REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie kryteria obowiązują podczas oceny projektów B2B?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja aplikacyjna złożona podczas naboru projektów zostaje poddana ocenie pod kątem poszczególnych kryteriów. Od wyniku tej oceny zależy przyznanie unijnej dotacji dla naszego projektu.

Przygotowując dokumentację na potrzeby aplikowania o środki unijne powinniśmy obowiązkowo zapoznać się z kryteriami na podstawie, których będzie oceniany nasz projekt. Informacje te pomogą nam sprostać wymaganiom komisji oceniającej projekt i uniknąć konieczności jego poprawiania. W zależności od kryteriów, część z nich ma charakter obligatoryjny, co oznacza że muszą być obowiązkowo spełnione pod rygorem odrzucenia wniosku, o tyle pozostałe mają charakter fakultatywny. Jednak nie oznacza to, że są one mniej ważne. Kryteria dodatkowe są oceniane punktowo – im więcej punktów uzyskał nasz projekt tym lepsze jego miejsce na liście rankingowej, a tym samym większe szanse na przyznanie unijnej dotacji.

REKLAMA

Krok pierwszy – złożenie wymaganej dokumentacji

Przedsiębiorcy zainteresowani uzyskaniem dotacji unijnej na projekty z zakresu gospodarki elektronicznej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są zobowiązani złożyć wymagane dokumenty aplikacyjne w trybie i terminie naboru wniosków o dofinansowanie. 

W tegorocznym naborze dokumentację aplikacyjną można składać w terminie od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r.

Przeczytaj także: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok drugi – ocena pod względem kryteriów obowiązkowych

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej jest ona oceniana pod kątem spełniania kryteriów obowiązkowych. Ocena taka ma charakter zero-jedynkowy, co oznacza, że projekt spełnia dane kryterium lub go nie spełnia. W pierwszej kolejności bada się czy np. złożona dokumentacja jest kompletna oraz czy została przygotowana zgodnie z obowiązującymi wymogami, czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu, czy projekt będzie realizowany na terenie RP, czy realizacja projektu nie będzie dłuższa niż 24 miesiące.

Pamiętajmy, że realizacja projektów w ramach działania 8.2 POIG może rozpocząć się najwcześniej po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Wcześniejsze rozpoczęcie projektu powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.

Po spełnieniu wszystkich kryteriów formalnych wniosek jest przekazywany do dalszej oceny. Podczas oceny tzw. merytorycznej obligatoryjnej badane jest czy projekt wpisuje się w cele działania 8.2. POIG, czy projekt jest zgodny z ze zdefiniowanymi potrzebami wnioskodawcy oraz współpracujących przedsiębiorstw, czy projekt zwiększa efektywność procesów stosowanych przez wnioskodawcę we współpracy z partnerami biznesowymi. 

Opisując projekt w dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo uzasadnić, w jaki sposób jego realizacja przyczyni się do stymulowania tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Na etapie tej oceny analizowana jest także racjonalność, adekwatności i uzasadnienie planowanych do poniesienia wydatków w ramach projektu jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

Po trzecie – kryteria fakultatywne

Aby projekt mógł być rekomendowany do dofinansowania musi spełnić wszystkie kryteria obowiązkowe oraz musi uzyskać co najmniej 40 punktów w wyniku oceny kryteriów merytorycznych fakultatywnych (na 100 możliwych). Liczba zdobytych punktów podczas tej oceny może zadecydować ostatecznie o przyznaniu unijnej dotacji. Podczas oceny projektów pod względem kryteriów merytorycznych fakultatywnych badane jest czy w ramach projektu przewiduje się współpracę z partnerami zagranicznymi (im większa liczba współpracujących partnerów to większa liczba przyznanych punktów – maksymalnie 15 punktów), czy w wyniku realizacji projektu nastąpi wprowadzenie elektronicznego podpisu i systemu wymiany danych (maksymalnie 16 punktów), czy umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi są realizowane co najmniej od roku (w zależności od czasu trwania - maksymalnie 22 punkty) oraz czy nastąpi integracja systemów informatycznych wnioskodawcy i partnerów projektu (maksymalnie 15 punktów).

Polecamy serwis Umowy w firmie

REKLAMA

Podczas tej oceny badana jest także efektywność ekonomiczna projektu tzn. w jakim okresie nastąpi zwrot z inwestycji. Najwyższą ocenę otrzymują projekty, w których prosty zwrot z inwestycji nastąpi nie później niż w przeciągu 18 miesięcy (półtora roku) od zakończenia inwestycji. Dla tego kryterium możliwa do zdobycia liczba punktów wynosi aż 32.

Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach działania 8.2. POIG zawiera „Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013”, który dostępny jest w dokumentacji konkursowej dla działania 8.2. na stronie internetowej http://www.parp.gov.pl 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA