REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biuro podróży - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan na biuro podróży
Biznes plan na biuro podróży

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan
(poniższy plan jest przykładem, który nie jest opisem żadnej konkretnej działalności, ma służyć jedynie jako przykład celem pokazania pewnych niezbędnych elementów)

REKLAMA

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie biura podróży oferującego szeroką gamę imprez turystycznych. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Mszczonowie. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług. Pragniemy oferować wycieczki zarówno krajowe i zagraniczne, pobyty stacjonarne i zwiedzanie. Chcemy nawiązać kontakty umożliwiające turystom spędzanie urlopów w komfortowych warunkach i ciekawą ofertą imprez towarzyszących. Zamierzamy również naszą ofertę skierować do szkół i ośrodków wychowawczych organizując wycieczki szkolne, czy tzw. „zielone szkoły”. Naszym celem jest jak najwyższy poziom świadczonych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


II. Profil i zakres działania firmy

1. Ogólne informacje
Nazwa firmy „Wesoły autobus” spółka cywilna. Wspólnicy Anna Kowalska, Monika Nowak. Adres: ul. Alternatywy 4, 00-011 Mszczonów.
2. Zakres działalności
Nasza działalność gospodarcza opierać się będzie na organizowaniu imprez turystycznych wycieczek, wyjazdów pobytowych) w kraju i zagranicą. Ponadto organizować będziemy imprezy firmowe jak wyjazdy integracyjne, czy konferencje, szkolenia. Zamierzamy również prowadzić działalność transportową, polegającą na wynajmie autokarów oraz busów. Chcemy aby nasza oferta była kompleksowa i aby żaden klient nie odszedł nie znajdując dla siebie usługi, która możemy zaproponować i wykonać.
Oferta firmy skierowana będzie do klientów indywidualnych (osób samotnych, dorosłych, rodzin z dziećmi dziećmi różnym wieku) a także do firm.
Naszym celem jest jak najszybsze odebranie klientów konkurencji.
3. Ceny
Zamierzmy zachowywać w naszej działalności konkurencyjne ceny do innych ofert dostępnych na rynku. Będziemy organizować specjalne promocje, oferować liczne rabaty, imprezy łączone po niższych cenach. Zorganizujemy również specjalne oferty dla stałych klientów. (Jeżeli oferta jest gotowa w tym miejscu można podać konkretne propozycje i ceny)
4. Pracownicy
W chwili obecnej nie mamy jeszcze zatrudnionego personelu. Zamierzamy zatrudnić trzy osoby. Mamy jednak sprecyzowane warunki jakie musi spełnić nasz przyszły pracownik: miła aparycja, wykształcenie min średnie, biegła znajomość obsługi komputera, znajomość języka angielskiego lub hiszpańskiego, umiejętność nawiązywania kontaktów, zdolności organizacyjne. Zatrudniona osoba będzie nie tylko obsługiwała klientów ale będzie miała za zadanie zdobywanie nowych klientów, poszukiwanie nowych, ciekawych lokalizacji, a także planowanie nowych imprez.
5. Reklama
W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników zamierzamy skorzystać ze wszystkich możliwych i dostępnych środków reklamowych. Należeć do nich będą niewątpliwie prasa i radio regionalne, Internet (własna strona internetowa, ale również banery na innych dostępnych stronach, ulotki z ofertami, plakaty a ponadto bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami indywidualnymi i biznesowymi).

III. Analiza SWOT/mocne i słabe strony

1. Mocne strony
- wyjątkowo bogata oferta, skierowana do różnych klientów porównaniu z ofertą konkurencji,
- wysoka jakość świadczonych usług, związana również z doświadczeniem pracy w biurach podróży wspólników firmy,
- duże znajomości na rynku, co wiąże się z kontaktami ze sprawdzonymi kooperantami,
- posiadanie własnych środków finansowych,
- duża znajomość rynku i rozeznanie w branży,
- konkurencyjne ceny
2. Słabe strony
- atrakcyjność oferty ograniczona w zakresie wyjazdów zagranicznych, zagranicznych tym samym mała możliwość konkurencyjnej działalności z dużymi, zagranicznymi biurami podróży,
- ograniczone pole rozwoju firmy, związane z niezbyt dużymi możliwościami wchłonięcia oferty przez potencjalnych klientów (mała miejscowość położona blisko Warszawy)
3. Szanse
- coraz większe możliwości finansowe części społeczeństwa,
- coraz większa chęć spędzania ciekawych i atrakcyjnych urlopów,
- posiadanie wysokiej renomy w środowisku
4. Zagrożenia
- panujący na rynku kryzys ekonomiczny,
- pojawianie się nowej konkurencji, szczególnie przedstawicieli dużych biur podróży,

IV. Plan finansowy
1. Na otwarcie biura potrzebujemy ok. 100 000 tys. Zł. Kwotą taką dysponujemy. Każda ze wspólniczek wnosi po 50 000 tys. Zł.
2. Koszty związane z rozpoczęciem działalności
- koszty związane z adaptacją lokalu (można szczegółowo wymienić) 30 000 zł
- sprzęt biurowy (meble, komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna) 25 000 zł
- reklama (można rozbić na poszczególne, planowane elementy) 15 000 zł
- ubezpieczenie i inne 30 000 zł
Razem 100 000 zł
2. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenia pracowników ……
- czynsz ………
- opłaty za telefon, prąd ……….
- bieżąca reklama…….
- inne ……..

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA