REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie kryteria obowiązują podczas oceny projektów B2B?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja aplikacyjna złożona podczas naboru projektów zostaje poddana ocenie pod kątem poszczególnych kryteriów. Od wyniku tej oceny zależy przyznanie unijnej dotacji dla naszego projektu.

Przygotowując dokumentację na potrzeby aplikowania o środki unijne powinniśmy obowiązkowo zapoznać się z kryteriami na podstawie, których będzie oceniany nasz projekt. Informacje te pomogą nam sprostać wymaganiom komisji oceniającej projekt i uniknąć konieczności jego poprawiania. W zależności od kryteriów, część z nich ma charakter obligatoryjny, co oznacza że muszą być obowiązkowo spełnione pod rygorem odrzucenia wniosku, o tyle pozostałe mają charakter fakultatywny. Jednak nie oznacza to, że są one mniej ważne. Kryteria dodatkowe są oceniane punktowo – im więcej punktów uzyskał nasz projekt tym lepsze jego miejsce na liście rankingowej, a tym samym większe szanse na przyznanie unijnej dotacji.

REKLAMA

REKLAMA

Krok pierwszy – złożenie wymaganej dokumentacji

Przedsiębiorcy zainteresowani uzyskaniem dotacji unijnej na projekty z zakresu gospodarki elektronicznej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są zobowiązani złożyć wymagane dokumenty aplikacyjne w trybie i terminie naboru wniosków o dofinansowanie. 

W tegorocznym naborze dokumentację aplikacyjną można składać w terminie od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r.

REKLAMA

Przeczytaj także: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok drugi – ocena pod względem kryteriów obowiązkowych

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej jest ona oceniana pod kątem spełniania kryteriów obowiązkowych. Ocena taka ma charakter zero-jedynkowy, co oznacza, że projekt spełnia dane kryterium lub go nie spełnia. W pierwszej kolejności bada się czy np. złożona dokumentacja jest kompletna oraz czy została przygotowana zgodnie z obowiązującymi wymogami, czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu, czy projekt będzie realizowany na terenie RP, czy realizacja projektu nie będzie dłuższa niż 24 miesiące.

Pamiętajmy, że realizacja projektów w ramach działania 8.2 POIG może rozpocząć się najwcześniej po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Wcześniejsze rozpoczęcie projektu powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.

Po spełnieniu wszystkich kryteriów formalnych wniosek jest przekazywany do dalszej oceny. Podczas oceny tzw. merytorycznej obligatoryjnej badane jest czy projekt wpisuje się w cele działania 8.2. POIG, czy projekt jest zgodny z ze zdefiniowanymi potrzebami wnioskodawcy oraz współpracujących przedsiębiorstw, czy projekt zwiększa efektywność procesów stosowanych przez wnioskodawcę we współpracy z partnerami biznesowymi. 

Opisując projekt w dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo uzasadnić, w jaki sposób jego realizacja przyczyni się do stymulowania tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Na etapie tej oceny analizowana jest także racjonalność, adekwatności i uzasadnienie planowanych do poniesienia wydatków w ramach projektu jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

Po trzecie – kryteria fakultatywne

Aby projekt mógł być rekomendowany do dofinansowania musi spełnić wszystkie kryteria obowiązkowe oraz musi uzyskać co najmniej 40 punktów w wyniku oceny kryteriów merytorycznych fakultatywnych (na 100 możliwych). Liczba zdobytych punktów podczas tej oceny może zadecydować ostatecznie o przyznaniu unijnej dotacji. Podczas oceny projektów pod względem kryteriów merytorycznych fakultatywnych badane jest czy w ramach projektu przewiduje się współpracę z partnerami zagranicznymi (im większa liczba współpracujących partnerów to większa liczba przyznanych punktów – maksymalnie 15 punktów), czy w wyniku realizacji projektu nastąpi wprowadzenie elektronicznego podpisu i systemu wymiany danych (maksymalnie 16 punktów), czy umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi są realizowane co najmniej od roku (w zależności od czasu trwania - maksymalnie 22 punkty) oraz czy nastąpi integracja systemów informatycznych wnioskodawcy i partnerów projektu (maksymalnie 15 punktów).

Polecamy serwis Umowy w firmie

Podczas tej oceny badana jest także efektywność ekonomiczna projektu tzn. w jakim okresie nastąpi zwrot z inwestycji. Najwyższą ocenę otrzymują projekty, w których prosty zwrot z inwestycji nastąpi nie później niż w przeciągu 18 miesięcy (półtora roku) od zakończenia inwestycji. Dla tego kryterium możliwa do zdobycia liczba punktów wynosi aż 32.

Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach działania 8.2. POIG zawiera „Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013”, który dostępny jest w dokumentacji konkursowej dla działania 8.2. na stronie internetowej http://www.parp.gov.pl 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA