REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Żłobek w mieszkaniu – jakie warunki otwarcia?

Milewski Marcin
Jakie są warunki otwarcia żłobka w mieszkaniu?
Jakie są warunki otwarcia żłobka w mieszkaniu?

REKLAMA

REKLAMA

Od 4 kwietnia br. obowiązuje ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Przewiduje one nowe zasada zakładania i prowadzenia żłobków. Czy na podstawie znowelizowanego stanu prawnego można założyć żłobek w mieszkaniu w bloku zlokalizowanym na osiedlu mieszkaniowym? Przeczytaj poradę eksperta.

Ustawa, popularnie określana mianem żłobkowej, (Dz. U. Nr 45, poz. 235) w przedmiocie lokalu jaki może zostać przekształcony w żłobek upoważnia ministra właściwego do spraw rodziny do określenia w drodze rozporządzenia wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia odpowiedniej jakości sprawowanej opieki nad dziećmi i warunków ochrony przeciwpożarowej oraz liczbę dzieci nad którymi sprawowana jest opieka).

REKLAMA

Efektem upoważnienia jest rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych z 25 marca 2011 r.

Zgodnie z zawartymi w nim przepisami nie ma przeciwwskazań do prowadzenia żłobków w osiedlowych mieszkaniach. Należy jednak pamiętać, że w budynku, w którym będzie prowadzony żłobek lub klub dziecięcy, muszą być zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki pobytu dzieci. Potwierdzać będzie je pozytywna opinia komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, a także właściwego państwowego inspektora sanitarnego.

Polecamy: Żłobek i klub dziecięcy - nowe zasady zakładania

Mieszkanie przeznaczone do prowadzenia żłobka (również klubu dziecięcego) musi znajdować się w budynku (ewentualnie jego części), które spełniają wymagania:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- określone w przepisach techniczno budowlanych oraz
- przepisach o ochronie przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II lub
- wymagania uzgodnione z właściwym miejscowo komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej.

REKLAMA

Powyższe warunki nie muszą być przez budynek spełnione jeżeli lokal jest przeznaczony dla nie więcej niż 15 dzieci oraz znajduje się na parterze budynku wykonanego z elementów nierozprzestrzeniających ognia. Dodatkowo mieszkanie musi posiadać co najmniej dwa wyjścia na zewnątrz (drzwi oraz np. okno umożliwiające bezpośrednie wyjście na przestrzeń otwartą).

W mieszkaniu muszą również znaleźć się trudnozapalne wykładziny podłogowe i inne stałe elementy wyposażenia oraz wystroju wnętrz, a także gaśnica proszkowa ABC o zawartości co najmniej 4 kg środka gaśniczego.

Należy pamiętać, że wymogi przeciwpożarowe dopuszczają, aby w jednej strefie pożarowej znajdował się tylko jeden taki lokal. 

Polecamy: Jak założyć żłobek i klub dziecięcy - pozwolenia

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA