REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

REKLAMA

REKLAMA

Dziś w windykacji nie wystarczy dobra kampania marketingowa, żeby poprawić spłacalność wśród dłużników. Trzeba im pokazać, jak mogą sami wyjść na prostą. Receptą może okazać się pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”.

Firmy windykacyjne stają na głowie, żeby skłonić zadłużonych do kontaktu. Na drodze do podniesienia spłacalności długów często pojawiają niewiedza i wzajemne uprzedzenia dłużników i windykatorów. Ci pierwsi zwyczajnie boją się swoich wierzycieli. Ci drudzy nie wiele wiedzą o problemach swoich klientów. Żeby podnieść rentowność portfeli długów windykatorom nie wystarczą już kampanie marketingowe i listy zachęcające do kontaktu. Trzeba szukać nowych rozwiązań.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

Przełamać bariery

Dlatego w Tychach i Skarżysku Kamiennej ruszył pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”. To wspólne przedsięwzięcie Centrów Integracji Społecznej z Tych i Skarżyska Kamiennej oraz firmy windykacyjnej Kredyt Inkaso. Program łączy w sobie elementy coachingu z podstawami zarządzania własnymi pieniędzmi. Warsztaty podzielone są na trzy etapy: analiza sytuacji dłużnika; w drugim kroku pokazanie, jak skuteczniej radzić sobie z pieniędzmi, ostatnim etapem jest seria ośmiu sesji coachingowych, podczas których uczestnicy wspierani są w budowaniu i realizowaniu ich własnej drogi wyjścia z długu.

– Pętla zadłużenia, to nie tylko problem pieniędzy, ale w dużej mierze motywacji – tłumaczy Rafał Szewczak, psycholog, coach i trener, który prowadzi warsztaty dla zadłużonych w ramach programu „Zaradni” – Najpierw trzeba pokazać im, że są wstanie zmierzyć się z problemem własnymi siłami – dodaje.

REKLAMA

Koszty związane z dochodzeniem wierzytelności od dłużników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Windykacja od kuchni

Oprócz coachów z zadłużonymi pracuje zawodowy windykator. – Mimo początkowej nieufności, okazało się, że uczestnicy mają dziesiątki pytań i wątpliwości. Głód wiedzy jest ogromny – przyznaje Przemysław Grzyb z Kredyt Inkaso, który poprowadził zajęcia dla zadłużonych. Jak pokazują pierwsze doświadczenia programu, dłużnicy często nie znają kompetencji firm windykacyjnych. Nie mają świadomości, jak wygląda życie ich długu. Negocjacje z wierzycielem najczęściej kojarzą im się z naciskami i wymuszaniem spłat. Ale problem zaczyna się już na poziomie odróżnienia komornika od windykatora. Bo dłużnicy często utożsamiają te dwie osoby. – Nie wiedzą od czego zacząć walkę z długiem. Nie wiedzą jak rozmawiać z wierzycielami czy windykatorami. Dlatego wolą uciekać przed problem niż go rozwiązać – tłumaczy Karolina Gałczyńska-Szymczyk, dyrektor Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku Kamiennej.

Na tej sytuacji tracą obie strony. Zadłużony ostatecznie trafia w ręce komornika. A ta forma egzekucji długu jest dla niego najdroższa. Po stronie windykatora spada jego efektywność, a to w prostej linii przekłada się na wynik finansowy firmy.

Ile kosztuje monit i wezwanie do zapłaty?

List to za mało 

Ugoda z dłużnikiem, to obecnie najskuteczniejszy sposób odzyskiwania długów. Potwierdzają to doświadczenia i wyniki finansowe liderów branży windykacyjnej stosujących ten właśnie model pracy z dłużnikami. Niestety firmy kurczowo trzymające się metod rodem z lat 90, starające się straszyć i zmuszać dłużnika do płacenia, choć stanowią margines branży, skutecznie utrwalają negatywne stereotypy o działaniach firm windykacyjnych. Mimo, że ważne, kampanie marketingowe skierowane do zadłużonych nie zawsze są wstanie skruszyć powstałe bariery. - Stąd pomysł bezpośredniego wyjścia do dłużników. Z jednej strony chcemy im pokazać, jak pracujemy, a z drugiej podpowiedzieć jak pozbyć się długów – wyjaśnia prezes Kredyt Inkaso Paweł Szewczyk. Firma liczy, że takie działania przełożą się na wzrost świadomości zadłużonych w kwestii, jakie możliwości daje współpraca z firmami windykacyjnymi.

Windykacja międzynarodowa a różnice kulturowe

Amerykańskie doświadczenia

Sens tworzenia programów motywacyjnych dla dłużników potwierdzają amerykańskie doświadczenia. Firma windykacyjna CFS2 kilka lat temu postanowiła wyjść naprzeciwko problemom swoich klientów, dla których barierą w spłacie było bezrobocie. Firma aktywnie wspierała ich w poszukiwaniu pracy, włącznie z przypominaniem o terminach rozmów kwalifikacyjnych. Budowała też świadomość dłużników pomagając im w negocjacjach z innymi wierzycielami. Dzięki temu skutecznie podniosła wskaźnik spłat.

Monitoring niezapłaconych faktur w internecie

Obiecujący pilotaż 

Obecnie program „Zaradni” realizowany jest w formie pilotażu. Bierze w nim udział 20 uczestników. Kredyt Inkaso liczy, że zebrane doświadczenia pozwolą na rozciągnięcie programu na inne miasta zwłaszcza te, gdzie jest największy problem z kontaktowalnością.  

Outsourcing zarządzania wierzytelnościami - czy może być korzystny?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA