REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta w branży motoryzacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Moto Kariera
Kobieta w branży motoryzacyjnej
Kobieta w branży motoryzacyjnej
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kobiety w branży motoryzacyjnej stanowią niewielki procent pracowników. Motoryzacja jest jednak jedną z popularniejszych dyscyplin technicznych wybieranych przez kobiety. Najczęściej zajmują one stanowiska w działach finansowych, personalnych, BHP, kontroli jakości czy logistyki.

Jest wiele kobiet, które pasjonuje się motoryzacją. Są one nie tylko znakomitymi kierowcami, lubią rozmawiać na temat samochodów, motocykli czy innych pojazdów mechanicznych, ale także mogą pochwalić się ogromną wiedzą techniczną. Często wybierają one drogę kariery związaną z zainteresowaniami i tym samym przełamują stereotypy opisujące branżę motoryzacyjną jako świat mężczyzn.

REKLAMA

REKLAMA

Kobiety bardzo dobrze sprawdzają się jako pracownice firm motoryzacyjnych. W otoczeniu zdominowanym przez mężczyzn starają się wykazać profesjonalizmem, ogromną pracowitością i precyzją. Są lepiej zorganizowane, bardziej zaangażowane w pracę i rzadziej niż mężczyźni porzucają swoje miejsce pracy.

Niestety średnia wysokość wynagrodzenia kobiet jest niższa niż średnie zarobki mężczyzn. Różnica ta zmniejsza się po przekroczeniu przez pracowników 40-tego roku życia. Ponadto kobiety w branży motoryzacyjnej mają mniejsze możliwości awansu do kadry zarządzającej niż ich koledzy. Wyższe stanowiska najczęściej są zajmowane przez mężczyzn. Silnymi pozycjami wśród kobiet w branży mogą poszczycić się Mary Barra zajmująca się globalnym rozwojem produktu w General Motors czy Elena Ford, wiceprezes Forda.

Zobacz: Jak dostać pracę w motoryzacji?

Badania Deloitte przeprowadzone w 2012 roku pokazują, że warto inwestować w rozwój kobiet i powierzać im kierowanie zespołami. Potrafią one tworzyć stabilne zespoły, zachęcać podwładnych do współpracy i rozwiązywać konflikty, co wpływa na zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników. Kobieta-manager może być strzałem w dziesiątkę w przedsiębiorstwie, które przechodzi kryzys. Doskonale może poradzić sobie w sytuacji wymagającej współdziałania, opanowania, utrwalania relacji z klientami i rozważnego podejmowania decyzji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, jak i pasjonatki motoryzacji nie powinni ulegać stereotypom, lecz otworzyć się na nowe możliwości i zmiany, które nierzadko mogą pozwolić na rozwinięcie skrzydeł i prowadzić do sukcesu.

Zobacz: Praca dla studentów w branży motoryzacyjnej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA