REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak walczyć ze spamem?

Kaspersky Lab Polska
Jak walczyć ze spamem?
Jak walczyć ze spamem?

REKLAMA

REKLAMA

Praktycznie wszystkie kraje rozwinięte i rozwijające się wprowadziły ustawę antyspamową. Mimo to, ilość spamu w ruchu pocztowym nadal wzrasta każdego dnia. W okresie od 2003 do 2004, gdy ustawy antyspamowe zostały wprowadzone w Stanach Zjednoczonych i większości państw Unii Europejskiej, wiele osób myślało, że problem spamu wkrótce przejdzie do historii. Wprowadzono nową ustawę, zmodyfikowano starszą, a mimo to sytuacja pogorszyła się. Dlaczego?

REKLAMA

Po pierwsze, jak już wspomnieliśmy wcześniej, spam to zjawisko międzynarodowe, które nie respektuje granic państwowych, dlatego w walce z tym zjawiskiem mogą być skuteczne tylko międzynarodowe rozwiązania legislacyjne. Naturalnie, nie proponujemy tu stworzenia ram prawnych, które miałyby pierwszeństwo nad prawem lokalnym. Wymagałoby to ustanowienia międzynarodowej organizacji. Istotne jest, aby w lokalnych ustawach zastosowano powszechne zasady.

REKLAMA

Ponadto, powinien istnieć jeden międzynarodowy mechanizm umożliwiający współpracę w tej dziedzinie, na przykład międzynarodowa niekomercyjna organizacja posiadająca uprawnienia do udzielania pomocy władzom wykonawczym różnych państw w walce ze spamerami – coś w rodzaju cyber-Interpolu, który zajmuje się problemami oszustw komputerowych, szkodliwego oprogramowania oraz spamu. Podobne organizacje już istnieją w Europie (na przykład CERT), a do ich zadań należy ujednolicanie legislacji oraz wspieranie międzynarodowej współpracy w kwestiach związanych ze spamem (http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/doc/library/ext_studies/privacy_trust_policies/spam_spyware_legal_study2009final.pdf). W innych regionach na świecie współpraca w tym zakresie nie jest tak rozwinięta.

REKLAMA

Drugą przyczyną pogorszenia się sytuacji spamowej jest to, że żadne państwo nie wprowadziło ustawy zakazującej zamawiania masowych wysyłek osobom, które sprzedają produkty, mimo że łatwiej ich wyśledzić i pociągnąć do odpowiedzialności karnej, ponieważ ich dane kontaktowe widnieją w każdej wiadomości mailowej. W przeciwieństwie do samych spamerów, podmioty, które korzystają z usług spamerów, nie mogą pozostać anonimowe. Gdyby przyjęto taką ustawę, z rynku zniknęłyby wszystkie małe przedsiębiorstwa wykorzystujące spam jako narzędzie reklamy, natomiast te, które pozostały, zostałyby automatycznie uznane za oszustów.

Jedyny problem polega na tym, że taka ustawa pozwoliłaby na fałszerstwo i pomówienia – w celu zdyskredytowania konkurencji wystarczyłoby rozesłać spam rzekomo pochodzący od konkurencyjnej firmy. Mimo to mam nadzieję, że odpowiednie podejście sądownicze umożliwi stworzenie ram prawnych, które w ostateczności pomogą zmniejszyć całkowitą liczbę wiadomości spamowych.

Polecamy: W jaki sposób cyberprzestępcy atakują firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chociaż skuteczne ustawy antyspamowe powinny uniemożliwić małym przedsiębiorstwom wykorzystywanie spamu do reklamowania swoich produktów i usług, firmy te muszą mieć możliwość legalnego reklamowania swoich produktów za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz innych narzędzi elektronicznych. W ten sposób użytkownik otrzymywałby jedynie reklamy, którymi jest zainteresowany, z kolei reklamodawca mógłby kierować swoje reklamy do swoich potencjalnych klientów. Na takiej koncepcji opierają się portale tematyczne oferujące użytkownikom możliwość zarejestrowania się i wyrejestrowania. Należy zauważyć, że w państwach, w których takie systemy istnieją, na przykład w Stanach Zjednoczonych, małe przedsiębiorstwa niezwykle rzadko korzystają z usług spamerów. W Rosji taką możliwość zapewniają elektroniczne biuletyny informacyjne, nie są jednak bardzo popularne.

Kolejnym istotnym czynnikiem w walce ze spamem jest edukacja użytkowników Internetu. Dotyczy to przede wszystkim przedstawicieli odpowiednich organów wykonawczych. Gdyby ta grupa ludzi była w pełni świadoma zakresu problemów, jakie powoduje spam, nie trzeba byłoby długo czekać na powstanie niezbędnych ustaw oraz wprowadzenie ich w życie.

Żadna ustawa nie jest w stanie zapobiec dystrybucji spamu. Cały świat musi mieć świadomość, że spam jest poważnym problemem, a rzeczywisty postęp osiągniemy dopiero wtedy, gdy każdy kraj opracuje i zastosuje powszechnie zatwierdzone ramy prawne. Powinno to iść w parze z zacieśnieniem współpracy międzynarodowej oraz wprowadzeniem grupy instrumentów przeznaczonych do edukacji użytkowników Internetu.

Polecamy: Własny biznes - papierologia bez dochodu?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA