REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biznes plan na biuro podróży
Biznes plan na biuro podróży

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan
(poniższy plan jest przykładem, który nie jest opisem żadnej konkretnej działalności, ma służyć jedynie jako przykład celem pokazania pewnych niezbędnych elementów)

REKLAMA

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie biura podróży oferującego szeroką gamę imprez turystycznych. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Mszczonowie. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług. Pragniemy oferować wycieczki zarówno krajowe i zagraniczne, pobyty stacjonarne i zwiedzanie. Chcemy nawiązać kontakty umożliwiające turystom spędzanie urlopów w komfortowych warunkach i ciekawą ofertą imprez towarzyszących. Zamierzamy również naszą ofertę skierować do szkół i ośrodków wychowawczych organizując wycieczki szkolne, czy tzw. „zielone szkoły”. Naszym celem jest jak najwyższy poziom świadczonych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


II. Profil i zakres działania firmy

1. Ogólne informacje
Nazwa firmy „Wesoły autobus” spółka cywilna. Wspólnicy Anna Kowalska, Monika Nowak. Adres: ul. Alternatywy 4, 00-011 Mszczonów.
2. Zakres działalności
Nasza działalność gospodarcza opierać się będzie na organizowaniu imprez turystycznych wycieczek, wyjazdów pobytowych) w kraju i zagranicą. Ponadto organizować będziemy imprezy firmowe jak wyjazdy integracyjne, czy konferencje, szkolenia. Zamierzamy również prowadzić działalność transportową, polegającą na wynajmie autokarów oraz busów. Chcemy aby nasza oferta była kompleksowa i aby żaden klient nie odszedł nie znajdując dla siebie usługi, która możemy zaproponować i wykonać.
Oferta firmy skierowana będzie do klientów indywidualnych (osób samotnych, dorosłych, rodzin z dziećmi dziećmi różnym wieku) a także do firm.
Naszym celem jest jak najszybsze odebranie klientów konkurencji.
3. Ceny
Zamierzmy zachowywać w naszej działalności konkurencyjne ceny do innych ofert dostępnych na rynku. Będziemy organizować specjalne promocje, oferować liczne rabaty, imprezy łączone po niższych cenach. Zorganizujemy również specjalne oferty dla stałych klientów. (Jeżeli oferta jest gotowa w tym miejscu można podać konkretne propozycje i ceny)
4. Pracownicy
W chwili obecnej nie mamy jeszcze zatrudnionego personelu. Zamierzamy zatrudnić trzy osoby. Mamy jednak sprecyzowane warunki jakie musi spełnić nasz przyszły pracownik: miła aparycja, wykształcenie min średnie, biegła znajomość obsługi komputera, znajomość języka angielskiego lub hiszpańskiego, umiejętność nawiązywania kontaktów, zdolności organizacyjne. Zatrudniona osoba będzie nie tylko obsługiwała klientów ale będzie miała za zadanie zdobywanie nowych klientów, poszukiwanie nowych, ciekawych lokalizacji, a także planowanie nowych imprez.
5. Reklama
W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników zamierzamy skorzystać ze wszystkich możliwych i dostępnych środków reklamowych. Należeć do nich będą niewątpliwie prasa i radio regionalne, Internet (własna strona internetowa, ale również banery na innych dostępnych stronach, ulotki z ofertami, plakaty a ponadto bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami indywidualnymi i biznesowymi).

III. Analiza SWOT/mocne i słabe strony

1. Mocne strony
- wyjątkowo bogata oferta, skierowana do różnych klientów porównaniu z ofertą konkurencji,
- wysoka jakość świadczonych usług, związana również z doświadczeniem pracy w biurach podróży wspólników firmy,
- duże znajomości na rynku, co wiąże się z kontaktami ze sprawdzonymi kooperantami,
- posiadanie własnych środków finansowych,
- duża znajomość rynku i rozeznanie w branży,
- konkurencyjne ceny
2. Słabe strony
- atrakcyjność oferty ograniczona w zakresie wyjazdów zagranicznych, zagranicznych tym samym mała możliwość konkurencyjnej działalności z dużymi, zagranicznymi biurami podróży,
- ograniczone pole rozwoju firmy, związane z niezbyt dużymi możliwościami wchłonięcia oferty przez potencjalnych klientów (mała miejscowość położona blisko Warszawy)
3. Szanse
- coraz większe możliwości finansowe części społeczeństwa,
- coraz większa chęć spędzania ciekawych i atrakcyjnych urlopów,
- posiadanie wysokiej renomy w środowisku
4. Zagrożenia
- panujący na rynku kryzys ekonomiczny,
- pojawianie się nowej konkurencji, szczególnie przedstawicieli dużych biur podróży,

IV. Plan finansowy
1. Na otwarcie biura potrzebujemy ok. 100 000 tys. Zł. Kwotą taką dysponujemy. Każda ze wspólniczek wnosi po 50 000 tys. Zł.
2. Koszty związane z rozpoczęciem działalności
- koszty związane z adaptacją lokalu (można szczegółowo wymienić) 30 000 zł
- sprzęt biurowy (meble, komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna) 25 000 zł
- reklama (można rozbić na poszczególne, planowane elementy) 15 000 zł
- ubezpieczenie i inne 30 000 zł
Razem 100 000 zł
2. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenia pracowników ……
- czynsz ………
- opłaty za telefon, prąd ……….
- bieżąca reklama…….
- inne ……..

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

REKLAMA

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA