryfikować nową sytuację.

Polecamy: Jakie tajemnice kryją firmy leasingowe?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA