REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zgłaszać towar objęty monitorowaniem przewozu SENT po zmianach

Jak zgłaszać towar objęty monitorowaniem przewozu SENT po zmianach /Fot. Fotolia
Jak zgłaszać towar objęty monitorowaniem przewozu SENT po zmianach /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ustalenie, który podmiot jest zobowiązany do zgłoszenia przewozu towaru podlegającego monitorowaniu, jest jedną z pierwszych czynności, jakie należy wykonać. Uzależnione jest to bowiem od trasy przejazdu. W jednym przypadku zgłoszenia przewozu w systemie SENT musi dokonać podmiot wysyłający towar, w innym - odbiorca towaru, a jeszcze w innym - obowiązek ten spoczywa tylko na przewoźniku. Obecnie zgłoszenie SENT umożliwia objęcie kilku towarów jednym zgłoszeniem.

Systemem monitorowania towarów SENT objęte są m.in.:

REKLAMA

  • paliwa i oleje opałowe oraz pozostałe wyroby ropopochodne (w tym oleje smarowe),
  • oleje roślinne, w tym olej rzepakowy,
  • susz tytoniowy, nieoznaczony znakami akcyzy,
  • alkohole nieskażone oraz skażone całkowicie
  • preparaty smarowe, środki przeciwstukowe, dodatki do olejów mineralnych i podobnych wyrobów.

1. Jak uzyskać dostęp do systemu SENT

Podstawowym narzędziem do wypełniania obowiązków związanych z monitorowaniem przewozu towarów jest system informatyczny Krajowej Administracji Skarbowej o nazwie SENT. System ten jest dostępny na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Z systemu PUESC może korzystać każdy podmiot, bez uiszczania opłat z tego tytułu. Link do systemu odnajdziemy na stronie Ministerstwa Finansów w zakładce Krajowa Administracja Skarbowa lub możemy wpisać go ręcznie do przeglądarki jako https://puesc.gov.pl. Za pośrednictwem systemu SENT dokonujemy zgłoszenia przewozu towarów i czekamy na zwrotne pozyskanie numeru tego zgłoszenia, tj. tzw. numeru referencyjnego. Numer ten musimy przekazać kierowcy, który ma obowiązek okazywać go podczas kontroli drogowej. Przykładowy numer referencyjny ma postać: SENT20170930006542.

2. Jak dokonać zgłoszeń do systemu SENT

W zależności od tego, gdzie będzie wykonywany przewóz towarów podlegających monitorowaniu, obowiązki z tym związane będą spoczywały na różnych podmiotach.

2.1. Przewóz towaru rozpoczynający się na terytorium kraju

Jeżeli przewóz towaru podlegającego monitorowaniu rozpoczyna się na terytorium kraju, to niezależnie od tego, dokąd jest on finalnie przewożony, zgłoszenia przewozu w systemie SENT musi dokonać podmiot wysyłający towar.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Jak zgłaszać towar objęty monitorowaniem przewozu SENT po zmianach

W artykule określono również dane, jakie powinno zawierać zgłoszenie SENT-100, gdy miejscem przeznaczenia towaru jest Polska.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA