REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie kryteria obowiązują podczas oceny projektów B2B?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja aplikacyjna złożona podczas naboru projektów zostaje poddana ocenie pod kątem poszczególnych kryteriów. Od wyniku tej oceny zależy przyznanie unijnej dotacji dla naszego projektu.

Przygotowując dokumentację na potrzeby aplikowania o środki unijne powinniśmy obowiązkowo zapoznać się z kryteriami na podstawie, których będzie oceniany nasz projekt. Informacje te pomogą nam sprostać wymaganiom komisji oceniającej projekt i uniknąć konieczności jego poprawiania. W zależności od kryteriów, część z nich ma charakter obligatoryjny, co oznacza że muszą być obowiązkowo spełnione pod rygorem odrzucenia wniosku, o tyle pozostałe mają charakter fakultatywny. Jednak nie oznacza to, że są one mniej ważne. Kryteria dodatkowe są oceniane punktowo – im więcej punktów uzyskał nasz projekt tym lepsze jego miejsce na liście rankingowej, a tym samym większe szanse na przyznanie unijnej dotacji.

REKLAMA

Krok pierwszy – złożenie wymaganej dokumentacji

Przedsiębiorcy zainteresowani uzyskaniem dotacji unijnej na projekty z zakresu gospodarki elektronicznej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są zobowiązani złożyć wymagane dokumenty aplikacyjne w trybie i terminie naboru wniosków o dofinansowanie. 

W tegorocznym naborze dokumentację aplikacyjną można składać w terminie od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r.

Przeczytaj także: Czy za unijne pieniądze można założyć przedszkole?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok drugi – ocena pod względem kryteriów obowiązkowych

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej jest ona oceniana pod kątem spełniania kryteriów obowiązkowych. Ocena taka ma charakter zero-jedynkowy, co oznacza, że projekt spełnia dane kryterium lub go nie spełnia. W pierwszej kolejności bada się czy np. złożona dokumentacja jest kompletna oraz czy została przygotowana zgodnie z obowiązującymi wymogami, czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu, czy projekt będzie realizowany na terenie RP, czy realizacja projektu nie będzie dłuższa niż 24 miesiące.

Pamiętajmy, że realizacja projektów w ramach działania 8.2 POIG może rozpocząć się najwcześniej po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Wcześniejsze rozpoczęcie projektu powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.

Po spełnieniu wszystkich kryteriów formalnych wniosek jest przekazywany do dalszej oceny. Podczas oceny tzw. merytorycznej obligatoryjnej badane jest czy projekt wpisuje się w cele działania 8.2. POIG, czy projekt jest zgodny z ze zdefiniowanymi potrzebami wnioskodawcy oraz współpracujących przedsiębiorstw, czy projekt zwiększa efektywność procesów stosowanych przez wnioskodawcę we współpracy z partnerami biznesowymi. 

Opisując projekt w dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo uzasadnić, w jaki sposób jego realizacja przyczyni się do stymulowania tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Na etapie tej oceny analizowana jest także racjonalność, adekwatności i uzasadnienie planowanych do poniesienia wydatków w ramach projektu jak również zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

Po trzecie – kryteria fakultatywne

Aby projekt mógł być rekomendowany do dofinansowania musi spełnić wszystkie kryteria obowiązkowe oraz musi uzyskać co najmniej 40 punktów w wyniku oceny kryteriów merytorycznych fakultatywnych (na 100 możliwych). Liczba zdobytych punktów podczas tej oceny może zadecydować ostatecznie o przyznaniu unijnej dotacji. Podczas oceny projektów pod względem kryteriów merytorycznych fakultatywnych badane jest czy w ramach projektu przewiduje się współpracę z partnerami zagranicznymi (im większa liczba współpracujących partnerów to większa liczba przyznanych punktów – maksymalnie 15 punktów), czy w wyniku realizacji projektu nastąpi wprowadzenie elektronicznego podpisu i systemu wymiany danych (maksymalnie 16 punktów), czy umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi są realizowane co najmniej od roku (w zależności od czasu trwania - maksymalnie 22 punkty) oraz czy nastąpi integracja systemów informatycznych wnioskodawcy i partnerów projektu (maksymalnie 15 punktów).

Polecamy serwis Umowy w firmie

REKLAMA

Podczas tej oceny badana jest także efektywność ekonomiczna projektu tzn. w jakim okresie nastąpi zwrot z inwestycji. Najwyższą ocenę otrzymują projekty, w których prosty zwrot z inwestycji nastąpi nie później niż w przeciągu 18 miesięcy (półtora roku) od zakończenia inwestycji. Dla tego kryterium możliwa do zdobycia liczba punktów wynosi aż 32.

Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach działania 8.2. POIG zawiera „Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013”, który dostępny jest w dokumentacji konkursowej dla działania 8.2. na stronie internetowej http://www.parp.gov.pl 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA