REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W tegorocznym naborze wniosków w ramach działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka do rozdysponowania jest ponad 364 mln PLN. Pieniądze te mogą otrzymać przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego a następnie wdrożeniem jego efektów w życie.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców ogłosiła nabór wniosków do popularnego działania 1.4. POIG. Przypomnijmy, nabór wniosków ma formę zamkniętą i rozpoczyna się 1 października br. O dotacje mogą ubiegać się przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego, a po uzyskaniu pozytywnej opinii – wdrożeniem efektów prac w życie w postaci innowacyjnego produktu, usługi lub procesu. Aby jednak móc myśleć o przyznaniu dotacji unijnej, konieczne jest wcześniejsze opracowanie wymaganej dokumentacji aplikacyjnej i złożenie jej w wymaganym terminie i do odpowiedniej instytucji. Pamiętajmy, że w tym przypadku nie możemy pozwolić sobie na swobodę – szczegółowe zasady aplikowania o unijne środki są określone w regulaminie konkursu. Co więcej, doświadczenie z poprzednich naborów podpowiada, że warto się śpieszyć z przygotowaniem dokumentów, gdyż zainteresowanie wśród przedsiębiorców jest duże, a pula środków do rozdysponowania pomiędzy nich dość mocno ograniczona.

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa dostępna jest na stronie internetowej organizatora, czyli Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pod adresem: http://www.parp.gov.pl. Jeżeli nie czujemy się na siłach w przygotowywaniu projektu unijnego i przeraża nas gąszcz przepisów i wymagań, którym należy sprostać, warto rozważyć powierzenie tego zadania zewnętrznemu podmiotowi. Proces opracowywania wymaganych dokumentów aplikacyjnych, w tym wniosku o dofinansowanie i załączników bywa żmudny, a ocena dokumentów dokonywana jest bardzo starannie.

Przeczytaj także: Jakie są obowiązki beneficjenta po przyznaniu dotacji

Zasady ubiegania się o wsparcie z działania 1.4 POIG

W tegorocznym naborze wnioskodawca, zainteresowany otrzymaniem unijnej dotacji, wypełnia wniosek o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (zamieszczonym na stronie PARP). Wniosek powinien zostać wypełniony w sposób opisany w Instrukcji wypełniania wniosków o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

REKLAMA

Wniosek o dofinansowanie wypełniony w inny sposób niż za pomocą Generatora Wniosków będzie wykluczony z procesu oceny i w efekcie z możliwości przyznania dotacji unijnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Umowy w firmie

Wniosek uważa się za złożony dopiero po naciśnięciu przycisku „Złóż wniosek” w Generatorze Wniosków.  Po złożeniu wniosku za pomocą Generatora wszelkie zmiany nie będą mogły być już wprowadzone. Podczas tegorocznego naboru dopuszcza się możliwość składania wniosków w formie elektronicznej lub za pomocą papierowego wydruku. W przypadku pierwszej z opcji wymagane jest posiadanie przez wnioskodawcę elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym.  W przypadku braku elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym konieczne jest podpisanie wydruku wniosku oraz złożenie załączników do wniosku w formie papierowej. Wnioski należy złożyć do Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej dla lokalizacji projektu.

W przypadku realizacji projektu na terenie różnych gmin, powiatów, województw należy uznać, że miejscem realizacji projektu jest miejsce, gdzie realizowana jest jego największa wartościowo lub, jeśli nie jest możliwe ustalenie największej wartościowo części, najistotniejsza część. W takim przypadku miejsce to będzie rozstrzygało o właściwości RIF.

Wnioski złożone do niewłaściwej RIF zostaną odrzucone na etapie oceny formalnej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA