REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

REKLAMA

REKLAMA

Dziś w windykacji nie wystarczy dobra kampania marketingowa, żeby poprawić spłacalność wśród dłużników. Trzeba im pokazać, jak mogą sami wyjść na prostą. Receptą może okazać się pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”.

Firmy windykacyjne stają na głowie, żeby skłonić zadłużonych do kontaktu. Na drodze do podniesienia spłacalności długów często pojawiają niewiedza i wzajemne uprzedzenia dłużników i windykatorów. Ci pierwsi zwyczajnie boją się swoich wierzycieli. Ci drudzy nie wiele wiedzą o problemach swoich klientów. Żeby podnieść rentowność portfeli długów windykatorom nie wystarczą już kampanie marketingowe i listy zachęcające do kontaktu. Trzeba szukać nowych rozwiązań.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

Przełamać bariery

REKLAMA

Dlatego w Tychach i Skarżysku Kamiennej ruszył pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”. To wspólne przedsięwzięcie Centrów Integracji Społecznej z Tych i Skarżyska Kamiennej oraz firmy windykacyjnej Kredyt Inkaso. Program łączy w sobie elementy coachingu z podstawami zarządzania własnymi pieniędzmi. Warsztaty podzielone są na trzy etapy: analiza sytuacji dłużnika; w drugim kroku pokazanie, jak skuteczniej radzić sobie z pieniędzmi, ostatnim etapem jest seria ośmiu sesji coachingowych, podczas których uczestnicy wspierani są w budowaniu i realizowaniu ich własnej drogi wyjścia z długu.

– Pętla zadłużenia, to nie tylko problem pieniędzy, ale w dużej mierze motywacji – tłumaczy Rafał Szewczak, psycholog, coach i trener, który prowadzi warsztaty dla zadłużonych w ramach programu „Zaradni” – Najpierw trzeba pokazać im, że są wstanie zmierzyć się z problemem własnymi siłami – dodaje.

Koszty związane z dochodzeniem wierzytelności od dłużników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Windykacja od kuchni

REKLAMA

Oprócz coachów z zadłużonymi pracuje zawodowy windykator. – Mimo początkowej nieufności, okazało się, że uczestnicy mają dziesiątki pytań i wątpliwości. Głód wiedzy jest ogromny – przyznaje Przemysław Grzyb z Kredyt Inkaso, który poprowadził zajęcia dla zadłużonych. Jak pokazują pierwsze doświadczenia programu, dłużnicy często nie znają kompetencji firm windykacyjnych. Nie mają świadomości, jak wygląda życie ich długu. Negocjacje z wierzycielem najczęściej kojarzą im się z naciskami i wymuszaniem spłat. Ale problem zaczyna się już na poziomie odróżnienia komornika od windykatora. Bo dłużnicy często utożsamiają te dwie osoby. – Nie wiedzą od czego zacząć walkę z długiem. Nie wiedzą jak rozmawiać z wierzycielami czy windykatorami. Dlatego wolą uciekać przed problem niż go rozwiązać – tłumaczy Karolina Gałczyńska-Szymczyk, dyrektor Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku Kamiennej.

Na tej sytuacji tracą obie strony. Zadłużony ostatecznie trafia w ręce komornika. A ta forma egzekucji długu jest dla niego najdroższa. Po stronie windykatora spada jego efektywność, a to w prostej linii przekłada się na wynik finansowy firmy.

Ile kosztuje monit i wezwanie do zapłaty?

List to za mało 

Ugoda z dłużnikiem, to obecnie najskuteczniejszy sposób odzyskiwania długów. Potwierdzają to doświadczenia i wyniki finansowe liderów branży windykacyjnej stosujących ten właśnie model pracy z dłużnikami. Niestety firmy kurczowo trzymające się metod rodem z lat 90, starające się straszyć i zmuszać dłużnika do płacenia, choć stanowią margines branży, skutecznie utrwalają negatywne stereotypy o działaniach firm windykacyjnych. Mimo, że ważne, kampanie marketingowe skierowane do zadłużonych nie zawsze są wstanie skruszyć powstałe bariery. - Stąd pomysł bezpośredniego wyjścia do dłużników. Z jednej strony chcemy im pokazać, jak pracujemy, a z drugiej podpowiedzieć jak pozbyć się długów – wyjaśnia prezes Kredyt Inkaso Paweł Szewczyk. Firma liczy, że takie działania przełożą się na wzrost świadomości zadłużonych w kwestii, jakie możliwości daje współpraca z firmami windykacyjnymi.

Windykacja międzynarodowa a różnice kulturowe

Amerykańskie doświadczenia

Sens tworzenia programów motywacyjnych dla dłużników potwierdzają amerykańskie doświadczenia. Firma windykacyjna CFS2 kilka lat temu postanowiła wyjść naprzeciwko problemom swoich klientów, dla których barierą w spłacie było bezrobocie. Firma aktywnie wspierała ich w poszukiwaniu pracy, włącznie z przypominaniem o terminach rozmów kwalifikacyjnych. Budowała też świadomość dłużników pomagając im w negocjacjach z innymi wierzycielami. Dzięki temu skutecznie podniosła wskaźnik spłat.

Monitoring niezapłaconych faktur w internecie

Obiecujący pilotaż 

Obecnie program „Zaradni” realizowany jest w formie pilotażu. Bierze w nim udział 20 uczestników. Kredyt Inkaso liczy, że zebrane doświadczenia pozwolą na rozciągnięcie programu na inne miasta zwłaszcza te, gdzie jest największy problem z kontaktowalnością.  

Outsourcing zarządzania wierzytelnościami - czy może być korzystny?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

REKLAMA

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA