REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie kryteria obowiązują podczas oceny projektów B2B?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja aplikacyjna złożona podczas naboru projektów zostaje poddana ocenie pod kątem poszczególnych kryteriów. Od wyniku tej oceny zależy przyznanie unijnej dotacji dla naszego projektu.

Przygotowując dokumentację na potrzeby aplikowania o środki unijne powinniśmy obowiązkowo zapoznać się z kryteriami na podstawie, których będzie oceniany nasz projekt. Informacje te pomogą nam sprostać wymaganiom komisji oceniającej projekt i uniknąć konieczności jego poprawiania. W zależności od kryteriów, część z nich ma charakter obligatoryjny, co oznacza że muszą być obowiązkowo spełnione pod rygorem odrzucenia wniosku, o tyle pozostałe mają charakter fakultatywny. Jednak nie oznacza to, że są one mniej ważne. Kryteria dodatkowe są oceniane punktowo – im więcej punktów uzyskał nasz projekt tym lepsze jego miejsce na liście rankingowej, a tym samym większe szanse na przyznanie unijnej dotacji.

REKLAMA

REKLAMA

Krok pierwszy – złożenie wymaganej dokumentacji

Przedsiębiorcy zainteresowani uzyskaniem dotacji unijnej na projekty z zakresu gospodarki elektronicznej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są zobowiązani złożyć wymagane dokumenty aplikacyjne w trybie i terminie naboru wniosków o dofinansowanie. 

W tegorocznym naborze dokumentację aplikacyjną można składać w terminie od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r.

REKLAMA

Przeczytaj także: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok drugi – ocena pod względem kryteriów obowiązkowych

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej jest ona oceniana pod kątem spełniania kryteriów obowiązkowych. Ocena taka ma charakter zero-jedynkowy, co oznacza, że projekt spełnia dane kryterium lub go nie spełnia. W pierwszej kolejności bada się czy np. złożona dokumentacja jest kompletna oraz czy została przygotowana zgodnie z obowiązującymi wymogami, czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu, czy projekt będzie realizowany na terenie RP, czy realizacja projektu nie będzie dłuższa niż 24 miesiące.

Pamiętajmy, że realizacja projektów w ramach działania 8.2 POIG może rozpocząć się najwcześniej po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Wcześniejsze rozpoczęcie projektu powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.

Po spełnieniu wszystkich kryteriów formalnych wniosek jest przekazywany do dalszej oceny. Podczas oceny tzw. merytorycznej obligatoryjnej badane jest czy projekt wpisuje się w cele działania 8.2. POIG, czy projekt jest zgodny z ze zdefiniowanymi potrzebami wnioskodawcy oraz współpracujących przedsiębiorstw, czy projekt zwiększa efektywność procesów stosowanych przez wnioskodawcę we współpracy z partnerami biznesowymi. 

Opisując projekt w dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo uzasadnić, w jaki sposób jego realizacja przyczyni się do stymulowania tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Na etapie tej oceny analizowana jest także racjonalność, adekwatności i uzasadnienie planowanych do poniesienia wydatków w ramach projektu jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

Po trzecie – kryteria fakultatywne

Aby projekt mógł być rekomendowany do dofinansowania musi spełnić wszystkie kryteria obowiązkowe oraz musi uzyskać co najmniej 40 punktów w wyniku oceny kryteriów merytorycznych fakultatywnych (na 100 możliwych). Liczba zdobytych punktów podczas tej oceny może zadecydować ostatecznie o przyznaniu unijnej dotacji. Podczas oceny projektów pod względem kryteriów merytorycznych fakultatywnych badane jest czy w ramach projektu przewiduje się współpracę z partnerami zagranicznymi (im większa liczba współpracujących partnerów to większa liczba przyznanych punktów – maksymalnie 15 punktów), czy w wyniku realizacji projektu nastąpi wprowadzenie elektronicznego podpisu i systemu wymiany danych (maksymalnie 16 punktów), czy umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi są realizowane co najmniej od roku (w zależności od czasu trwania - maksymalnie 22 punkty) oraz czy nastąpi integracja systemów informatycznych wnioskodawcy i partnerów projektu (maksymalnie 15 punktów).

Polecamy serwis Umowy w firmie

Podczas tej oceny badana jest także efektywność ekonomiczna projektu tzn. w jakim okresie nastąpi zwrot z inwestycji. Najwyższą ocenę otrzymują projekty, w których prosty zwrot z inwestycji nastąpi nie później niż w przeciągu 18 miesięcy (półtora roku) od zakończenia inwestycji. Dla tego kryterium możliwa do zdobycia liczba punktów wynosi aż 32.

Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach działania 8.2. POIG zawiera „Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013”, który dostępny jest w dokumentacji konkursowej dla działania 8.2. na stronie internetowej http://www.parp.gov.pl 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA