REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pochmurny sprzęt – jak zmieni się hardware gdy nadejdzie chmura?

Kamil Rogala
Niestety w porównaniu do prawdziwej wojny na rynku tabletów i smartfonów, na rynku notebooków i netbooków praktycznie wieje nudą.
Niestety w porównaniu do prawdziwej wojny na rynku tabletów i smartfonów, na rynku notebooków i netbooków praktycznie wieje nudą.

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że rynek elektroniki użytkowej idzie w kierunku chmury. Nie tylko producenci dyktują warunki, ale także sami konsumenci już dawno wybrali kierunek, w jakim podążać będą zmiany. Zamiast komputerów stacjonarnych zaczęliśmy kupować rozwiązania mobilne, takie jak tablety, notebooki. Z czasem okazało się, że do codziennego korzystania z Internetu przydaje się coś jeszcze bardziej poręcznego i wygodnego. Tak właśnie narodził się netbook. Co jeszcze się zmieniło?

W ostatnich miesiącach prawdziwym szałem są tablety. To idealne połączenie komputera i telefonu staje się coraz lżejsze i bardziej kompaktowe. Za tabletami równym krokiem podążają smartfony, które również z dnia na dzień stają się coraz bardziej zaawansowane i unikalne. A jak wygląda rynek notebooków i netbooków?

REKLAMA

Niestety w porównaniu do prawdziwej wojny na rynku tabletów i smartfonów, na rynku notebooków i netbooków praktycznie wieje nudą. Od lat głównymi graczami są AMD, Intel i systemy Microsoftu. Nikt nie walczy o względy klientów, gdyż niemal wszystkie urządzenia z podobnych półek cenowych mają pod obudową ze znaczkiem różnych producentów praktycznie to samo. Wybór konkretnego urządzenia sprowadza się do preferencji estetycznych: czarna lub srebrna obudowa z błyszczącym lub matowym wykończeniem.

Zobacz również: Nokia o przyszłości Symbian – już wkrótce aktualizacja z nowym interfejsem

REKLAMA

Owszem, następuje rozwój. Poszczególne generacje sprzętu są coraz bardziej wydajne przy jednoczesnym obniżaniu zapotrzebowania na energię. Nie liczmy jednak na rewolucję przez najbliższe miesiące. Jedyną niewiadomą może być producent procesora i karty graficznej, dobierany przez twórców sprzętu według chwilowej supremacji w wydajności bądź energooszczędności oraz ceny. Niestety i tak szanse są pół na pół, gdyż na rynku jest dwóch głównych producentów.

O wiele ciekawiej sytuacja wygląda na rynku tabletów i smartfonów. Przez długi czas Apple miał w ofercie ekskluzywny produkt: iPada. Komfort producenta skończył się w czwartym kwartale 2010 roku, razem z przebojową premierą Samsunga Galaxy Tab. O ile jeszcze w trzecim kwartale ubiegłego roku klienci zakupili nieco ponad 200 tysięcy tabletów Samsunga, to już w ostatnim kwartale minionego roku nabywców znalazło już 10 razy więcej Galaxy Tabów. Co prawda liderem nadal jest Apple z ponad 7 milionami sprzedanych w tym okresie iPadów, mimo to wszyscy zadają sobie pytanie: Jak długo potrwa dominacja Apple? Kiedy tablety z Androidem osiągną pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy? No i jak zareaguje na to wszystko Microsoft?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak będzie rozwijał się rynek usług w chmurze?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA

Wyższe składki ZUS w 2025 roku [Kierowcy]

Znamy kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia na 2025 rok. Średnia krajowa wzrośnie o 850 zł. Oznacza to wyższe składki ZUS, a także wzrost kosztów zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym.

Zbiorowa mądrość. Współpraca między zespołami w Grupie Eurocash

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa umożliwia wykorzystanie różnorodnych umiejętności i doświadczeń pracowników, a przez to sprzyja ich kreatywności – różne perspektywy i pomysły wzajemnie się napędzają, prowadząc do innowacyjnych rozwiązań. Wspólna praca buduje także zaangażowanie i motywację wśród pracowników, ponieważ czują się oni częścią większej całości. Dzięki wzajemnemu wsparciu i kontroli zmniejsza się ryzyko błędów, co z kolei przyczynia się do osiągania lepszych wyników firmy. Wie o tym Eurocash, a współpraca zespołowa stała się częścią strategii biznesowej Grupy.

REKLAMA