REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W tegorocznym naborze wniosków w ramach działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka do rozdysponowania jest ponad 364 mln PLN. Pieniądze te mogą otrzymać przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego a następnie wdrożeniem jego efektów w życie.

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców ogłosiła nabór wniosków do popularnego działania 1.4. POIG. Przypomnijmy, nabór wniosków ma formę zamkniętą i rozpoczyna się 1 października br. O dotacje mogą ubiegać się przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego, a po uzyskaniu pozytywnej opinii – wdrożeniem efektów prac w życie w postaci innowacyjnego produktu, usługi lub procesu. Aby jednak móc myśleć o przyznaniu dotacji unijnej, konieczne jest wcześniejsze opracowanie wymaganej dokumentacji aplikacyjnej i złożenie jej w wymaganym terminie i do odpowiedniej instytucji. Pamiętajmy, że w tym przypadku nie możemy pozwolić sobie na swobodę – szczegółowe zasady aplikowania o unijne środki są określone w regulaminie konkursu. Co więcej, doświadczenie z poprzednich naborów podpowiada, że warto się śpieszyć z przygotowaniem dokumentów, gdyż zainteresowanie wśród przedsiębiorców jest duże, a pula środków do rozdysponowania pomiędzy nich dość mocno ograniczona.

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa dostępna jest na stronie internetowej organizatora, czyli Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pod adresem: http://www.parp.gov.pl. Jeżeli nie czujemy się na siłach w przygotowywaniu projektu unijnego i przeraża nas gąszcz przepisów i wymagań, którym należy sprostać, warto rozważyć powierzenie tego zadania zewnętrznemu podmiotowi. Proces opracowywania wymaganych dokumentów aplikacyjnych, w tym wniosku o dofinansowanie i załączników bywa żmudny, a ocena dokumentów dokonywana jest bardzo starannie.

Przeczytaj także: Jakie są obowiązki beneficjenta po przyznaniu dotacji

Zasady ubiegania się o wsparcie z działania 1.4 POIG

W tegorocznym naborze wnioskodawca, zainteresowany otrzymaniem unijnej dotacji, wypełnia wniosek o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (zamieszczonym na stronie PARP). Wniosek powinien zostać wypełniony w sposób opisany w Instrukcji wypełniania wniosków o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

Wniosek o dofinansowanie wypełniony w inny sposób niż za pomocą Generatora Wniosków będzie wykluczony z procesu oceny i w efekcie z możliwości przyznania dotacji unijnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Umowy w firmie

REKLAMA

Wniosek uważa się za złożony dopiero po naciśnięciu przycisku „Złóż wniosek” w Generatorze Wniosków.  Po złożeniu wniosku za pomocą Generatora wszelkie zmiany nie będą mogły być już wprowadzone. Podczas tegorocznego naboru dopuszcza się możliwość składania wniosków w formie elektronicznej lub za pomocą papierowego wydruku. W przypadku pierwszej z opcji wymagane jest posiadanie przez wnioskodawcę elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym.  W przypadku braku elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym konieczne jest podpisanie wydruku wniosku oraz złożenie załączników do wniosku w formie papierowej. Wnioski należy złożyć do Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej dla lokalizacji projektu.

W przypadku realizacji projektu na terenie różnych gmin, powiatów, województw należy uznać, że miejscem realizacji projektu jest miejsce, gdzie realizowana jest jego największa wartościowo lub, jeśli nie jest możliwe ustalenie największej wartościowo części, najistotniejsza część. W takim przypadku miejsce to będzie rozstrzygało o właściwości RIF.

Wnioski złożone do niewłaściwej RIF zostaną odrzucone na etapie oceny formalnej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA