REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biuro podróży - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hiszpania
Hiszpania

REKLAMA

REKLAMA

Nowe biuro podróży, aby utrzymać się w tej konkurencji, musi mieć pomysł na ofertę, jakiej nie mają inne biura oraz kapitał rzędu ok. 100 tys. zł na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na imprezy, a także na promocję i zdobycie marki.

Założenie biura podróży oznacza pokonanie wielu procedur biurokratycznych, spore koszty i niskie marże. W ostatnich latach wzrosły wymogi prawne i finansowe dla tej działalności. Wprowadzono konieczność rejestracji biur organizujących wycieczki.

REKLAMA

Aby rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie turystyki, trzeba uzyskać zezwolenie urzędu wojewódzkiego, potem wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Możliwości prowadzenia biura podróży są trzy do wyboru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pojęcie biura podróży może obejmować działalność:
1) organizatora usług turystycznych,
2) pośrednika turystycznego,
3) agenta turystycznego.

REKLAMA

Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. określa warunki świadczenia przez przedsiębiorcę usług turystycznych na terytorium Polski, a także za granicą, jeżeli umowy z klientami o świadczenie tych usług są zawierane na terytorium Polski.

Chcąc otworzyć własne biuro podróży, które odniesie sukces i przyniesie Ci zysk, a także utrzyma się na rynku, musisz mieć dobry pomysł na ofertę, taką jakiej nie mają inne biura (przynajmniej w Twojej okolicy) oraz kapitał na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na planowane imprezy, a także na promocję i zdobycie marki na rynku oraz dotarcie do przyszłych klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli zdecydowałeś się na taką działalność zastanów się na jakie szczególnie usługi jest zapotrzebowanie w Twojej okolicy – może organizowanie wycieczek dla młodzieży szkolnej, wyjazdów integracyjnych dla firm, zwiedzanie miasta i okolic, a może po prostu rodzinne wyjazdy do tzw. ciepłych krajów w okresie wakacyjnym a zimą na narty lub też korzystanie z usług rozwijającej się agroturystyki.

REKLAMA

Jeśli Twoje biuro będzie działało w małej miejscowości najbardziej korzystna i bezpieczna będzie oferta uniwersalna, przeznaczona dla klientów o różnych oczekiwaniach, wymaganiach i zasobności portfeli. Łączy ich jedno - kupienie atrakcyjnych, dobrych jakościowo wczasów czy wycieczki krajowej lub zagranicznej za jak najniższą cenę. Trzeba mieć oferty nie tylko na zimowe czy letnie turystyczne ,,żniwa'', ale także na sezon martwy, jakim są jesienne miesiące.

W dzisiejszych czasach duże możliwości daje turystyka specjalistyczna, oparta na atrakcjach regionu. W każdym regionie znajdzie się ciekawy obiekt, w którym można zorganizować konferencję, albo park narodowy, na terenie którego można robić wycieczki. Firma może potem nawiązać współpracę z dużymi biurami podróży i sprzedawać im swoje usługi, np. górskich przewodników. Warunkiem powodzenia jest wysoka jakość usług.

Agencja turystyczna

Najłatwiej powołać agencję turystyczną, która sprzedaje wycieczki dużych firm turystycznych. Nie potrzeba pozwolenia, zbędne są ubezpieczenia. Firmę rejestruje się szybciej niż biuro i kosztuje taniej. Wystarczy mieć lokal, komputer obsługujący systemy rezerwacji i umowy z organizatorami wycieczek. Systemy rezerwacji są najczęściej udostępnianie za darmo przez touroperatorów i pozwalają na rezerwacje w systemie on-line. Agent utrzymuje się z prowizji, a wysokość jest ustalana przez organizatora. Agent może ponadto sprzedawać bilety lotnicze, kolejowe i autobusowe oraz ubezpieczenia.

Przykładowo na stronie www.snowtrex.pl/program_partnerski/biura_podrozy znajdziesz przykład umowy partnerskiej z biurem podróży, warunki, obowiązki, zapoznanie się z takim przykładem pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję, co robić.

Skorzystaj też z informacji dostępnych w Internecie na stronach związanych z turystyką.

Serwis informacyjny branży turystycznej:
www.tur-info.pl

Portal turystyczny:
www.turyści.info

Lokal/lokalizacja

Dobra lokalizacja biura podróży to właściwa droga do sukcesu przedsięwzięcia. Powinno znajdować się ono w śródmieściu miasta czy centrum dużego osiedla mieszkaniowego, okolica handlowa. Lokal powinien być położony na naturalnym szlaku pieszych, najlepiej na parterze i mieć duże witryny/okna.

Najczęściej wybieranymi lokalami na biuro podróży są lokale znajdujące się w centrach handlowych lub w pasażach z wieloma różnymi sklepami. Takie położenie gwarantuje po pierwsze duży przepływ ludzi a po drugie prawdopodobnie odpowiedzialny za powstanie takie centrum zapewni z góry że wszystkie wymogi dotyczące lokalu (prawne, budowlane, przeciwpożarowe) będą spełnione.

Wybierz więc lokal który będzie na tyle duży aby zmieściły się w nim wygodne dla klientów fotele, stolik, półki z folderami, biurka z komputerami i inny niezbędny sprzęt (np. wydzielone miejsce na małą kuchnię z lodówką aby mieć możliwość zaproponowania klientom gorących i zimnych napojów), toaleta (jeżeli Twój lokal znajduje się z centrum handlowym – toaletę zapewnia centrum).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA