REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

2G, 2.5G i 3G – co oznaczają te skróty?

Kamil Rogala
Przeglądając oferty różnych operatorów, oglądając reklamy telewizyjne, prasowe czy słuchając radia coraz częściej natykamy się na różne oznaczenia technologii.
Przeglądając oferty różnych operatorów, oglądając reklamy telewizyjne, prasowe czy słuchając radia coraz częściej natykamy się na różne oznaczenia technologii.

REKLAMA

REKLAMA

Przeglądając oferty różnych operatorów, oglądając reklamy telewizyjne, prasowe czy słuchając radia coraz częściej natykamy się na różne oznaczenia technologii, standardów czy protokołów. Niestety dla niektórych ich znaczenie nadal jest tajemnicą i pewną abstrakcją. Cóż więc kryje się pod tajemniczymi oznaczeniami i skrótami?

Najpopularniejsze oznaczenia stosowane przez operatorów i producentów aparatów to: 2G, 2.5G, 3G, 3.5G i 4G. Skróty te oznaczają kolejne generacje systemów telefonii komórkowej. Zacznijmy więc od początku i po kolei wyjaśnijmy poszczególne skróty.

REKLAMA

2G to standardowa sieć GSM, która umożliwia wykonywanie połączeń głosowych oraz wysyłanie SMS-ów. Takie systemy istnieją w Polsce od 1997 roku i były początkiem telefonii komórkowej w Polsce. Po jakimś czasie pojawiło się 2.5G, choć w sumie mało kto teraz o tym pamięta. 2.5G to swego rodzaju pomost łączący standardową telefonię komórkową z nowoczesnymi usługami ze standardu 3G.

Sprawdź również: Cloud Computing – prognoza na przyszłość?

REKLAMA

Z 2G zazwyczaj kojarzona jest technologia transmisji danych GPRS (General Packet Radio Service), z 2,5G – EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution). GPRS umożliwia transfer danych do ok. 100 kb/s, EDGE – do 236,8 kb/s w najpopularniejszym wariancie. Postęp jest widoczny wyraźnie – ponad dwukrotnie większa prędkość i stabilność. Mimo to na dzisiejsze czasy jest to prawdziwy relikt przeszłości.

Warto również pamiętać, że częścią 2.5G jest także WAP (Wireless Application Protocol). Był to pierwszy zalążek Internetu w telefonie. Tego typu protokół transmisji danych w sieciach bezprzewodowych wprowadzono w 1998 roku. Od jakiegoś czasu jednak króluje protokół 3G. Czym się on cechuje? O tym przeczytamy w następnej części poradnika. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zdalne kasowanie danych – czy to ochroni firmowe dane?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA