REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trendy z ostatnich miesięcy mogą mieć swoją kontynuację

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Wprawdzie ruch spadkowy został zatrzymany, ale wsparcia, do których doszło na najważniejszych rynkach finansowych nie spowodowały istotnego odbicia. Amerykański S&P 500 utrzymuje się w okolicach 1180 pkt, europejski DJ Stoxx 600 w niewielkim stopniu odbił się od kilkumiesięcznej linii trendu zwyżkowego, zaś kurs EUR/USD, rynek surowców i WIG pozostają odporne na większe zmiany.

Mówienie o odwróceniu trendu jest coraz bardziej uzasadnione w przypadku złotego, choć tu też brakuje jeszcze kropki nad „i”. Byłby nią kolejny ruch w górę cen walut. W obliczu takich uwarunkowań sytuacja staje się coraz bardziej klarowna. Miejsca na kontynuację zniżek praktycznie nie ma. Każdy kolejny, głębszy spadek będzie prowokować do postawienia tezy o odwróceniu się średnioterminowych tendencji. Jednocześnie logika trendów skłania do przyjęcia założenia, że przynajmniej pierwszy atak na wsparcia powinien zostać odparty i doprowadzić do próby powrotu do głównej tendencji. Dopiero kolejna przecena skutkowałaby pokonaniem wsparcia.

REKLAMA

Dowiedz się także: Na co zwrócić uwagę kupując mieszkanie?

REKLAMA

Taki wariant najprawdopodobniej sprawdzi się w przeciągu najbliższych dni. Jeżeli rzeczywiście dojdzie do odbicia od wsparć, w krótkim czasie nastroje mogą ulec poprawie. Wówczas miarą siły rynków będzie to, jak szybko odrobią ostatnie straty. Jeśli szłoby to opornie, mielibyśmy następne sygnały słabnięcia koniunktury. Jednocześnie, gdyby nie udało się obronić wsparć i zostałyby przełamane „z marszu”, uwidoczniłoby się słabnięcie rynków. To mogłoby doprowadzić do dynamicznego odreagowania kilkumiesięcznych wzrostów.

Amerykańska gospodarka nie powinna pokładać zbyt dużych nadziei w rynku. O tym, że nie ma co liczyć na jego wsparcie, świadczą październikowe dane z rynku nieruchomości. Rynki finansowe będą mogły kontynuować tendencje z poprzednich miesięcy tylko wówczas, gdy nastąpi odbicie od wsparć, w okolice których dotarły.

Sytuacja na amerykańskim rynku nieruchomości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo niezbyt wygórowanych oczekiwań, październikowe dane o liczbie pozwoleń na budowę oraz rozpoczętych budów w Ameryce wyraźnie rozczarowały. Fatalnie wypadły zwłaszcza te drugie, co oznacza, że gospodarka w dalszym ciągu nie może liczyć na puszczenie w ruch koła zamachowego koniunktury, jakim jest rynek nieruchomości. Ożywienie na nim sprzyja nie tylko budownictwu, ale też wielu innym branżom, na przykład związanym z projektowaniem czy wyposażeniem wnętrz. Za główny powód słabości pierwotnego rynku nieruchomości należy uznać trudną sytuację na rynku wtórnym, borykającym się z nadmierną podażą. Zaś jej przyczyną są nie spłacane kredyty hipoteczne, co skłania banki do przejmowania domów i ich licytowania.

Polecamy serwis: Kursy walut

W takich warunkach trzeba się liczyć z tym, że na pełne uzdrowienie rynku nieruchomości przyjdzie poczekać jeszcze wiele miesięcy. Niewykluczone, że pełna poprawa nastąpi dopiero w następnym cyklu obniżek stóp procentowych.

Źródło:
Zespół analiz
Home Broker

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA