REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklamy mają dokładniej informować o warunkach kredytu konsumenckiego

Reklamy mają dokładniej informować o warunkach kredytu konsumenckiego./ Fot. Fotolia
Reklamy mają dokładniej informować o warunkach kredytu konsumenckiego./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiane w reklamach warunki kredytu konsumenckiego mają być bardziej zrozumiałe i wyraźne dla odbiorcy. Projekt zmian w przepisach przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

REKLAMA

Reklamy kredytów konsumenckich mają być bardziej zrozumiałe dla odbiorców, a informacje o oprocentowaniu mają być podawane wyraźnie, a nie drobnym drukiem na samym końcu - zakłada projekt założeń do nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim.

REKLAMA

Projekt został przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i w środę trafił do konsultacji. Jak wskazano w uzasadnieniu, dotychczasowe doświadczenia pokazują, że sposób podawania obowiązkowych informacji w reklamach kredytu konsumenckiego nie jest taki, jak zakładano, uchwalając obowiązujące prawo. "Przede wszystkim obowiązkowe informacje przedstawiane są, zwłaszcza w reklamach telewizyjnych, małą czcionką, niekiedy słabo odróżniającą się od tła oraz przez czas zbyt krótki, aby odbiorca reklamy mógł zapoznać się z przedstawianymi informacjami. Jednocześnie sposób sformułowania obowiązkowych informacji – wykorzystanie zdań wielokrotnie złożonych z licznymi wtrąceniami - dodatkowo utrudnia odbiorcy ich przyswojenie" - czytamy w uzasadnieniu.

Zobacz: Faktoring, leasing czy kredyt?

Ponadto - jak zwrócono uwagę - nawet jeśli wszystkie obowiązkowe informacje byłyby przedstawione w takiej reklamie czytelnie i zrozumiale, to i tak byłoby ich tak wiele, że przeciętny konsument może nie być w stanie ich zapamiętać i porównać z innymi ofertami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obowiązujące przepisy nakazują podawanie w reklamie stopy oprocentowania oraz wszystkich opłat uwzględnionych w całkowitym koszcie kredytu a także rzeczywistą roczną stopę oprocentowania. Mają być one podane w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny. W projekcie założeń zaproponowano, by do ustawy o kredycie konsumenckim dodać przepis stanowiący, by te informacje były podane konsumentowi w sposób co najmniej tak samo widoczny, czytelny i słyszalny, jak dane dotyczące kosztu kredytu. Projekt zakłada również, że w reklamach, w których nie podaje się kosztów kredytu, powinna być podawana na reprezentatywnym przykładzie rzeczywista roczna stopa oprocentowania.

Polecamy produkt: Prawo Jazdy 2015 - PDF

REKLAMA

Zdaniem autorów projektu należy wprowadzić przepisy zachęcające do emisji reklam, w których główną informacją dotyczącą kredytu konsumenckiego byłaby ta na temat wysokości rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania. To ułatwiłoby odbiorcom porównanie oferty różnych banków i wybranie najkorzystniejszej. Z drugiej strony wykluczy czerpanie przez kredytodawców korzyści z niedoinformowania konsumenta.

Ustawa o kredycie konsumenckim ma zastosowanie do umów o kredyt w wysokości nie większej niż 255 550 zł albo równowartość tej kwoty w innej walucie. Projekt założeń uwzględnia konkluzje z kontroli przedsiębiorców udzielających kredyty konsumenckie w 2012 r. jak również część uwag Komisji Europejskiej.

Zobacz też: Kredyt technologiczny 2015 - inwestycja w innowacje

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA