REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto założyć własne biuro podróży?

zakładanie biura podróży
zakładanie biura podróży
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca agenta biura podróży. Dla niektórych może być doskonałym pomysłem na łatwą w założeniu i utrzymaniu działalność gospodarczą. Niestety, przez wzrost internetowej sprzedaży wycieczek oraz zwiększenie się ilości własnych kanałów sprzedaży touroperatorów, taki sposób myślenia może okazać się zgubny. Czy opłaca się założyć własne biuro podróży?

Agent biura podróży – zawód na wymarciu?

W związku z rozwojem mediów, już  od 2006 roku, biura podróży straciły wielu ze swoich klientów na rzecz sprzedaży Internetowej. Kolejnym ciosem, był opisywany wzrost własnych kanałów sprzedaży touroperatorów. Może więc wydawać się, że agenci pracujący dla własnych lub małych biur podróży zostaną wyeliminowani z gry o klienta. Okazuje się jednak, że korporacja i Internet to jednak nie wszystko - doniesienia o śmierci agenta turystycznego są jednakowoż przedwczesne i przesadzone.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Polecamy: Podatki 2014 - Podatkowa księga przychodów i rozchodów 2014

Przepis na sukces w trudnych warunkach

Zamówienia przez Internet nie mogą udzielić nam wszystkich informacji, a przede wszystkim: dobrej i profesjonalnej porady. Liczy się też nastawienie do klienta. Okazuje się więc, że wiedza o sprzedawanym produkcie – w tym wypadku wycieczce – a przede wszystkim profesjonalizm, życzliwość i umiejętność indywidualnego podejścia do klienta (której to z kolei nie reprezentują korporacje ze względu na masową sprzedaż), to cechy pozwalające na przetrwanie i osiągnięcie sukcesu właśnie agentom małych biur podróży. „To właśnie agenci turystyczni mają najlepsze relacje z klientem a ten darzy ich zaufaniem, często nawet większym niż organizatora, którego ofertę sprzedają” – mówi Wiesław Brzykcy, założyciel spółki Inventum, która dostarcza nowoczesne narzędzia właśnie agentom turystycznym.

REKLAMA

Jak uruchomić działalność gospodarczą przedsiębiorstwa turystycznego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Małe miejscowości, wielka wiedza

Biura podróży mogą także znaleźć swoją szczególną szansę w mniejszych miejscowościach. W tych miejscach, z powodu ograniczonej liczby potencjalnych klientów, touroperatorom po prostu nie opłaca się zakładanie własnych biur sprzedaży. Co jest również ważne, wyjeżdżający po raz pierwszy na wakacje ludzie wolą zasięgnąć osobistej porady u lokalnego eksperta, niż ufać internetowym portalom.

Aby móc osiągnąć niezależny sukces w tej branży, agent musi wykazywać się ogromną wiedzą na temat oferty turystycznej i wykazywać postawę doradcy, a nie sprzedawcy. Co więcej, co roku zmienia się nie tylko oferta ale i otoczenie rynkowe i warunki w miejscach wybieranych na wakacje. Ostatnie lata dobitnie uwydatniły znaczenie tych aspektów – w tym zakresie doświadczenie i dbałość o klienta, jaką prezentują agenci turystyczni jest dla klienta „na wagę złota”. Klienci bardziej doceniają bowiem możliwość dopasowania wycieczki pod swoje indywidualne preferencje, niż hurtowe podejście serwisów internetowych i wielkich touroperatorów.

Biuro podróży - biznes plan

Na pomoc całej branży

Sporym problemem, z którym boryka się cała branża turystyczna jest zarówno brak odpowiedniej komunikacji na wszystkich poziomach sprzedaży i obsługi: klient – agent – touroperator, jak również brak narzędzi do tego aby przekazać klientowi odpowiednią dla niego ofertę we właściwym czasie. W takich sytuacjach rodzą się niestety popularne problemy wycieczek niespełniających oczekiwań klienta lub wyjazdów bogatych w niechciane atrakcje: przesunięcia lotu, brak rezerwacji miejsc w hotelach i wiele innych.

Touroperatorzy zmagają się z tysiącami zamówień, stąd bierze się ich „hurtowa” postawa do klienta i wiele przypadkowych błędów w organizacji wycieczki.

Rozwiązaniem tego problemu ma być wdrożenie nowego systemu komunikacji i sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej w turystyce, opartego na specjalistycznym narzędziu proponowanym przez spółkę Inventum. Narzędzie to ma na celu automatyzację komunikacji zwłaszcza na linii klient-agent-touroperator. To, wraz a rozwiązaniami automatyzującymi sprzedaż, usprawni z kolei także posprzedażową obsługę klienta. Dzięki temu rozwiązaniu, przesyłanie informacji będzie odbywało się za pomocą wielu mediów, a co za tym idzie zniweluje problem niedotarcia informacji do odpowiednich odbiorców.

Innowacyjne narzędzie promowane pod hasłem „Rewolucja w turystyce”, ma ułatwić komunikację na wyższych szczeblach organizacji wycieczki. To z kolei sprawi, że agenci będą mogli podejść do klienta w sposób bardziej profesjonalny i indywidualny, czyli najbardziej pożądany, jednocześnie oszczędzając sporo czasu oraz kosztów.

Założenie biura turystycznego - w jakiej formie?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA