REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto założyć własne biuro podróży?

zakładanie biura podróży
zakładanie biura podróży
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca agenta biura podróży. Dla niektórych może być doskonałym pomysłem na łatwą w założeniu i utrzymaniu działalność gospodarczą. Niestety, przez wzrost internetowej sprzedaży wycieczek oraz zwiększenie się ilości własnych kanałów sprzedaży touroperatorów, taki sposób myślenia może okazać się zgubny. Czy opłaca się założyć własne biuro podróży?

Agent biura podróży – zawód na wymarciu?

W związku z rozwojem mediów, już  od 2006 roku, biura podróży straciły wielu ze swoich klientów na rzecz sprzedaży Internetowej. Kolejnym ciosem, był opisywany wzrost własnych kanałów sprzedaży touroperatorów. Może więc wydawać się, że agenci pracujący dla własnych lub małych biur podróży zostaną wyeliminowani z gry o klienta. Okazuje się jednak, że korporacja i Internet to jednak nie wszystko - doniesienia o śmierci agenta turystycznego są jednakowoż przedwczesne i przesadzone.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Polecamy: Podatki 2014 - Podatkowa księga przychodów i rozchodów 2014

Przepis na sukces w trudnych warunkach

Zamówienia przez Internet nie mogą udzielić nam wszystkich informacji, a przede wszystkim: dobrej i profesjonalnej porady. Liczy się też nastawienie do klienta. Okazuje się więc, że wiedza o sprzedawanym produkcie – w tym wypadku wycieczce – a przede wszystkim profesjonalizm, życzliwość i umiejętność indywidualnego podejścia do klienta (której to z kolei nie reprezentują korporacje ze względu na masową sprzedaż), to cechy pozwalające na przetrwanie i osiągnięcie sukcesu właśnie agentom małych biur podróży. „To właśnie agenci turystyczni mają najlepsze relacje z klientem a ten darzy ich zaufaniem, często nawet większym niż organizatora, którego ofertę sprzedają” – mówi Wiesław Brzykcy, założyciel spółki Inventum, która dostarcza nowoczesne narzędzia właśnie agentom turystycznym.

Jak uruchomić działalność gospodarczą przedsiębiorstwa turystycznego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Małe miejscowości, wielka wiedza

REKLAMA

Biura podróży mogą także znaleźć swoją szczególną szansę w mniejszych miejscowościach. W tych miejscach, z powodu ograniczonej liczby potencjalnych klientów, touroperatorom po prostu nie opłaca się zakładanie własnych biur sprzedaży. Co jest również ważne, wyjeżdżający po raz pierwszy na wakacje ludzie wolą zasięgnąć osobistej porady u lokalnego eksperta, niż ufać internetowym portalom.

Aby móc osiągnąć niezależny sukces w tej branży, agent musi wykazywać się ogromną wiedzą na temat oferty turystycznej i wykazywać postawę doradcy, a nie sprzedawcy. Co więcej, co roku zmienia się nie tylko oferta ale i otoczenie rynkowe i warunki w miejscach wybieranych na wakacje. Ostatnie lata dobitnie uwydatniły znaczenie tych aspektów – w tym zakresie doświadczenie i dbałość o klienta, jaką prezentują agenci turystyczni jest dla klienta „na wagę złota”. Klienci bardziej doceniają bowiem możliwość dopasowania wycieczki pod swoje indywidualne preferencje, niż hurtowe podejście serwisów internetowych i wielkich touroperatorów.

Biuro podróży - biznes plan

Na pomoc całej branży

Sporym problemem, z którym boryka się cała branża turystyczna jest zarówno brak odpowiedniej komunikacji na wszystkich poziomach sprzedaży i obsługi: klient – agent – touroperator, jak również brak narzędzi do tego aby przekazać klientowi odpowiednią dla niego ofertę we właściwym czasie. W takich sytuacjach rodzą się niestety popularne problemy wycieczek niespełniających oczekiwań klienta lub wyjazdów bogatych w niechciane atrakcje: przesunięcia lotu, brak rezerwacji miejsc w hotelach i wiele innych.

Touroperatorzy zmagają się z tysiącami zamówień, stąd bierze się ich „hurtowa” postawa do klienta i wiele przypadkowych błędów w organizacji wycieczki.

REKLAMA

Rozwiązaniem tego problemu ma być wdrożenie nowego systemu komunikacji i sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej w turystyce, opartego na specjalistycznym narzędziu proponowanym przez spółkę Inventum. Narzędzie to ma na celu automatyzację komunikacji zwłaszcza na linii klient-agent-touroperator. To, wraz a rozwiązaniami automatyzującymi sprzedaż, usprawni z kolei także posprzedażową obsługę klienta. Dzięki temu rozwiązaniu, przesyłanie informacji będzie odbywało się za pomocą wielu mediów, a co za tym idzie zniweluje problem niedotarcia informacji do odpowiednich odbiorców.

Innowacyjne narzędzie promowane pod hasłem „Rewolucja w turystyce”, ma ułatwić komunikację na wyższych szczeblach organizacji wycieczki. To z kolei sprawi, że agenci będą mogli podejść do klienta w sposób bardziej profesjonalny i indywidualny, czyli najbardziej pożądany, jednocześnie oszczędzając sporo czasu oraz kosztów.

Założenie biura turystycznego - w jakiej formie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    Dlaczego opłaca się ponownie wykorzystywać, odnawiać lub odsprzedawać stare urządzenia elektroniczne?

    Współczesny rynek elektroniki użytkowej opiera się głównie na handlu nowym sprzętem w sieciach sprzedaży stacjonarnej i na platformach online. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszy się również recommerce (reverse commerce), czyli sprzedaż zakupionych produktów w celu ich ponownego wykorzystania, odnowienia, poddania recyklingowi lub odsprzedaży. Jakie zalety ma handel zwrotny? Komu i czemu służy? Czy ma szansę dalej się rozwijać? 

    Polskie firmy co roku wyrzucają do kosza miliony złotych! Recykling oprogramowania jest możliwy

    W zasobach wielu firm i instytucji publicznych zalegają niekiedy nawet setki sztuk niewykorzystywanych licencji wieczystych na oprogramowanie wartych dziesiątki, a czasem i setki tysięcy złotych. Nieliczne podmioty decydują się na ich odsprzedaż – a szkoda, bo to przedsięwzięcie nie tylko zgodne z prawem, ale i mogące stanowić jeden z elementów optymalizacji kosztowej działalności każdej organizacji.

    REKLAMA

    Będą przepisy regulujące zasady wykonywania działalności kosmicznej

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii przygotowało projekt ustawy o działalności kosmicznej. Nowa ustawa będzie regulowała m.in. zasady wykonywania działalności kosmicznej, jak również warunki i tryb wydawania zezwolenia na prowadzenie działalności kosmicznej. Działalność kosmiczna będzie mogła być wykonywana wyłącznie po uzyskaniu zezwolenia udzielanego przez Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej (PAK).

    PIT kasowy coraz bliżej. Rząd chce w II kw. przyjąć projekt ustawy. Ale nie wszyscy przedsiębiorcy będą mogli wybrać PIT kasowy

    Kasowy PIT będą mogli wybrać przedsiębiorcy wykonujący działalność wyłącznie indywidualnie, jeżeli ich przychody z tej działalności w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyły kwoty 500 tys. zł oraz przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej. Kasowego PIT nie będą mogli wybrać przedsiębiorcy, którzy prowadzą księgi rachunkowe.

    REKLAMA