REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak walczyć ze spamem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kaspersky Lab Polska
Jak walczyć ze spamem?
Jak walczyć ze spamem?

REKLAMA

REKLAMA

Praktycznie wszystkie kraje rozwinięte i rozwijające się wprowadziły ustawę antyspamową. Mimo to, ilość spamu w ruchu pocztowym nadal wzrasta każdego dnia. W okresie od 2003 do 2004, gdy ustawy antyspamowe zostały wprowadzone w Stanach Zjednoczonych i większości państw Unii Europejskiej, wiele osób myślało, że problem spamu wkrótce przejdzie do historii. Wprowadzono nową ustawę, zmodyfikowano starszą, a mimo to sytuacja pogorszyła się. Dlaczego?

Po pierwsze, jak już wspomnieliśmy wcześniej, spam to zjawisko międzynarodowe, które nie respektuje granic państwowych, dlatego w walce z tym zjawiskiem mogą być skuteczne tylko międzynarodowe rozwiązania legislacyjne. Naturalnie, nie proponujemy tu stworzenia ram prawnych, które miałyby pierwszeństwo nad prawem lokalnym. Wymagałoby to ustanowienia międzynarodowej organizacji. Istotne jest, aby w lokalnych ustawach zastosowano powszechne zasady.

REKLAMA

REKLAMA

Ponadto, powinien istnieć jeden międzynarodowy mechanizm umożliwiający współpracę w tej dziedzinie, na przykład międzynarodowa niekomercyjna organizacja posiadająca uprawnienia do udzielania pomocy władzom wykonawczym różnych państw w walce ze spamerami – coś w rodzaju cyber-Interpolu, który zajmuje się problemami oszustw komputerowych, szkodliwego oprogramowania oraz spamu. Podobne organizacje już istnieją w Europie (na przykład CERT), a do ich zadań należy ujednolicanie legislacji oraz wspieranie międzynarodowej współpracy w kwestiach związanych ze spamem (http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/doc/library/ext_studies/privacy_trust_policies/spam_spyware_legal_study2009final.pdf). W innych regionach na świecie współpraca w tym zakresie nie jest tak rozwinięta.

Drugą przyczyną pogorszenia się sytuacji spamowej jest to, że żadne państwo nie wprowadziło ustawy zakazującej zamawiania masowych wysyłek osobom, które sprzedają produkty, mimo że łatwiej ich wyśledzić i pociągnąć do odpowiedzialności karnej, ponieważ ich dane kontaktowe widnieją w każdej wiadomości mailowej. W przeciwieństwie do samych spamerów, podmioty, które korzystają z usług spamerów, nie mogą pozostać anonimowe. Gdyby przyjęto taką ustawę, z rynku zniknęłyby wszystkie małe przedsiębiorstwa wykorzystujące spam jako narzędzie reklamy, natomiast te, które pozostały, zostałyby automatycznie uznane za oszustów.

Jedyny problem polega na tym, że taka ustawa pozwoliłaby na fałszerstwo i pomówienia – w celu zdyskredytowania konkurencji wystarczyłoby rozesłać spam rzekomo pochodzący od konkurencyjnej firmy. Mimo to mam nadzieję, że odpowiednie podejście sądownicze umożliwi stworzenie ram prawnych, które w ostateczności pomogą zmniejszyć całkowitą liczbę wiadomości spamowych.

Polecamy: W jaki sposób cyberprzestępcy atakują firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Chociaż skuteczne ustawy antyspamowe powinny uniemożliwić małym przedsiębiorstwom wykorzystywanie spamu do reklamowania swoich produktów i usług, firmy te muszą mieć możliwość legalnego reklamowania swoich produktów za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz innych narzędzi elektronicznych. W ten sposób użytkownik otrzymywałby jedynie reklamy, którymi jest zainteresowany, z kolei reklamodawca mógłby kierować swoje reklamy do swoich potencjalnych klientów. Na takiej koncepcji opierają się portale tematyczne oferujące użytkownikom możliwość zarejestrowania się i wyrejestrowania. Należy zauważyć, że w państwach, w których takie systemy istnieją, na przykład w Stanach Zjednoczonych, małe przedsiębiorstwa niezwykle rzadko korzystają z usług spamerów. W Rosji taką możliwość zapewniają elektroniczne biuletyny informacyjne, nie są jednak bardzo popularne.

Kolejnym istotnym czynnikiem w walce ze spamem jest edukacja użytkowników Internetu. Dotyczy to przede wszystkim przedstawicieli odpowiednich organów wykonawczych. Gdyby ta grupa ludzi była w pełni świadoma zakresu problemów, jakie powoduje spam, nie trzeba byłoby długo czekać na powstanie niezbędnych ustaw oraz wprowadzenie ich w życie.

Żadna ustawa nie jest w stanie zapobiec dystrybucji spamu. Cały świat musi mieć świadomość, że spam jest poważnym problemem, a rzeczywisty postęp osiągniemy dopiero wtedy, gdy każdy kraj opracuje i zastosuje powszechnie zatwierdzone ramy prawne. Powinno to iść w parze z zacieśnieniem współpracy międzynarodowej oraz wprowadzeniem grupy instrumentów przeznaczonych do edukacji użytkowników Internetu.

Polecamy: Własny biznes - papierologia bez dochodu?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA