REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto założyć własne biuro podróży?

Subskrybuj nas na Youtube
zakładanie biura podróży
zakładanie biura podróży
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca agenta biura podróży. Dla niektórych może być doskonałym pomysłem na łatwą w założeniu i utrzymaniu działalność gospodarczą. Niestety, przez wzrost internetowej sprzedaży wycieczek oraz zwiększenie się ilości własnych kanałów sprzedaży touroperatorów, taki sposób myślenia może okazać się zgubny. Czy opłaca się założyć własne biuro podróży?

Agent biura podróży – zawód na wymarciu?

W związku z rozwojem mediów, już  od 2006 roku, biura podróży straciły wielu ze swoich klientów na rzecz sprzedaży Internetowej. Kolejnym ciosem, był opisywany wzrost własnych kanałów sprzedaży touroperatorów. Może więc wydawać się, że agenci pracujący dla własnych lub małych biur podróży zostaną wyeliminowani z gry o klienta. Okazuje się jednak, że korporacja i Internet to jednak nie wszystko - doniesienia o śmierci agenta turystycznego są jednakowoż przedwczesne i przesadzone.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Polecamy: Podatki 2014 - Podatkowa księga przychodów i rozchodów 2014

Przepis na sukces w trudnych warunkach

Zamówienia przez Internet nie mogą udzielić nam wszystkich informacji, a przede wszystkim: dobrej i profesjonalnej porady. Liczy się też nastawienie do klienta. Okazuje się więc, że wiedza o sprzedawanym produkcie – w tym wypadku wycieczce – a przede wszystkim profesjonalizm, życzliwość i umiejętność indywidualnego podejścia do klienta (której to z kolei nie reprezentują korporacje ze względu na masową sprzedaż), to cechy pozwalające na przetrwanie i osiągnięcie sukcesu właśnie agentom małych biur podróży. „To właśnie agenci turystyczni mają najlepsze relacje z klientem a ten darzy ich zaufaniem, często nawet większym niż organizatora, którego ofertę sprzedają” – mówi Wiesław Brzykcy, założyciel spółki Inventum, która dostarcza nowoczesne narzędzia właśnie agentom turystycznym.

Jak uruchomić działalność gospodarczą przedsiębiorstwa turystycznego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Małe miejscowości, wielka wiedza

REKLAMA

Biura podróży mogą także znaleźć swoją szczególną szansę w mniejszych miejscowościach. W tych miejscach, z powodu ograniczonej liczby potencjalnych klientów, touroperatorom po prostu nie opłaca się zakładanie własnych biur sprzedaży. Co jest również ważne, wyjeżdżający po raz pierwszy na wakacje ludzie wolą zasięgnąć osobistej porady u lokalnego eksperta, niż ufać internetowym portalom.

Aby móc osiągnąć niezależny sukces w tej branży, agent musi wykazywać się ogromną wiedzą na temat oferty turystycznej i wykazywać postawę doradcy, a nie sprzedawcy. Co więcej, co roku zmienia się nie tylko oferta ale i otoczenie rynkowe i warunki w miejscach wybieranych na wakacje. Ostatnie lata dobitnie uwydatniły znaczenie tych aspektów – w tym zakresie doświadczenie i dbałość o klienta, jaką prezentują agenci turystyczni jest dla klienta „na wagę złota”. Klienci bardziej doceniają bowiem możliwość dopasowania wycieczki pod swoje indywidualne preferencje, niż hurtowe podejście serwisów internetowych i wielkich touroperatorów.

Biuro podróży - biznes plan

Na pomoc całej branży

Sporym problemem, z którym boryka się cała branża turystyczna jest zarówno brak odpowiedniej komunikacji na wszystkich poziomach sprzedaży i obsługi: klient – agent – touroperator, jak również brak narzędzi do tego aby przekazać klientowi odpowiednią dla niego ofertę we właściwym czasie. W takich sytuacjach rodzą się niestety popularne problemy wycieczek niespełniających oczekiwań klienta lub wyjazdów bogatych w niechciane atrakcje: przesunięcia lotu, brak rezerwacji miejsc w hotelach i wiele innych.

Touroperatorzy zmagają się z tysiącami zamówień, stąd bierze się ich „hurtowa” postawa do klienta i wiele przypadkowych błędów w organizacji wycieczki.

REKLAMA

Rozwiązaniem tego problemu ma być wdrożenie nowego systemu komunikacji i sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej w turystyce, opartego na specjalistycznym narzędziu proponowanym przez spółkę Inventum. Narzędzie to ma na celu automatyzację komunikacji zwłaszcza na linii klient-agent-touroperator. To, wraz a rozwiązaniami automatyzującymi sprzedaż, usprawni z kolei także posprzedażową obsługę klienta. Dzięki temu rozwiązaniu, przesyłanie informacji będzie odbywało się za pomocą wielu mediów, a co za tym idzie zniweluje problem niedotarcia informacji do odpowiednich odbiorców.

Innowacyjne narzędzie promowane pod hasłem „Rewolucja w turystyce”, ma ułatwić komunikację na wyższych szczeblach organizacji wycieczki. To z kolei sprawi, że agenci będą mogli podejść do klienta w sposób bardziej profesjonalny i indywidualny, czyli najbardziej pożądany, jednocześnie oszczędzając sporo czasu oraz kosztów.

Założenie biura turystycznego - w jakiej formie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA