REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitoring niezapłaconych faktur w internecie

Subskrybuj nas na Youtube
monitoring należności
monitoring należności
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nieopłacone w terminie faktury, w konsekwencji powodujące zatory płatnicze, to problem wielu polskich firm. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie jednak sprawę, iż odpowiednio wcześnie podjęte działania mogą skutecznie zdyscyplinować płatnika, a tym samym poprawić płynność finansową, dlatego też decydują się na wdrożenie w swoich firmach procesu monitorowania należności. Z pomocą przychodzą im internetowe serwisy, oferujące w tym zakresie skuteczną e-usługę.

Stały monitoring należności jest niezbędnym elementem działania każdej firmy, gdyż pozwala w porę wykryć faktury wymagające interwencji, a tym samym znacznie przyspieszyć uzyskanie zapłaty. Proces ten wymaga systematyczności i jest czasochłonny, dlatego też przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na jego outsourcing do wyspecjalizowanych firm windykacyjnych. Znaczną barierą może okazać się jednak koszt. Zwykle jest to opłata wstępna, powiększona o prowizję od wyegzekwowanego długu, która może sięgać nawet 30% jego wartości. Alternatywą jest monitoring realizowany przez dedykowane serwisy internetowe. Wybierając serwis, któremu powierzymy nasze faktury, trzeba dokładnie przeanalizować oferty i cenniki. Mogą różnić się one nie tylko stawkami, ale też systemem rozliczania. Najlepiej, jeśli taryfa zakłada, iż płacimy tylko za wykonaną usługę czyli wykonany do klienta telefon, wysłany mail czy list. Jest to opcja korzystniejsza niż stały miesięczny abonament, a tym bardziej niż korzystanie z usług profesjonalnych firm windykacyjnych.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Z internetowych serwisów monitorowania należności może w zasadzie skorzystać każda firma. Wystarczy tylko założyć konto i ustalić indywidualny plan działań, czyli schemat według którego system będzie przesyłał powiadomienia do płatnika. Korzystanie z serwisów jest bardzo proste i wymaga minimalnego wkładu pracy, gdyż większość z nich jest zintegrowana z programami do fakturowania i plikami Microsoft Excel. Wystarczy zsynchronizować oba programy, a system automatycznie pobierze informacje o fakturach i wykonana całą pracę. Problem mogą napotkać mniejsze firmy, które nie używają takiego oprogramowania i zestawienia wystawionych faktur tworzą ręcznie. W ich przypadku konieczne będzie wprowadzenie do serwisu monitorującego wszystkich danych, co może okazać się znacznie bardziej pracochłonne niż samodzielny monitoring realizowany przez pracownika.

Firmy rozważające skorzystanie z e-usługi często zastanawiają się nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania. W przypadku profesjonalnie działających serwisów, przy zachowaniu odpowiednich procedur i reguł to całkowicie bezpieczna forma. Przed skorzystaniem z serwisu trzeba jednak dokładnie sprawdzić zasady jego działania. Należy przeanalizować regulamin serwisu oraz jego politykę prywatności. Musimy wiedzieć czy udostępniając nasze dane o należnościach nie jesteśmy narażeni na ich wyciek do innego serwisu czy podmiotu. Rozpoczynając współpracę musimy dokładnie poznać zasady działania platformy, ustalić co należy do naszych zadań, a co wykona za nas system. Mając to na uwadze, stopień zautomatyzowania procesu monitorowania należności powinien być jednym z kluczowych kryteriów wyboru usługi. Ważnym czynnikiem jest oczywiście również cena. Należy uważnie przeanalizować cennik i skonfrontować go z naszymi potrzebami, tj. z liczbą faktur, które miesięcznie będą obsługiwane. Dzięki temu łatwo oszacujemy koszt związany z monitoringiem należności.

Kontrola GIODO w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rosnąca popularność serwisów monitorowania należności w Internecie to kolejny przykład, iż firmy chętnie szukają korzystnych rozwiązań w sieci. Dotychczas zwykle dotyczyło to dużych przedsiębiorstw, które wystawiają wiele faktur w miesiącu. Obecnie można jednak zaobserwować, że nawet podmioty wystawiające pojedyncze faktury w miesiącu coraz częściej decydują się na skorzystanie z e-usługi, która wyręcza ich z nieprzyjemnego zadania upominania się o zapłatę należności.

Zmiany w umowach o pracę na czas określony

Autorem komentarza jest Paweł Pawłow, Prezes Zarządu Alcance Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA