REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika
Nowe sposoby dotarcia do dłużnika

REKLAMA

REKLAMA

Dziś w windykacji nie wystarczy dobra kampania marketingowa, żeby poprawić spłacalność wśród dłużników. Trzeba im pokazać, jak mogą sami wyjść na prostą. Receptą może okazać się pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”.

Firmy windykacyjne stają na głowie, żeby skłonić zadłużonych do kontaktu. Na drodze do podniesienia spłacalności długów często pojawiają niewiedza i wzajemne uprzedzenia dłużników i windykatorów. Ci pierwsi zwyczajnie boją się swoich wierzycieli. Ci drudzy nie wiele wiedzą o problemach swoich klientów. Żeby podnieść rentowność portfeli długów windykatorom nie wystarczą już kampanie marketingowe i listy zachęcające do kontaktu. Trzeba szukać nowych rozwiązań.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

Przełamać bariery

REKLAMA

Dlatego w Tychach i Skarżysku Kamiennej ruszył pilotażowy program wsparcia dla zadłużonych „Zaradni”. To wspólne przedsięwzięcie Centrów Integracji Społecznej z Tych i Skarżyska Kamiennej oraz firmy windykacyjnej Kredyt Inkaso. Program łączy w sobie elementy coachingu z podstawami zarządzania własnymi pieniędzmi. Warsztaty podzielone są na trzy etapy: analiza sytuacji dłużnika; w drugim kroku pokazanie, jak skuteczniej radzić sobie z pieniędzmi, ostatnim etapem jest seria ośmiu sesji coachingowych, podczas których uczestnicy wspierani są w budowaniu i realizowaniu ich własnej drogi wyjścia z długu.

– Pętla zadłużenia, to nie tylko problem pieniędzy, ale w dużej mierze motywacji – tłumaczy Rafał Szewczak, psycholog, coach i trener, który prowadzi warsztaty dla zadłużonych w ramach programu „Zaradni” – Najpierw trzeba pokazać im, że są wstanie zmierzyć się z problemem własnymi siłami – dodaje.

Koszty związane z dochodzeniem wierzytelności od dłużników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Windykacja od kuchni

REKLAMA

Oprócz coachów z zadłużonymi pracuje zawodowy windykator. – Mimo początkowej nieufności, okazało się, że uczestnicy mają dziesiątki pytań i wątpliwości. Głód wiedzy jest ogromny – przyznaje Przemysław Grzyb z Kredyt Inkaso, który poprowadził zajęcia dla zadłużonych. Jak pokazują pierwsze doświadczenia programu, dłużnicy często nie znają kompetencji firm windykacyjnych. Nie mają świadomości, jak wygląda życie ich długu. Negocjacje z wierzycielem najczęściej kojarzą im się z naciskami i wymuszaniem spłat. Ale problem zaczyna się już na poziomie odróżnienia komornika od windykatora. Bo dłużnicy często utożsamiają te dwie osoby. – Nie wiedzą od czego zacząć walkę z długiem. Nie wiedzą jak rozmawiać z wierzycielami czy windykatorami. Dlatego wolą uciekać przed problem niż go rozwiązać – tłumaczy Karolina Gałczyńska-Szymczyk, dyrektor Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku Kamiennej.

Na tej sytuacji tracą obie strony. Zadłużony ostatecznie trafia w ręce komornika. A ta forma egzekucji długu jest dla niego najdroższa. Po stronie windykatora spada jego efektywność, a to w prostej linii przekłada się na wynik finansowy firmy.

Ile kosztuje monit i wezwanie do zapłaty?

List to za mało 

Ugoda z dłużnikiem, to obecnie najskuteczniejszy sposób odzyskiwania długów. Potwierdzają to doświadczenia i wyniki finansowe liderów branży windykacyjnej stosujących ten właśnie model pracy z dłużnikami. Niestety firmy kurczowo trzymające się metod rodem z lat 90, starające się straszyć i zmuszać dłużnika do płacenia, choć stanowią margines branży, skutecznie utrwalają negatywne stereotypy o działaniach firm windykacyjnych. Mimo, że ważne, kampanie marketingowe skierowane do zadłużonych nie zawsze są wstanie skruszyć powstałe bariery. - Stąd pomysł bezpośredniego wyjścia do dłużników. Z jednej strony chcemy im pokazać, jak pracujemy, a z drugiej podpowiedzieć jak pozbyć się długów – wyjaśnia prezes Kredyt Inkaso Paweł Szewczyk. Firma liczy, że takie działania przełożą się na wzrost świadomości zadłużonych w kwestii, jakie możliwości daje współpraca z firmami windykacyjnymi.

Windykacja międzynarodowa a różnice kulturowe

Amerykańskie doświadczenia

Sens tworzenia programów motywacyjnych dla dłużników potwierdzają amerykańskie doświadczenia. Firma windykacyjna CFS2 kilka lat temu postanowiła wyjść naprzeciwko problemom swoich klientów, dla których barierą w spłacie było bezrobocie. Firma aktywnie wspierała ich w poszukiwaniu pracy, włącznie z przypominaniem o terminach rozmów kwalifikacyjnych. Budowała też świadomość dłużników pomagając im w negocjacjach z innymi wierzycielami. Dzięki temu skutecznie podniosła wskaźnik spłat.

Monitoring niezapłaconych faktur w internecie

Obiecujący pilotaż 

Obecnie program „Zaradni” realizowany jest w formie pilotażu. Bierze w nim udział 20 uczestników. Kredyt Inkaso liczy, że zebrane doświadczenia pozwolą na rozciągnięcie programu na inne miasta zwłaszcza te, gdzie jest największy problem z kontaktowalnością.  

Outsourcing zarządzania wierzytelnościami - czy może być korzystny?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA