REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Leasing konsumencki a kredyt

Konrad Karpowicz
Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska
Masterlease
Leasing konsumencki a kredyt
Leasing konsumencki a kredyt

REKLAMA

REKLAMA

Mała popularność leasingu konsumenckiego jest efektem bariery mentalnej klientów indywidualnych. Dla wielu z nich najważniejsze jest poczucie, że samochód jest ich własnością, a nie jak w przypadku usługi leasingu – własnością firmy leasingowej. Klienci indywidualni dopiero uczą się tego, że można w pełni korzystać z auta, nie posiadając go na własność.

Leasing konsumencki przeznaczony jest dla klientów indywidualnych – nieprowadzących działalności gospodarczej, dla których leasing jest faktyczną alternatywą wobec kredytu bankowego.

REKLAMA

Klienci, którzy wybierają tę usługę to najczęściej ludzie młodzi, z większych aglomeracji, aktywni, którzy decydują się na auta rodzinne.

Co ważne, znakomita większość z tych samochodów to auta nowe, o średniej wartości ok. 60 tysięcy złotych. Klienci indywidualni najchętniej podpisują 3-letnie umowy leasingowe.

REKLAMA

Brak odpowiedniej wiedzy, a co za tym idzie niezrozumienie tej usługi również istotnie wpływa na postawę pełną rezerwy, z jaką klient indywidualny podchodzi do leasingu. Jako jedna z nielicznych firm w branży leasingowej oferująca leasing konsumencki próbujemy edukować klientów, pokazywać im wymierne realne korzyści i nakłaniać do przełamania bariery wobec leasingu.

Klienci decydując się na leasing konsumencki, mogą korzystać bowiem z produktów złożonych znacznie bogatszych od porównywalnego kredytu czy pożyczki. Oprócz samego finansowania poprzez leasing klient ma do wyboru pakiet usług dodatkowych, np. serwisowanie auta, ubezpieczenie, dzięki któremu likwidacja szkody jest po stronie leasingodawcy (w przypadku kredytu bankowego obciążają one klientów). Klient ma również możliwość skorzystania z opcji wymiany i alokacji opon, auta zastępczego czy pakietu kart paliwowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zalety leasingu konsumenckiego

Leasing konsumencki a kredyt

Łączny koszt sfinansowania auta w leasingu konsumenckim powinien być też niższy niż kredytu, ponieważ firmy leasingowe stale współpracują z producentami aut i uzyskują kilkunastoprocentowe upusty na nowe pojazdy. Dzięki temu raty leasingowe mogą być naliczane od niższej wartości auta.

Leasing konsumencki to również znacznie mniej formalności. Klient decydujący się na taką formę finansowania swojego auta może podpisać umowę po okazaniu tylko dwóch dokumentów tożsamości i wpłacie już od 10 proc. wartości samochodu.     

Polecamy: Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?

REKLAMA

Kolejną zaletą leasingu konsumenckiego jest to, że użytkownik może co 3 lub 4 lata wymienić auto na nowy model. Nie musi wykupywać auta po zakończeniu umowy, ale na przykład zlecić jego sprzedaż, przedłużyć umowę i wziąć nowy samochód.

Elementami mogącymi realnie wpłynąć na cenę leasingu konsumenckiego oraz zwiększyć de facto jego atrakcyjność względem innych produktów finansowych (kredytów, pożyczek) mogą być w szczególności: wynegocjowane przez finansującego bezpośrednio u producenta lub importera większe rabaty i upusty; ustalone przez finansującego z ubezpieczycielem korzystne warunki i koszty ubezpieczenia;  uproszczone procedury oceny sytuacji finansowej korzystającego; mniejsze wymogi formalne oraz krótszy czas oczekiwania na zawarcie umowy.

Leasing konsumencki 2011

To właśnie te aspekty zwiększają atrakcyjność leasingu konsumenckiego, nie zaś sam fakt rozliczeń podatkowych finansującego na gruncie znowelizowanych przepisów ustaw o podatkach dochodowych. Jak ostatecznie zachowa się rynek zarówno firm leasingowych, jak i klienta ocenimy zapewne po kilku miesiącach, kiedy będziemy mogli realnie zweryfikować nową sytuację.

Polecamy: Jakie tajemnice kryją firmy leasingowe?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA