reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Czy biuro rachunkowe może wnioskować o subwencję PFR dla firmy?

Czy biuro rachunkowe może wnioskować o subwencję PFR dla firmy?

Subwencja PFR ma charakter bezzwrotny. Jej celem jest udzielenie finansowego wsparcia dla przedsiębiorców zagrożonych upadłością na skutek COVID-19. Czy przedsiębiorca musi sam wnioskować o subwencję?

Jaką formę ma subwencja z PFR?

Subwencja z PFR ma charakter pomocy publicznej. Subwencja finansowa udzielana jest na podstawie umowy o udzielenie subwencji finansowej. W umowie subwencji finansowej przedsiębiorca oświadcza, że kwota subwencji finansowej, o którą wnioskuje nie doprowadzi do przekroczenia limitów kumulacji pomocy publicznej określonych w Tymczasowych Ramach Pomocy.

Czy wniosek o subwencję PFR 2.0 może zostać złożony w imieniu przedsiębiorcy przez jego biuro rachunkowe?

Tak, taki wniosek może w imieniu przedsiębiorcy złożyć biuro rachunkowe.

Biuro rachunkowe wnioskujące o subwencję w imieniu firmy musi posiadać dostęp do bankowości elektronicznej przedsiębiorcy oraz musi posiadać pełnomocnictwo do reprezentowania firmy.

Jaką formę powinno mieć pełnomocnictwo dla biura rachunkowego?

Pełnomocnictwo dla biura rachunkowego powinno być w formie elektronicznej jako plik PDF. Taki plik musi zostać podpisany przez osobę upoważnioną do działania w imieniu beneficjenta przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego.

W przypadku kiedy wymagane są wewnętrzne zgody korporacyjne (w przypadku spółek) lub zgoda małżonka/wspólnika spółki cywilnej (JDG, SC), biuro rachunkowe powinno upewnić się, że wszystkie takie zgody zostały udzielone. Zdarza się bowiem, że brakuje jednej ze zgód i wniosek o subwencję może zostać odrzucony.

Jak długo trwa rozpoznawanie wniosku o subwencję finansową?

Rozpoznawanie wniosku o subwencję trwa co do zasady do kilku dni roboczych.

System weryfikacji wniosków Tarczy Finansowej 2.0 automatycznie sprawdza, czy przedsiębiorca przesłał do urzędu skarbowego deklarację rozliczenia podatków, np. JPK-V7M lub JPK-V7K za grudzień 2020 r. W przypadku braku tego rozliczenia w bazach danych US, system tymczasowo wstrzymuje wniosek i przez okres maksymalnie 7 dni roboczych sprawdza codziennie dostępność deklaracji. Najpóźniej po upływie tego okresu, PFR podejmuje decyzję na podstawie dostępnych danych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Subwencja PFR ma charakter bezzwrotny. Jej celem jest udzielenie finansowego wsparcia dla przedsiębiorców zagrożonych upadłością na skutek COVID-19.
Subwencja PFR ma charakter bezzwrotny. Jej celem jest udzielenie finansowego wsparcia dla przedsiębiorców zagrożonych upadłością na skutek COVID-19.

Sprawozdawczość budżetowa w praktyce. Objaśnienia, wzory, przykłady199.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama