REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

0% prowizji? Może być drogo

Pieniądze, finanse, monety
Pieniądze, finanse, monety
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Bank oferuje ci kredyt lub pożyczkę w promocji? Uważaj. Takie usługi mogą być droższe niż standardowe.

Wiele banków udostępnia obecnie promocyjne oferty, w ramach których pożyczka lub kredyt gotówkowy dostępne są bez prowizji (stawka 0%). Najczęściej jednak skorzystanie z najlepszych warunków kredytowania wiąże się ze spełnieniem określonych warunków. Jednak bliższa analiza może czasem prowadzić do wysnucia wniosku, że od oferty promocyjnej korzystniejsza jest oferta… standardowa. Jak to możliwe?

REKLAMA

Pożyczka 0% prowizji

Banki kuszą klientów ofertami promocyjnymi. Udostępniają wysokie kwoty kredytów, sięgające nierzadko do 150 000 zł, umożliwiają rozłożenie spłaty aż na 10 lat. Nie wymagają też ustanowienia zabezpieczenia. Z punktu widzenia klienta najistotniejsza kwestią jest cena pożyczki. Składa się na nią prowizja za udzielenie pożyczki, odsetki oraz ewentualnie inne opłaty – np. związane z objęciem ochroną ubezpieczeniową czy też wymóg posiadania odpowiedniego typu konta. Sprawdźmy najpopularniejsze obecnie promocyjne oferty pożyczek bez prowizji:

  • Max Pożyczka Mini Rata PKO Banku Polskiego – bez ograniczeń co do kwoty czy też okresu kredytowania – aby cieszyć się zerową stawką prowizji – należy zakupić pakiet ubezpieczenia w wariancie rozszerzonym;
  • Kredyt gotówkowy BNP Paribas Banku, którego stopa oprocentowania zależna jest od kwoty kredytu, zaś sama zerowa stawka prowizji wraz z najlepszym, czyli najniższym, oprocentowaniem dostępne są pod warunkiem skorzystania z ubezpieczenia oraz posiadania lub nabycia odpowiedniego pakietu konta osobistego;
  • Kredyt konsumpcyjny oferowany przez Raiffeisen Bank Polska - bez ograniczeń co do kwoty czy też okresu kredytowania. W przypadku tego produktu prowizji nie zapłacą klienci, którzy – podobnie jak w przypadku oferty PKO BP – przystąpią do ubezpieczenia.

Kredyty bez ukrytych kosztów – sprawdź sam najlepsze oferty!

Mały druk

Czas darmowych obiadów podobno bezpowrotnie minął. Sprawdźmy zatem w jaki sposób banki rekompensują sobie zwolnienie klientów z obowiązku uiszczenia nawet 5% stawki prowizji:

  • Koszt ubezpieczenia pożyczki w PKO Banku Polskim wynosi 0,45% w skali miesiąca. Ubezpieczenie płatne jest jednorazowo „z góry” i podlega kredytowaniu. Oznacza to, że klient, zyskując oczywiście w zamian pełną ochronę – już przy 12-miesięcznym okresie kredytowania zapłaci więcej za pożyczkę bez prowizji, aniżeli w opcji bez pakietu ochronnego. Warto jednocześnie dodać, że od podwyższonej o składkę ubezpieczeniową kwoty pożyczki zapłacimy odsetki…
  • Koszty związane z możliwością uzyskania kredytu w BNP Paribas Banku na najlepszych warunkach, czyli z oprocentowaniem od 9,9% i bez prowizji wiążą się z comiesięczną opłatą za konto, czyli odpowiednio 6,50 zł (konto z pakietem M) albo 15 zł (konto z pakietem L) oraz kosztem ochrony ubezpieczeniowej (2,99% miesięcznej raty kredytu);
  • Koszt ubezpieczenia pożyczki w Raiffeisen Bank Polska wynosi 0,17% w skali miesiąca. Ubezpieczenie płatne jest jednorazowo „z góry” i podlega kredytowaniu. Tak jak w PKO BP klient zyskuje pełną ochronę, chociaż przy 2,5 letnim kredycie okazuje się, że zapłata standardowej prowizji byłaby rozwiązaniem tańszym.

Polecamy: Start-up i pierwsze konto bankowe dla firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uważaj na pozory

REKLAMA

Jak wynika z powyższej analizy pozornie promocyjna oferta pożyczki lub kredytu dostępnego bez prowizji nie zawsze musi oznaczać tańszą ofertę dla klienta. Zsumowane koszty składki ubezpieczeniowej i/lub opłat związanych z prowadzeniem rachunku bankowego nierzadko przewyższają znacząco koszt zredukowanej od standardu stawki prowizji. Oczywiście można dziś wyszukać oferty promocyjne bez prowizji – jak np. w Banku Pekao, gdzie nie ma żadnych dodatkowych warunków do spełnienia przez klienta – jednak jest to propozycja dostępna wyłącznie dla klientów, którzy ubiegać się będą o pożyczkę za pośrednictwem wniosku złożonego przez specjalną stronę internetową…

Jak zawsze zachęcamy do sprawdzenia we własnym zakresie albo za pomocą bezpłatnych porównywarek internetowych, która opcja oferty jest dla nas najkorzystniejsza. Pamiętajmy o tym, że źle wybrana oferta kredytowa będzie skutkowała wyższymi odsetkami od kredytu – pieniędzy, których wcale nie musielibyśmy wydawać na ten cel.

Eksperci Totalmoney.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA