Dodatkowe regulacje prawne
W zależności od tego jaki podmiot prowadzi stronę internetową oraz do jakiego celu jest ona przeznaczona, w pewnych sytuacjach przepisy prawa będą wyznaczały obowiązek zamieszczenia na stronie określonych treści.
W przypadku, gdy za pośrednictwem strony internetowej będą zawierane umowy, zastosowanie znajdzie art. 661 kodeksu cywilnego określający obowiązki informacyjne przedsiębiorcy, który składa ofertę w postaci elektronicznej bądź zaprasza w ten sposób drugą stronę do rozpoczęcia negocjacji, składania ofert albo do zawarcia umowy w inny, niż elektroniczny, sposób. Ponadto, najczęściej poprzez umieszczenie określonych treści na stronie internetowej, spełniane będą przez przedsiębiorców obowiązki informacyjne względem konsumentów, związane z zawieraniem umowy na odległość i wyznaczone przez art. 9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r., nr 22, poz. 271 ze zm.). Przedsiębiorca świadczący usługi za pośrednictwem swojej strony internetowej zobowiązany będzie umieścić na tej stronie informacje wymienione w art. 5 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 ze zm.).
reklama
reklama
Powyższe, to jedynie przykłady sytuacji, w których przepisy prawa wyznaczają w pewnym zakresie treść strony internetowej. Na zakończenie warto przytoczyć jeszcze jedną tego typu regulację zawartą w kodeksie spółek handlowych. Zgodnie z art. 127, art. 206 oraz art. 374, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółka akcyjna mają obowiązek zamieszczać na swoich stronach internetowych podstawowe informacje o spółce, enumeratywnie wskazane w tych przepisach.
Polecamy: Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?
Anna Adamek
radca prawny