Kobieta w branży motoryzacyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Jest wiele kobiet, które pasjonuje się motoryzacją. Są one nie tylko znakomitymi kierowcami, lubią rozmawiać na temat samochodów, motocykli czy innych pojazdów mechanicznych, ale także mogą pochwalić się ogromną wiedzą techniczną. Często wybierają one drogę kariery związaną z zainteresowaniami i tym samym przełamują stereotypy opisujące branżę motoryzacyjną jako świat mężczyzn.
REKLAMA
REKLAMA
Kobiety bardzo dobrze sprawdzają się jako pracownice firm motoryzacyjnych. W otoczeniu zdominowanym przez mężczyzn starają się wykazać profesjonalizmem, ogromną pracowitością i precyzją. Są lepiej zorganizowane, bardziej zaangażowane w pracę i rzadziej niż mężczyźni porzucają swoje miejsce pracy.
Niestety średnia wysokość wynagrodzenia kobiet jest niższa niż średnie zarobki mężczyzn. Różnica ta zmniejsza się po przekroczeniu przez pracowników 40-tego roku życia. Ponadto kobiety w branży motoryzacyjnej mają mniejsze możliwości awansu do kadry zarządzającej niż ich koledzy. Wyższe stanowiska najczęściej są zajmowane przez mężczyzn. Silnymi pozycjami wśród kobiet w branży mogą poszczycić się Mary Barra zajmująca się globalnym rozwojem produktu w General Motors czy Elena Ford, wiceprezes Forda.
Zobacz: Jak dostać pracę w motoryzacji?
Badania Deloitte przeprowadzone w 2012 roku pokazują, że warto inwestować w rozwój kobiet i powierzać im kierowanie zespołami. Potrafią one tworzyć stabilne zespoły, zachęcać podwładnych do współpracy i rozwiązywać konflikty, co wpływa na zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników. Kobieta-manager może być strzałem w dziesiątkę w przedsiębiorstwie, które przechodzi kryzys. Doskonale może poradzić sobie w sytuacji wymagającej współdziałania, opanowania, utrwalania relacji z klientami i rozważnego podejmowania decyzji.
Zarówno przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, jak i pasjonatki motoryzacji nie powinni ulegać stereotypom, lecz otworzyć się na nowe możliwości i zmiany, które nierzadko mogą pozwolić na rozwinięcie skrzydeł i prowadzić do sukcesu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.