REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitoring niezapłaconych faktur w internecie

monitoring należności
monitoring należności
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nieopłacone w terminie faktury, w konsekwencji powodujące zatory płatnicze, to problem wielu polskich firm. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie jednak sprawę, iż odpowiednio wcześnie podjęte działania mogą skutecznie zdyscyplinować płatnika, a tym samym poprawić płynność finansową, dlatego też decydują się na wdrożenie w swoich firmach procesu monitorowania należności. Z pomocą przychodzą im internetowe serwisy, oferujące w tym zakresie skuteczną e-usługę.

Stały monitoring należności jest niezbędnym elementem działania każdej firmy, gdyż pozwala w porę wykryć faktury wymagające interwencji, a tym samym znacznie przyspieszyć uzyskanie zapłaty. Proces ten wymaga systematyczności i jest czasochłonny, dlatego też przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na jego outsourcing do wyspecjalizowanych firm windykacyjnych. Znaczną barierą może okazać się jednak koszt. Zwykle jest to opłata wstępna, powiększona o prowizję od wyegzekwowanego długu, która może sięgać nawet 30% jego wartości. Alternatywą jest monitoring realizowany przez dedykowane serwisy internetowe. Wybierając serwis, któremu powierzymy nasze faktury, trzeba dokładnie przeanalizować oferty i cenniki. Mogą różnić się one nie tylko stawkami, ale też systemem rozliczania. Najlepiej, jeśli taryfa zakłada, iż płacimy tylko za wykonaną usługę czyli wykonany do klienta telefon, wysłany mail czy list. Jest to opcja korzystniejsza niż stały miesięczny abonament, a tym bardziej niż korzystanie z usług profesjonalnych firm windykacyjnych.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Z internetowych serwisów monitorowania należności może w zasadzie skorzystać każda firma. Wystarczy tylko założyć konto i ustalić indywidualny plan działań, czyli schemat według którego system będzie przesyłał powiadomienia do płatnika. Korzystanie z serwisów jest bardzo proste i wymaga minimalnego wkładu pracy, gdyż większość z nich jest zintegrowana z programami do fakturowania i plikami Microsoft Excel. Wystarczy zsynchronizować oba programy, a system automatycznie pobierze informacje o fakturach i wykonana całą pracę. Problem mogą napotkać mniejsze firmy, które nie używają takiego oprogramowania i zestawienia wystawionych faktur tworzą ręcznie. W ich przypadku konieczne będzie wprowadzenie do serwisu monitorującego wszystkich danych, co może okazać się znacznie bardziej pracochłonne niż samodzielny monitoring realizowany przez pracownika.

Firmy rozważające skorzystanie z e-usługi często zastanawiają się nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania. W przypadku profesjonalnie działających serwisów, przy zachowaniu odpowiednich procedur i reguł to całkowicie bezpieczna forma. Przed skorzystaniem z serwisu trzeba jednak dokładnie sprawdzić zasady jego działania. Należy przeanalizować regulamin serwisu oraz jego politykę prywatności. Musimy wiedzieć czy udostępniając nasze dane o należnościach nie jesteśmy narażeni na ich wyciek do innego serwisu czy podmiotu. Rozpoczynając współpracę musimy dokładnie poznać zasady działania platformy, ustalić co należy do naszych zadań, a co wykona za nas system. Mając to na uwadze, stopień zautomatyzowania procesu monitorowania należności powinien być jednym z kluczowych kryteriów wyboru usługi. Ważnym czynnikiem jest oczywiście również cena. Należy uważnie przeanalizować cennik i skonfrontować go z naszymi potrzebami, tj. z liczbą faktur, które miesięcznie będą obsługiwane. Dzięki temu łatwo oszacujemy koszt związany z monitoringiem należności.

Kontrola GIODO w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rosnąca popularność serwisów monitorowania należności w Internecie to kolejny przykład, iż firmy chętnie szukają korzystnych rozwiązań w sieci. Dotychczas zwykle dotyczyło to dużych przedsiębiorstw, które wystawiają wiele faktur w miesiącu. Obecnie można jednak zaobserwować, że nawet podmioty wystawiające pojedyncze faktury w miesiącu coraz częściej decydują się na skorzystanie z e-usługi, która wyręcza ich z nieprzyjemnego zadania upominania się o zapłatę należności.

Zmiany w umowach o pracę na czas określony

Autorem komentarza jest Paweł Pawłow, Prezes Zarządu Alcance Sp. z o.o.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA