REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie kryteria obowiązują podczas oceny projektów B2B?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja aplikacyjna złożona podczas naboru projektów zostaje poddana ocenie pod kątem poszczególnych kryteriów. Od wyniku tej oceny zależy przyznanie unijnej dotacji dla naszego projektu.

Przygotowując dokumentację na potrzeby aplikowania o środki unijne powinniśmy obowiązkowo zapoznać się z kryteriami na podstawie, których będzie oceniany nasz projekt. Informacje te pomogą nam sprostać wymaganiom komisji oceniającej projekt i uniknąć konieczności jego poprawiania. W zależności od kryteriów, część z nich ma charakter obligatoryjny, co oznacza że muszą być obowiązkowo spełnione pod rygorem odrzucenia wniosku, o tyle pozostałe mają charakter fakultatywny. Jednak nie oznacza to, że są one mniej ważne. Kryteria dodatkowe są oceniane punktowo – im więcej punktów uzyskał nasz projekt tym lepsze jego miejsce na liście rankingowej, a tym samym większe szanse na przyznanie unijnej dotacji.

REKLAMA

Krok pierwszy – złożenie wymaganej dokumentacji

Przedsiębiorcy zainteresowani uzyskaniem dotacji unijnej na projekty z zakresu gospodarki elektronicznej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są zobowiązani złożyć wymagane dokumenty aplikacyjne w trybie i terminie naboru wniosków o dofinansowanie. 

W tegorocznym naborze dokumentację aplikacyjną można składać w terminie od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r.

Przeczytaj także: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok drugi – ocena pod względem kryteriów obowiązkowych

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej jest ona oceniana pod kątem spełniania kryteriów obowiązkowych. Ocena taka ma charakter zero-jedynkowy, co oznacza, że projekt spełnia dane kryterium lub go nie spełnia. W pierwszej kolejności bada się czy np. złożona dokumentacja jest kompletna oraz czy została przygotowana zgodnie z obowiązującymi wymogami, czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu, czy projekt będzie realizowany na terenie RP, czy realizacja projektu nie będzie dłuższa niż 24 miesiące.

Pamiętajmy, że realizacja projektów w ramach działania 8.2 POIG może rozpocząć się najwcześniej po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Wcześniejsze rozpoczęcie projektu powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.

Po spełnieniu wszystkich kryteriów formalnych wniosek jest przekazywany do dalszej oceny. Podczas oceny tzw. merytorycznej obligatoryjnej badane jest czy projekt wpisuje się w cele działania 8.2. POIG, czy projekt jest zgodny z ze zdefiniowanymi potrzebami wnioskodawcy oraz współpracujących przedsiębiorstw, czy projekt zwiększa efektywność procesów stosowanych przez wnioskodawcę we współpracy z partnerami biznesowymi. 

Opisując projekt w dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo uzasadnić, w jaki sposób jego realizacja przyczyni się do stymulowania tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Na etapie tej oceny analizowana jest także racjonalność, adekwatności i uzasadnienie planowanych do poniesienia wydatków w ramach projektu jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

Po trzecie – kryteria fakultatywne

Aby projekt mógł być rekomendowany do dofinansowania musi spełnić wszystkie kryteria obowiązkowe oraz musi uzyskać co najmniej 40 punktów w wyniku oceny kryteriów merytorycznych fakultatywnych (na 100 możliwych). Liczba zdobytych punktów podczas tej oceny może zadecydować ostatecznie o przyznaniu unijnej dotacji. Podczas oceny projektów pod względem kryteriów merytorycznych fakultatywnych badane jest czy w ramach projektu przewiduje się współpracę z partnerami zagranicznymi (im większa liczba współpracujących partnerów to większa liczba przyznanych punktów – maksymalnie 15 punktów), czy w wyniku realizacji projektu nastąpi wprowadzenie elektronicznego podpisu i systemu wymiany danych (maksymalnie 16 punktów), czy umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi są realizowane co najmniej od roku (w zależności od czasu trwania - maksymalnie 22 punkty) oraz czy nastąpi integracja systemów informatycznych wnioskodawcy i partnerów projektu (maksymalnie 15 punktów).

Polecamy serwis Umowy w firmie

REKLAMA

Podczas tej oceny badana jest także efektywność ekonomiczna projektu tzn. w jakim okresie nastąpi zwrot z inwestycji. Najwyższą ocenę otrzymują projekty, w których prosty zwrot z inwestycji nastąpi nie później niż w przeciągu 18 miesięcy (półtora roku) od zakończenia inwestycji. Dla tego kryterium możliwa do zdobycia liczba punktów wynosi aż 32.

Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach działania 8.2. POIG zawiera „Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013”, który dostępny jest w dokumentacji konkursowej dla działania 8.2. na stronie internetowej http://www.parp.gov.pl 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA