Leasing konsumencki a kredyt
REKLAMA
REKLAMA
Leasing konsumencki przeznaczony jest dla klientów indywidualnych – nieprowadzących działalności gospodarczej, dla których leasing jest faktyczną alternatywą wobec kredytu bankowego.
REKLAMA
Klienci, którzy wybierają tę usługę to najczęściej ludzie młodzi, z większych aglomeracji, aktywni, którzy decydują się na auta rodzinne.
Co ważne, znakomita większość z tych samochodów to auta nowe, o średniej wartości ok. 60 tysięcy złotych. Klienci indywidualni najchętniej podpisują 3-letnie umowy leasingowe.
REKLAMA
Brak odpowiedniej wiedzy, a co za tym idzie niezrozumienie tej usługi również istotnie wpływa na postawę pełną rezerwy, z jaką klient indywidualny podchodzi do leasingu. Jako jedna z nielicznych firm w branży leasingowej oferująca leasing konsumencki próbujemy edukować klientów, pokazywać im wymierne realne korzyści i nakłaniać do przełamania bariery wobec leasingu.
Klienci decydując się na leasing konsumencki, mogą korzystać bowiem z produktów złożonych znacznie bogatszych od porównywalnego kredytu czy pożyczki. Oprócz samego finansowania poprzez leasing klient ma do wyboru pakiet usług dodatkowych, np. serwisowanie auta, ubezpieczenie, dzięki któremu likwidacja szkody jest po stronie leasingodawcy (w przypadku kredytu bankowego obciążają one klientów). Klient ma również możliwość skorzystania z opcji wymiany i alokacji opon, auta zastępczego czy pakietu kart paliwowych.
Zalety leasingu konsumenckiego
Leasing konsumencki a kredyt
Łączny koszt sfinansowania auta w leasingu konsumenckim powinien być też niższy niż kredytu, ponieważ firmy leasingowe stale współpracują z producentami aut i uzyskują kilkunastoprocentowe upusty na nowe pojazdy. Dzięki temu raty leasingowe mogą być naliczane od niższej wartości auta.
Leasing konsumencki to również znacznie mniej formalności. Klient decydujący się na taką formę finansowania swojego auta może podpisać umowę po okazaniu tylko dwóch dokumentów tożsamości i wpłacie już od 10 proc. wartości samochodu.
Polecamy: Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?
REKLAMA
Kolejną zaletą leasingu konsumenckiego jest to, że użytkownik może co 3 lub 4 lata wymienić auto na nowy model. Nie musi wykupywać auta po zakończeniu umowy, ale na przykład zlecić jego sprzedaż, przedłużyć umowę i wziąć nowy samochód.
Elementami mogącymi realnie wpłynąć na cenę leasingu konsumenckiego oraz zwiększyć de facto jego atrakcyjność względem innych produktów finansowych (kredytów, pożyczek) mogą być w szczególności: wynegocjowane przez finansującego bezpośrednio u producenta lub importera większe rabaty i upusty; ustalone przez finansującego z ubezpieczycielem korzystne warunki i koszty ubezpieczenia; uproszczone procedury oceny sytuacji finansowej korzystającego; mniejsze wymogi formalne oraz krótszy czas oczekiwania na zawarcie umowy.
Leasing konsumencki 2011
To właśnie te aspekty zwiększają atrakcyjność leasingu konsumenckiego, nie zaś sam fakt rozliczeń podatkowych finansującego na gruncie znowelizowanych przepisów ustaw o podatkach dochodowych. Jak ostatecznie zachowa się rynek zarówno firm leasingowych, jak i klienta ocenimy zapewne po kilku miesiącach, kiedy będziemy mogli realnie zweryfikować nową sytuację.
Polecamy: Jakie tajemnice kryją firmy leasingowe?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.