| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Popularność w mediach społecznościowych: To, że ktoś podzielił się Twoją treścią nie musi wcale oznaczać, że wszedł na Twoją stronę internetową (lub zrobił to ktoś z jego znajomych).

Liczba impresji i zasięg: Podobnie, jak w przypadku pozycji strony w rankingach, liczba impresji i zasięg wskazują wyłącznie na możliwości, których nie możesz do końca zbadać. Nie dowiesz się, czy ludzie widzieli lub czy skonsumowali Twoje treści. Można to porównać z postawieniem billboardu na poboczu i zastanawianiem się, czy z tego powodu udało się zdobyć nowych klientów.

Liczba wyświetleń strony: Liczba wyświetleń wcale nie musi wskazywać na to, że użytkownik podjął jakąś akcję, która przynosi korzyść Twojemu biznesowi.

W przypadku większości obszarów biznesowych te "wskaźniki próżności" mogą wyłącznie pokierować Cię we właściwą stronę. Nie dają one jednak twardych dowodów na to, że ktoś podjął oczekiwaną przez Ciebie akcję.

Zobacz też: Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Wskaźniki biznesowe vs. wskaźniki odnoszące się do kanałów marketingowych

Istnieje wiele sposobów na mierzenie działalności marketingowej. Wskaźniki można podzielić na dwa podstawowe segmenty: wskaźniki biznesowe i wskaźniki odnoszące się do kanałów marketingowych. Wskaźniki biznesowe mają bezpośredni wpływ na wyniki biznesowe. To one są najważniejsze.

Zobacz: Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

Do przykładów należą:

  • Liczba nowo pozyskanych potencjalnych klientów.
  • Wysokość wygenerowanych dochodów.
  • Długoterminowa wartość klienta.
  • Koszt pozyskania nowego klienta .
  • Wskaźnik utraty obecnych klientów.

Marketing treści powinien mieć wpływ na wymienione powyżej wskaźniki. To właśnie na nich najbardziej zależy Twojemu szefowi. Z drugiej strony, znaczniki odnoszące się do kanałów marketingowych to dźwignie, które pociągasz, aby wpłynąć na wskaźniki biznesowe.

Zobacz: Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Przykłady takich wskaźników to:

  • Wskaźnik konwersji w zależności od kanału marketingowego.
  • Ruch na stronie w zależności od kanału marketingowego.
  • Czas spędzony przez użytkowników na stronie w zależności od kanału marketingowego.
  • Kategorie klientów odwiedzających Twoją stronę w zależności od kanału marketingowego.

W ostateczności są to symptomy, na które masz wpływ dzięki bezpośrednim i konkretnym zmianom na własnej stronie internetowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KPDA Biuro rachunkowe

Doradztwo podatkowe, księgowość dla firm i obsługa w zakresie sprawozdawczości, kadr i płac oraz audytu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »