REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przeszkody w rejestracji znaku towarowego (cz.1)

Joanna Szmigiel
przeszkody rejestracyjne, zdolność odróżniająca znaków
przeszkody rejestracyjne, zdolność odróżniająca znaków

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z prawem własności przemysłowej na znak ochronny może być udzielone prawo ochronne, jeżeli nie zachodzą przeszkody rejestracji. Jakie są przeszkody rejestracji i czym jest zdolność odróżniająca znaku?

Prawa ochronnego na znak towarowy nie można udzielić dla oznaczeń, które:

REKLAMA

1.      nie mogą być znakiem towarowym

2.      nie mają dostatecznych znamion odróżniających

3.      w stosunku do których zachodzą bezwzględne lub względne przeszkody rejestracyjne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdolność odróżniająca

Szczególnie istotną przesłanką, którą należy spełnić, abyśmy mogli uzyskać ochronę naszego znaku jest posiadanie zdolności odróżniającej. W funkcji odróżniającej znaku zawiera się praktycznie cały sens istnienia naszego oznaczenia. Znaki towarowe służą odróżnianiu towarów lub usług jednego przedsiębiorcy od towarów innych przedsiębiorców. Znak towarowy posiada zdolność odróżniającą, kiedy stanowi związek przedsiębiorstwa i towaru z oznaczeniem, które w świadomości przeciętnego odbiorcy identyfikowane jest jako wskazanie, iż towar oznaczony takim znakiem pochodzi zawsze od konkretnego producenta. Odbiorca musi identyfikować oznaczenie z konkretnym towarem, przedsiębiorcą i szeregiem cech świadczących o jakości tego towaru.

Zobacz: Czym jest znak towarowy?

Nie posiadają dostatecznych znamion odróżniających oznaczenia, które:

1)      nie nadają się do odróżniania w obrocie towarów dla których zostały oznaczone;

2)      składają się wyłącznie z elementów mogących służyć w obrocie do wskazania w szczególności rodzaju towaru, jego pochodzenia, ilości jakości, wartości, przeznaczenia, sposobu wytwarzania, składu, funkcji lub przydatności;

3)      weszły do języka potocznego lub są zwyczajowo używane w uczciwych i utrwalonych praktykach handlowych

Ciekawostka

Istnieje ciekawy problem dokonywania rejestracji znaków towarowych dla oznaczeń, które są często dopiero wprowadzane na nasz rynek, lecz ich nazwa handlowa jest już głęboko zakorzeniona w świadomości konsumentów, którzy używają jej dla określenia całej grupy danych produktów. Tak jak np. w przypadku butów marki Adidas, których nazwy od wielu lat używa się w języku potocznym dla określania wszystkich butów sportowych.

Znamion odróżniających nie posiadają również oznaczenia ogólnoinformacyjne, które składają się tylko z poszczególnych liter, kolorów, cyfr lub prostych figur geometrycznych.

Przy ocenie, czy oznaczenie ma dostateczne znamiona odróżniające, należy uwzględnić wszelkie okoliczności związane z oznaczeniem nim towarów w obrocie. Odmowa udzielenia prawa ochronnego nie może nastąpić, jeżeli przed datą zgłoszenia znaku w Urzędzie Patentowym, znak ten nabrał, w następstwie jego używania, charakteru odróżniającego.

Zobacz: Jak opatentować wynalazek w Polsce? (cz. 1)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA