REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cloud computing w dużych firmach i korporacjach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Cloud computing w dużych firmach i korporacjach /fot. Fotolia
Cloud computing w dużych firmach i korporacjach /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Technologia cloud computing, czyli chmury obliczeniowe to najnowszy, dynamicznie rozwijający się sektor usług teleinformatycznych. Dzięki swoim zaletom, zdobywa coraz to nowych zwolenników, zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i firm oraz korporacji.

Czym są chmury?

Używając pewnego uproszczenia, chmury możemy wyobrazić sobie jako całkowicie wirtualne twarde dyski o nieograniczonej pojemności, odporne na wszelkiego typu fizyczne uszkodzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Zalety chmur

Do największych zalet chmur obliczeniowych zaliczyć można bezpieczeństwo zamieszczonych w nich danych (są chronione przed cyberatakami oraz niewrażliwe na fizyczne uszkodzenia), skalowalność, łatwość obsługi, możliwość szybkiej komunikacji pomiędzy użytkownikami, oraz wiążące się z nimi oszczędności – użytkownicy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem sprzętu, oprogramowania, ani opłacania specjalistycznej obsługi.

Chmury w natarciu

Zdaniem analityków mamy obecnie do czynienia z tzw. drugą falą technologii chmurowej; jednakże żeby wyjaśnić to zjawisko, najpierw należy wspomnieć o pierwszej.

Podczas „pierwszej fali” do dobrodziejstw chmur przekonali się użytkownicy indywidualni oraz małe przedsiębiorstwa. Można założyć, że spośród wszystkich zalet cloud computingu w tym przypadku decydujące znaczenie miały kwestie oszczędnościowe; zarówno dla przeciętnego Kowalskiego, jak i niewielkiego przedsiębiorstwa liczącego każdą złotówkę, brak konieczności zakupu coraz to nowego sprzętu i oprogramowania, nie mówiąc już o stworzeniu i utrzymaniu własnej serwerowni oszczędności, jakie przynoszą chmury ma niebagatelne znaczenie. Pozostałe zalety chmur to niejako bonus dla kwestii ekonomicznych.

REKLAMA

Druga fala chmur

„Druga fala” polega na zaadoptowaniu rozwiązań chmurowych przez duże firmy i wielkie korporacje. W tym przypadku należy jednak zadać sobie pytanie, dlaczego tego rodzaju podmioty przekonały się do chmur później niż małe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Zdaniem analityków przyczyna leży w braku zaufania co do bezpieczeństwa zamieszczanych w chmurach danych, opóźnień przesyłu danych i zdolności przyłączeniowych nowego sprzętu. Jednakże w miarę upływu czasu, kiedy rozwój technologii informatycznej minimalizował wspomniane wyżej niedogodności, wielkie koncerny coraz wyraźniej dostrzegały te zalety chmur, na które już wcześniej zwrócili uwagę użytkownicy indywidualni i małe firmy. Mowa tu o ułatwieniu wykonywania zadań realizowanych przy użyciu sieci, oraz zmniejszeniu ryzyka związanego z zamieszczaniem w internecie poufnych danych (kwestia bezpieczeństwa chmur). Dzięki chmurom, zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa lepiej współpracują ze swoimi klientami, oraz zwiększają dochody dzięki dotarciu do coraz to większej liczby klientów.


Wielkie koncerny wybierają chmurę

W przypadku wielkich koncernów kwestie oszczędnościowe nie odgrywały tak  dużej roli jak wobec małych firm i użytkowników indywidualnych, jako że dla podmiotów obracających kwotami rzędu milionów lub nawet miliardów dolarów czy EURO, organizacja własnej serwerowni nie jest zadaniem z rzędu niemożliwych. Niemniej zaoszczędzone dzięki chmurom środki finansowe bez wątpienia zadziałały na ich korzyść, ułatwiając realizację „drugiej fali”.

„Druga fala” - wyzwanie dla administratorów

Druga fala ekspansji chmur to nowe zadania dla firm świadczących usługi z zakresu cloud computingu. Z jednej strony daje im możliwość pozyskania nowych klientów i osiągania coraz większych dochodów, z drugiej, wiąże się z koniecznością opracowania nowych ofert dopasowanych do potrzeb skrajnie różnych klientów; inne wymagania w stosunku do chmur będzie miała 5-cio osobowa firma rodzinna, a inne korporacja o ogólnoświatowym zasięgu zatrudniająca tysiące pracowników i utrzymująca kontakty z dziesiątkami tysięcy i więcej klientami. Administratorzy chmur mają więc wybór pomiędzy specjalizowaniem się w zakresie współpracy z pewną kategoria klientów, lub tak rozszerzyć swoją ofertę, żeby każdy klient mógł znaleźć w niej coś dla siebie.

Przykładem rozszerzenia oferty w celu dopasowania jej do obecnej sytuacji może być niedawne połączenie firm S-Net i TOYA sp. z. o.o. S – Net to krakowska firma działająca na lokalnym rynku, specjalizująca się w dostarczaniu internetu głównie klientom biznesowym, zarówno tym małym jak i dużym oraz w świadczeniu usług cloud computing. Natomiast TOYA to piąty na polskim rynku dostawca internetu dla klientów indywidualnych. Dzięki połączeniu zasobów i potencjałów obu firm, będą one mogły wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu klienteli dowolnego rodzaju, bez względu na to, czy do chmur przekonała się ona podczas pierwszej, czy drugiej fali ekspansji chmur.

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA