REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta w branży motoryzacyjnej

Moto Kariera
Kobieta w branży motoryzacyjnej
Kobieta w branży motoryzacyjnej
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kobiety w branży motoryzacyjnej stanowią niewielki procent pracowników. Motoryzacja jest jednak jedną z popularniejszych dyscyplin technicznych wybieranych przez kobiety. Najczęściej zajmują one stanowiska w działach finansowych, personalnych, BHP, kontroli jakości czy logistyki.

Jest wiele kobiet, które pasjonuje się motoryzacją. Są one nie tylko znakomitymi kierowcami, lubią rozmawiać na temat samochodów, motocykli czy innych pojazdów mechanicznych, ale także mogą pochwalić się ogromną wiedzą techniczną. Często wybierają one drogę kariery związaną z zainteresowaniami i tym samym przełamują stereotypy opisujące branżę motoryzacyjną jako świat mężczyzn.

REKLAMA

REKLAMA

Kobiety bardzo dobrze sprawdzają się jako pracownice firm motoryzacyjnych. W otoczeniu zdominowanym przez mężczyzn starają się wykazać profesjonalizmem, ogromną pracowitością i precyzją. Są lepiej zorganizowane, bardziej zaangażowane w pracę i rzadziej niż mężczyźni porzucają swoje miejsce pracy.

Niestety średnia wysokość wynagrodzenia kobiet jest niższa niż średnie zarobki mężczyzn. Różnica ta zmniejsza się po przekroczeniu przez pracowników 40-tego roku życia. Ponadto kobiety w branży motoryzacyjnej mają mniejsze możliwości awansu do kadry zarządzającej niż ich koledzy. Wyższe stanowiska najczęściej są zajmowane przez mężczyzn. Silnymi pozycjami wśród kobiet w branży mogą poszczycić się Mary Barra zajmująca się globalnym rozwojem produktu w General Motors czy Elena Ford, wiceprezes Forda.

Zobacz: Jak dostać pracę w motoryzacji?

Badania Deloitte przeprowadzone w 2012 roku pokazują, że warto inwestować w rozwój kobiet i powierzać im kierowanie zespołami. Potrafią one tworzyć stabilne zespoły, zachęcać podwładnych do współpracy i rozwiązywać konflikty, co wpływa na zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników. Kobieta-manager może być strzałem w dziesiątkę w przedsiębiorstwie, które przechodzi kryzys. Doskonale może poradzić sobie w sytuacji wymagającej współdziałania, opanowania, utrwalania relacji z klientami i rozważnego podejmowania decyzji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, jak i pasjonatki motoryzacji nie powinni ulegać stereotypom, lecz otworzyć się na nowe możliwości i zmiany, które nierzadko mogą pozwolić na rozwinięcie skrzydeł i prowadzić do sukcesu.

Zobacz: Praca dla studentów w branży motoryzacyjnej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA