REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kantor internetowy dobrym rozwiązaniem dla firm z branży TSL

Już 3 tysiące firm z branży TSL wymienia pieniądze w kantorze internetowym. Fot. Fotolia
Już 3 tysiące firm z branży TSL wymienia pieniądze w kantorze internetowym. Fot. Fotolia
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm transportowych i spedycyjnych przekonuje się do kantorów internetowych. Dzięki kantorom internetowym mogą obniżyć koszty prowadzenia działalności. Z kantorami internetowymi przedsiębiorcy są w stanie zaoszczędzić setki tysięcy złotych rocznie.

Przedsiębiorstwa związane z transportem, spedycją i logistyką, zwłaszcza te z sektora MSP, starając się utrzymać na rynku, poszukują skutecznych sposobów na oszczędności. Coraz więcej firm sięga po nowoczesne e-biznesowe rozwiązania, takie jak internetowa wymiana walut. Dzięki temu oszczędzają nie tylko czas, ale i powiększają swoje zyski.

REKLAMA

REKLAMA

Największym zainteresowaniem ze strony firm z branży TSL cieszą się społecznościowe platformy wymiany walut. Za ich pośrednictwem użytkownicy wymieniają waluty po korzystnym kursie. Wymiana nie jest obarczona wysokim spreadem, który sięga kilku procent w tradycyjnych odpowiednikach. Takie rozwiązania pozwalają  zaoszczędzić setki tysięcy złotych w skali roku.

Otrzymujemy coraz więcej zapytań, dotyczących wymiany walut poprzez nasz serwis od firm z branży transportowej. Głównie są to prężnie rozwijające się małe i średnie przedsiębiorstwa, które poszukują taniego sposobu na wymianę walut – mówi Marta Bartoszczyk, rzecznik prasowy Walutomat.pl – Od stycznia tego roku notujemy rekordowe rejestracje na naszym serwisie. Liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła czterokrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w minionym roku –  dodaje.

Przeczytaj także: Co może zaszkodzić kursowi waluty polskiej?

REKLAMA

Według danych Walutomatu, ponad 3 tysiące firm eksportowych i przedsiębiorstw, mających stałe kontakty i rozliczenia z partnerami zagranicznymi, korzysta już z wymiany walut za pośrednictwem Internetu. Dużą grupę klientów stanowią firmy, zajmujące się transportem międzynarodowym i logistyką. Bardzo często przedsiębiorstwa takie posiadają kredyty walutowe lub leasing, zaciągnięty w obcej walucie, którą wymieniają również za pośrednictwem serwisu społecznościowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowadzimy stałe zlecenia na platformie Walutomat.pl, wymieniając euro na złotówki. Dzięki takiej wymianie możemy zaoszczędzić nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie, a dodatkowe środki przeznaczyć na bieżącą działalność operacyjną. Ponadto, za prowadzenie stałych transakcji otrzymujemy rabaty, dzięki którym możemy uzyskać dodatkowe oszczędności – wyjaśnia Renata Bednarek, właściciel firmy Bednarek Transport.

Oprócz korzyści finansowych, jakie może osiągnąć przedsiębiorstwo transportowe, wymieniając walutę w Internecie, zastosowanie takich rozwiązań usprawnia działania organizacyjne – Zajmujemy się kompleksową obsługą spedycyjną wszelkich towarów, będących przedmiotem wymiany handlowej w całej Europie. Wymieniając walutę w sieci, zyskaliśmy czas, który wcześniej był tracony na stanie w kolejkach w kantorze czy banku. Dodatkowe, zaoszczędzone godziny pracy, wykorzystujemy teraz na przyjmowanie nowych zleceń od dużych koncernów międzynarodowych – dodaje Stanisław Daglis  z firmy RED Transport i Spedycja.

Wymiana walut za pośrednictwem kantoru internetowego jest bardzo bezpieczna dla firm. Serwisy działają w oparciu o różne systemy weryfikacji i zabezpieczeń transakcji, które mogą obejmować weryfikację tożsamości klienta, konieczność zabezpieczenia środków przed złożeniem zlecenia wymiany czy SMS-owe zabezpieczenie rozliczeń.

Polecamy serwis: Kredyty

Do wymiany pomiędzy użytkownikami może dojść tylko wtedy, gdy obie strony zabezpieczyły odpowiednie środki finansowe na koncie operatora serwisu. Tym samym nie ma żadnej możliwości, aby któraś ze stron nie wywiązała się z zawartej transakcji. Przy księgowaniu wpłat wymagana jest pełna zgodność danych osobowych z przelewu z danymi, podawanymi przy rejestrowaniu konta w Walutomacie. Jeśli dane z wyciągu bankowego zgadzają się z danymi deklarowanymi przy rejestracji, firma może zacząć składać zlecenia wymiany.

Ponadto, działanie kantoru internetowego oparte jest na przelewach bankowych – nie na wymianie gotówkowej. System bankowy gwarantuje więc najwyższy poziom zabezpieczenia środków. Obrót walutami w Polsce reguluje ustawa  Prawo Dewizowe z 27 lipca 2002. Zgodnie z jej przepisami operator kantoru internetowego musi  prowadzić działalność kantorową i posiadać wpis do rejestru, prowadzonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA