REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biuro podróży - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hiszpania
Hiszpania

REKLAMA

REKLAMA

Nowe biuro podróży, aby utrzymać się w tej konkurencji, musi mieć pomysł na ofertę, jakiej nie mają inne biura oraz kapitał rzędu ok. 100 tys. zł na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na imprezy, a także na promocję i zdobycie marki.

Założenie biura podróży oznacza pokonanie wielu procedur biurokratycznych, spore koszty i niskie marże. W ostatnich latach wzrosły wymogi prawne i finansowe dla tej działalności. Wprowadzono konieczność rejestracji biur organizujących wycieczki.

REKLAMA

REKLAMA

Aby rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie turystyki, trzeba uzyskać zezwolenie urzędu wojewódzkiego, potem wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Możliwości prowadzenia biura podróży są trzy do wyboru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pojęcie biura podróży może obejmować działalność:
1) organizatora usług turystycznych,
2) pośrednika turystycznego,
3) agenta turystycznego.

Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. określa warunki świadczenia przez przedsiębiorcę usług turystycznych na terytorium Polski, a także za granicą, jeżeli umowy z klientami o świadczenie tych usług są zawierane na terytorium Polski.

REKLAMA

Chcąc otworzyć własne biuro podróży, które odniesie sukces i przyniesie Ci zysk, a także utrzyma się na rynku, musisz mieć dobry pomysł na ofertę, taką jakiej nie mają inne biura (przynajmniej w Twojej okolicy) oraz kapitał na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na planowane imprezy, a także na promocję i zdobycie marki na rynku oraz dotarcie do przyszłych klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli zdecydowałeś się na taką działalność zastanów się na jakie szczególnie usługi jest zapotrzebowanie w Twojej okolicy – może organizowanie wycieczek dla młodzieży szkolnej, wyjazdów integracyjnych dla firm, zwiedzanie miasta i okolic, a może po prostu rodzinne wyjazdy do tzw. ciepłych krajów w okresie wakacyjnym a zimą na narty lub też korzystanie z usług rozwijającej się agroturystyki.

Jeśli Twoje biuro będzie działało w małej miejscowości najbardziej korzystna i bezpieczna będzie oferta uniwersalna, przeznaczona dla klientów o różnych oczekiwaniach, wymaganiach i zasobności portfeli. Łączy ich jedno - kupienie atrakcyjnych, dobrych jakościowo wczasów czy wycieczki krajowej lub zagranicznej za jak najniższą cenę. Trzeba mieć oferty nie tylko na zimowe czy letnie turystyczne ,,żniwa'', ale także na sezon martwy, jakim są jesienne miesiące.

W dzisiejszych czasach duże możliwości daje turystyka specjalistyczna, oparta na atrakcjach regionu. W każdym regionie znajdzie się ciekawy obiekt, w którym można zorganizować konferencję, albo park narodowy, na terenie którego można robić wycieczki. Firma może potem nawiązać współpracę z dużymi biurami podróży i sprzedawać im swoje usługi, np. górskich przewodników. Warunkiem powodzenia jest wysoka jakość usług.

Agencja turystyczna

Najłatwiej powołać agencję turystyczną, która sprzedaje wycieczki dużych firm turystycznych. Nie potrzeba pozwolenia, zbędne są ubezpieczenia. Firmę rejestruje się szybciej niż biuro i kosztuje taniej. Wystarczy mieć lokal, komputer obsługujący systemy rezerwacji i umowy z organizatorami wycieczek. Systemy rezerwacji są najczęściej udostępnianie za darmo przez touroperatorów i pozwalają na rezerwacje w systemie on-line. Agent utrzymuje się z prowizji, a wysokość jest ustalana przez organizatora. Agent może ponadto sprzedawać bilety lotnicze, kolejowe i autobusowe oraz ubezpieczenia.

Przykładowo na stronie www.snowtrex.pl/program_partnerski/biura_podrozy znajdziesz przykład umowy partnerskiej z biurem podróży, warunki, obowiązki, zapoznanie się z takim przykładem pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję, co robić.

Skorzystaj też z informacji dostępnych w Internecie na stronach związanych z turystyką.

Serwis informacyjny branży turystycznej:
www.tur-info.pl

Portal turystyczny:
www.turyści.info

Lokal/lokalizacja

Dobra lokalizacja biura podróży to właściwa droga do sukcesu przedsięwzięcia. Powinno znajdować się ono w śródmieściu miasta czy centrum dużego osiedla mieszkaniowego, okolica handlowa. Lokal powinien być położony na naturalnym szlaku pieszych, najlepiej na parterze i mieć duże witryny/okna.

Najczęściej wybieranymi lokalami na biuro podróży są lokale znajdujące się w centrach handlowych lub w pasażach z wieloma różnymi sklepami. Takie położenie gwarantuje po pierwsze duży przepływ ludzi a po drugie prawdopodobnie odpowiedzialny za powstanie takie centrum zapewni z góry że wszystkie wymogi dotyczące lokalu (prawne, budowlane, przeciwpożarowe) będą spełnione.

Wybierz więc lokal który będzie na tyle duży aby zmieściły się w nim wygodne dla klientów fotele, stolik, półki z folderami, biurka z komputerami i inny niezbędny sprzęt (np. wydzielone miejsce na małą kuchnię z lodówką aby mieć możliwość zaproponowania klientom gorących i zimnych napojów), toaleta (jeżeli Twój lokal znajduje się z centrum handlowym – toaletę zapewnia centrum).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA