REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
Wniosek o dofinansowanie na wsparcie projektów celowych
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W tegorocznym naborze wniosków w ramach działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka do rozdysponowania jest ponad 364 mln PLN. Pieniądze te mogą otrzymać przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego a następnie wdrożeniem jego efektów w życie.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców ogłosiła nabór wniosków do popularnego działania 1.4. POIG. Przypomnijmy, nabór wniosków ma formę zamkniętą i rozpoczyna się 1 października br. O dotacje mogą ubiegać się przedsiębiorcy zainteresowani opracowaniem projektu badawczego, a po uzyskaniu pozytywnej opinii – wdrożeniem efektów prac w życie w postaci innowacyjnego produktu, usługi lub procesu. Aby jednak móc myśleć o przyznaniu dotacji unijnej, konieczne jest wcześniejsze opracowanie wymaganej dokumentacji aplikacyjnej i złożenie jej w wymaganym terminie i do odpowiedniej instytucji. Pamiętajmy, że w tym przypadku nie możemy pozwolić sobie na swobodę – szczegółowe zasady aplikowania o unijne środki są określone w regulaminie konkursu. Co więcej, doświadczenie z poprzednich naborów podpowiada, że warto się śpieszyć z przygotowaniem dokumentów, gdyż zainteresowanie wśród przedsiębiorców jest duże, a pula środków do rozdysponowania pomiędzy nich dość mocno ograniczona.

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa dostępna jest na stronie internetowej organizatora, czyli Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, pod adresem: http://www.parp.gov.pl. Jeżeli nie czujemy się na siłach w przygotowywaniu projektu unijnego i przeraża nas gąszcz przepisów i wymagań, którym należy sprostać, warto rozważyć powierzenie tego zadania zewnętrznemu podmiotowi. Proces opracowywania wymaganych dokumentów aplikacyjnych, w tym wniosku o dofinansowanie i załączników bywa żmudny, a ocena dokumentów dokonywana jest bardzo starannie.

Przeczytaj także: Jakie są obowiązki beneficjenta po przyznaniu dotacji

Zasady ubiegania się o wsparcie z działania 1.4 POIG

W tegorocznym naborze wnioskodawca, zainteresowany otrzymaniem unijnej dotacji, wypełnia wniosek o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (zamieszczonym na stronie PARP). Wniosek powinien zostać wypełniony w sposób opisany w Instrukcji wypełniania wniosków o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

REKLAMA

Wniosek o dofinansowanie wypełniony w inny sposób niż za pomocą Generatora Wniosków będzie wykluczony z procesu oceny i w efekcie z możliwości przyznania dotacji unijnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Umowy w firmie

Wniosek uważa się za złożony dopiero po naciśnięciu przycisku „Złóż wniosek” w Generatorze Wniosków.  Po złożeniu wniosku za pomocą Generatora wszelkie zmiany nie będą mogły być już wprowadzone. Podczas tegorocznego naboru dopuszcza się możliwość składania wniosków w formie elektronicznej lub za pomocą papierowego wydruku. W przypadku pierwszej z opcji wymagane jest posiadanie przez wnioskodawcę elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym.  W przypadku braku elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym konieczne jest podpisanie wydruku wniosku oraz złożenie załączników do wniosku w formie papierowej. Wnioski należy złożyć do Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej dla lokalizacji projektu.

W przypadku realizacji projektu na terenie różnych gmin, powiatów, województw należy uznać, że miejscem realizacji projektu jest miejsce, gdzie realizowana jest jego największa wartościowo lub, jeśli nie jest możliwe ustalenie największej wartościowo części, najistotniejsza część. W takim przypadku miejsce to będzie rozstrzygało o właściwości RIF.

Wnioski złożone do niewłaściwej RIF zostaną odrzucone na etapie oceny formalnej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA