REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Spójność strategii i technologii

REKLAMA

Od kilku lat coraz więcej mówi się o usprawnianiu ścieżki, jaką przechodzi klient indywidualny oraz biznesowy w sklepie internetowym. Wynika to z często negatywnych doświadczeń, jakie są udziałem osób decydujących się na tę formę transakcji. Przede wszystkim zdarza się, że firmy nie traktują poszczególnych elementów procesu zakupowego jako jednej całości. Skupiając się na samej technologii, zaniedbują strategie marketingowe i sprzedażowe oraz pomijają istotną rolę bezpośrednich kontaktów z klientami poprzez pracowników działu handlowego.

REKLAMA

Tymczasem według raportu z badania przygotowanego przez McKinsey&Company[1] „klienci biznesowi nie powinni wybierać pomiędzy pracownikami działów sprzedaży a zasobami cyfrowymi. Jeśli firmy chcą rozwijać się, potrzebują obu tych elementów jednocześnie.” Z raportu wynika również, że osobiste kontakty są niezwykle istotne zwłaszcza przy zdobywaniu nowych klientów - 76% z nich postrzega możliwość rozmowy z „żywym człowiekiem” za pomocny przy decyzji o wyborze nowych produktów lub usług. Według badania klient biznesowy w trakcie podejmowania decyzji używa sześciu różnych kanałów interakcji mobilnej. Prawie 65% klientów zrezygnuje z zakupu ze względu na niespójne doświadczenia w każdym z nich. Wgląd do prostych informacji, takich jak historyczne zamówienia klientów czy niedokończone zakupy, może zapewnić sprzedawcom istotne informacje. Według McKinsey „ponad połowa sprzedaży B2B polega na przypomnieniu o dokonaniu ponownych zakupów”.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Na ratunek chatboty

Nawet sprawdzony model biznesowy i silny zespół sprzedażowy nie domkną kontraktów, jeśli proces zakupowy nie spełni pewnych standardów. Obecnie dostępnych jest całe mnóstwo nowych technologii i narzędzi dedykowanych sektorowi B2B. Jednym z nich są chatboty, które pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny do odpowiadania klientom na niekończącą się listę pytań lub pomagających w umówieniu spotkań. Takie narzędzia pozwalają uzyskać klientom odpowiedź szybciej i w momencie, w którym tego oczekują. Należy jednak pamiętać o wadach i korzyściach wynikających z użycia chatbotów oraz przeanalizować, czy opłaca się je wdrożyć w danym środowisku – są one dosyć kosztowne i wymagają zaprogramowania wielu precyzyjnych informacji.

Narzędzia optymalizacji ceny

REKLAMA

Kolejną technologiczną innowacją wdrażaną w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw są narzędzia do optymalizacji cen. Gartner, niezależna firma analityczno-badawcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nią, zauważyła nagły wzrost zapytań o PO&M (ang. price optimization & management, narzędzie optymalizacji cen). Firmy dostarczające usługi z zakresu optymalizacji cen analizują historyczne dane sprzedażowe oraz informacje o cenach konkurencji i na tej podstawie wyznaczają optymalną cenę. Krytycy tego podejścia doradzają jednak weryfikację ceny najpierw w zakresie jednego działu bądź produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby klientów, tym bardziej w świecie, w którym mają oni tak naprawdę nieograniczone możliwości wyboru. Stanowi to istotne wyzwanie dla organizacji, które muszą nieustannie walczyć o bycie bardziej konkurencyjnymi. Na szczęście na rynku pojawia się wiele narzędzi możliwych do wdrożenia i zapewnienia klientom idealnych doświadczeń zakupowych.


[1] McKinsey&Company, “Do you really understand how your business customers buy?”, February 2015

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/do-you-really-understand-how-your-business-customers-buy?reload

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA