Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu dostawa towarów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące dostawa towarów.
Delivery - czego branża spodziewa się w przyszłym roku?
Aktualizacja: 21.12.2020
Delivery mocno zmieniło się przez COVID-19. Szeroka sieć partnerstw, szybsze dostawy, wyzwania logistyczne, rozwój technologii i nowe funkcjonalności w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników – tak prezentują się główne zmiany. »
Zmiany w zastosowaniu stawki 0% dla WDT
Aktualizacja: 20.02.2020
Od stycznia 2020 zaczęły obowiązywać nowe regulacje prawne dotyczące wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Głównym zmianom uległa kwestia formalnych przesłanek zastosowania stawki 0% dla WDT, które stały się przesłankami materialnymi, tzn. warunkującymi zasadniczo możliwość zastosowania stawki preferencyjnej. Powodem zmian jest m.in. implementacja dyrektywy Rady (UE) 2018/1910 z dnia 4 grudnia 2018 r. »
Niezbędnik Eksportera: Jak uzyskać Karnet ATA? Co daje Karnet ATA? Dokąd z karnetem ATA?
Aktualizacja: 13.02.2020
Jedną z podstawowych zasad funkcjonowania Unii Europejskiej jest prawo do swobodnego przepływu towarów w jej ramach. Wywóz towarów poza obszar Unii Europejskiej wymaga jednak dopełnienia stosownych formalności celnych właściwych dla danego celu wywozu. Jak zatem czasowo wywieźć towary poza obszar Wspólnoty? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z karnetu ATA. »
Aktualizacja: 13.02.2020
Przedsiębiorcy pragnący zaprezentować swoje wyroby poprzez uczestnictwo w targach i wystawach poza granicami Unii Europejskiej mogą skorzystać z ułatwień celnych stosując odprawę celną czasową na podstawie karnetu ATA. »
Przewóz towarów - co zrobić z niechcianą przesyłką
Aktualizacja: 19.11.2018
Ideą każdego transportu jest dostawa towaru od nadawcy do odbiorcy. Bywają jednak sytuacje, gdy towar zostaje zwrócony przewoźnikowi po kradzieży lub pozostaje w jego posiadaniu z powodu odmowy przyjęcia przez odbiorcę. W takich przypadkach przewoźnik powinien zwrócić się do nadawcy o instrukcje co do dalszego postępowania z przesyłką. Zazwyczaj wraca ona do nadawcy, ale często zdarza się, że nadawca odmawia jej przyjęcia. Przewoźnik zostaje z nie swoim towarem, który blokuje mu możliwość wykonania kolejnego przewozu. Co powinien zrobić w takiej sytuacji? Co, gdy nadawca odmówi przyjęcia odzyskanej lub uszkodzonej przesyłki? Jakie rozwiązania przewiduje obowiązujące prawo przewozowe? »
Jak zgłaszać towar objęty monitorowaniem przewozu SENT po zmianach
Aktualizacja: 22.10.2018
Ustalenie, który podmiot jest zobowiązany do zgłoszenia przewozu towaru podlegającego monitorowaniu, jest jedną z pierwszych czynności, jakie należy wykonać. Uzależnione jest to bowiem od trasy przejazdu. W jednym przypadku zgłoszenia przewozu w systemie SENT musi dokonać podmiot wysyłający towar, w innym - odbiorca towaru, a jeszcze w innym - obowiązek ten spoczywa tylko na przewoźniku. Obecnie zgłoszenie SENT umożliwia objęcie kilku towarów jednym zgłoszeniem. »
Mocowanie i zabezpieczanie towarów – rozporządzenie tak, regulacje nie
Aktualizacja: 15.10.2018
Mocowanie i zabezpieczanie przesyłek na środkach transportu od wielu lat jest kością niezgody pomiędzy nadawcami i przewoźnikami. Brak szczegółowych uregulowań doprowadziło do utrwalenia poglądu, że to przewoźnicy ponoszą wszelkie konsekwencje zaniedbań w tym zakresie. Nieważne, czy szkoda była skutkiem nieprawidłowego opakowania przesyłki, czy nieprawidłowego zamocowania lub zabezpieczenia, zawsze szkodą jest obciążany przewoźnik. Kto odpowiada za opakowanie i przygotowanie przesyłki do przewozu? Kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za zamocowanie i zabezpieczenie przesyłki na środku transportu? Czy nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury rozwiązało dotychczasowe problemy? »
Towary w księgach rachunkowych
Aktualizacja: 17.05.2017
Towary stanowią element zapasów i są ujmowane w bilansie w grupie aktywów obrotowych. Zgodnie z ustawą o rachunkowości są to towary nabyte w celu odsprzedaży w stanie nieprzetworzonym. Na dzień nabycia zapasy rzeczowych składników obrotowych ujmuje się w księgach rachunkowych według cen nabycia. Jeżeli koszty związane z zakupem nie są istotne, jednostki mogą też wyceniać towary w cenie zakupu. »
Pakiet przewozowy na lata 2017/2018
Aktualizacja: 19.04.2017
18 kwietnia 2017 r. wszedł w życie tzw. pakiet przewozowy, nakładający obowiązek cyfrowej rejestracji przewozu towarów. Pakiet ma dać budżetowi ok. 1,4 mld zł dodatkowych wpływów w latach 2017 i 2018. »
W 2016 r. zmieniły się zasady uwidaczniania cen towarów i usług
Aktualizacja: 03.02.2016
Od 1 stycznia 2016 r. handlowcy w szerszym niż dotychczas zakresie nie muszą metkować swoich towarów. Nie ma także wymogu uwidaczniania cen jednostkowych, m.in. na produktach leczniczych. Uproszczono zasady informowania konsumentów o cenach towarów i usług. Takie zmiany wprowadza nowe rozporządzenie w sprawie uwidaczniania cen (dalej: rozporządzenie). Przedstawiamy, na jakie nowości powinni zwrócić uwagę prowadzący działalność, m.in. w handlu detalicznym, gastronomii i hotelarstwie. »
Okres oczekiwania na części Audi: mniej niż 24h !
Aktualizacja: 04.11.2014
Dostawa części Audi w ciągu kilku godzin - oto nowy pomysł koncernu z Ingolstadt. Pierwsze testy obejmą serwisy Audi we Wrocławiu. »
Pobieranie opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży – stanowisko TK
Aktualizacja: 22.10.2014
16 października 2014 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł o zgodności z Konstytucją przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w odniesieniu do pobierania opłat innych niż marża za przyjęcie towaru do sprzedaży. Uznał, iż nie stanowi on nadmiernego ograniczenia działalności gospodarczej. Czy w rzeczywistości przepisy te chronią interesy przedsiębiorców? »
Obsługa sklepów internetowych to przyszłość operatorów logistycznych, ale...
Aktualizacja: 11.10.2012
Według Boston Consulting Group wydatki konsumenckie w Internecie mają rosnąć w tempie 16 proc. w skali roku, aż do 2015 roku, w którym wyniosą 36 mld zł. Nic więc dziwnego, że firmy z branży logistycznej zainteresowały się tą nową formą prowadzenia działalności. »
Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion
Aktualizacja: 10.10.2012
Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe. »
System Alliance Europe: Coraz większa sieć drobnicowa
Aktualizacja: 23.04.2012
Europejska sieć drobnicowa System Alliance Europe obejmuje już 51 partnerów w 26 krajach. »
Radca prawny i wspólnik zarządzający w Lubasz i Wspólnicy – Kancelarii Radców Prawnych sp.k.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »