REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biznes plan na biuro podróży
Biznes plan na biuro podróży

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan
(poniższy plan jest przykładem, który nie jest opisem żadnej konkretnej działalności, ma służyć jedynie jako przykład celem pokazania pewnych niezbędnych elementów)

REKLAMA

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie biura podróży oferującego szeroką gamę imprez turystycznych. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Mszczonowie. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług. Pragniemy oferować wycieczki zarówno krajowe i zagraniczne, pobyty stacjonarne i zwiedzanie. Chcemy nawiązać kontakty umożliwiające turystom spędzanie urlopów w komfortowych warunkach i ciekawą ofertą imprez towarzyszących. Zamierzamy również naszą ofertę skierować do szkół i ośrodków wychowawczych organizując wycieczki szkolne, czy tzw. „zielone szkoły”. Naszym celem jest jak najwyższy poziom świadczonych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


II. Profil i zakres działania firmy

1. Ogólne informacje
Nazwa firmy „Wesoły autobus” spółka cywilna. Wspólnicy Anna Kowalska, Monika Nowak. Adres: ul. Alternatywy 4, 00-011 Mszczonów.
2. Zakres działalności
Nasza działalność gospodarcza opierać się będzie na organizowaniu imprez turystycznych wycieczek, wyjazdów pobytowych) w kraju i zagranicą. Ponadto organizować będziemy imprezy firmowe jak wyjazdy integracyjne, czy konferencje, szkolenia. Zamierzamy również prowadzić działalność transportową, polegającą na wynajmie autokarów oraz busów. Chcemy aby nasza oferta była kompleksowa i aby żaden klient nie odszedł nie znajdując dla siebie usługi, która możemy zaproponować i wykonać.
Oferta firmy skierowana będzie do klientów indywidualnych (osób samotnych, dorosłych, rodzin z dziećmi dziećmi różnym wieku) a także do firm.
Naszym celem jest jak najszybsze odebranie klientów konkurencji.
3. Ceny
Zamierzmy zachowywać w naszej działalności konkurencyjne ceny do innych ofert dostępnych na rynku. Będziemy organizować specjalne promocje, oferować liczne rabaty, imprezy łączone po niższych cenach. Zorganizujemy również specjalne oferty dla stałych klientów. (Jeżeli oferta jest gotowa w tym miejscu można podać konkretne propozycje i ceny)
4. Pracownicy
W chwili obecnej nie mamy jeszcze zatrudnionego personelu. Zamierzamy zatrudnić trzy osoby. Mamy jednak sprecyzowane warunki jakie musi spełnić nasz przyszły pracownik: miła aparycja, wykształcenie min średnie, biegła znajomość obsługi komputera, znajomość języka angielskiego lub hiszpańskiego, umiejętność nawiązywania kontaktów, zdolności organizacyjne. Zatrudniona osoba będzie nie tylko obsługiwała klientów ale będzie miała za zadanie zdobywanie nowych klientów, poszukiwanie nowych, ciekawych lokalizacji, a także planowanie nowych imprez.
5. Reklama
W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników zamierzamy skorzystać ze wszystkich możliwych i dostępnych środków reklamowych. Należeć do nich będą niewątpliwie prasa i radio regionalne, Internet (własna strona internetowa, ale również banery na innych dostępnych stronach, ulotki z ofertami, plakaty a ponadto bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami indywidualnymi i biznesowymi).

III. Analiza SWOT/mocne i słabe strony

1. Mocne strony
- wyjątkowo bogata oferta, skierowana do różnych klientów porównaniu z ofertą konkurencji,
- wysoka jakość świadczonych usług, związana również z doświadczeniem pracy w biurach podróży wspólników firmy,
- duże znajomości na rynku, co wiąże się z kontaktami ze sprawdzonymi kooperantami,
- posiadanie własnych środków finansowych,
- duża znajomość rynku i rozeznanie w branży,
- konkurencyjne ceny
2. Słabe strony
- atrakcyjność oferty ograniczona w zakresie wyjazdów zagranicznych, zagranicznych tym samym mała możliwość konkurencyjnej działalności z dużymi, zagranicznymi biurami podróży,
- ograniczone pole rozwoju firmy, związane z niezbyt dużymi możliwościami wchłonięcia oferty przez potencjalnych klientów (mała miejscowość położona blisko Warszawy)
3. Szanse
- coraz większe możliwości finansowe części społeczeństwa,
- coraz większa chęć spędzania ciekawych i atrakcyjnych urlopów,
- posiadanie wysokiej renomy w środowisku
4. Zagrożenia
- panujący na rynku kryzys ekonomiczny,
- pojawianie się nowej konkurencji, szczególnie przedstawicieli dużych biur podróży,

IV. Plan finansowy
1. Na otwarcie biura potrzebujemy ok. 100 000 tys. Zł. Kwotą taką dysponujemy. Każda ze wspólniczek wnosi po 50 000 tys. Zł.
2. Koszty związane z rozpoczęciem działalności
- koszty związane z adaptacją lokalu (można szczegółowo wymienić) 30 000 zł
- sprzęt biurowy (meble, komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna) 25 000 zł
- reklama (można rozbić na poszczególne, planowane elementy) 15 000 zł
- ubezpieczenie i inne 30 000 zł
Razem 100 000 zł
2. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenia pracowników ……
- czynsz ………
- opłaty za telefon, prąd ……….
- bieżąca reklama…….
- inne ……..

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA