REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łańcuchy dostaw coraz bardziej zautomatyzowane

 Im bardziej przedsiębiorstwo stawia na technologie cyfrowe, tym lepsze wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości.
Im bardziej przedsiębiorstwo stawia na technologie cyfrowe, tym lepsze wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości.

REKLAMA

REKLAMA

Do końca 2021 roku 90% łańcuchów dostaw będzie, przynajmniej częściowo, zautomatyzowanych. Jak firmy mogą wykorzystać technologię w walce z pandemią?

Automatyzacja łańcuchów dostaw

REKLAMA

Przez niemal cały 2020 rok, aż do teraz, przedsiębiorstwa przemysłowe na całym świecie musiały mierzyć się z kolejnymi falami COVID-19. Obostrzenia, lockdowny i problemy natury zdrowotnej spowodowały m.in. ogromne kłopoty w zarządzaniu łańcuchami dostaw. W obecnych warunkach rynkowych, firmy muszą stymulować zintegrowaną realizację zamówień poprzez cyfrowe sieci dostaw, umożliwiając elastyczne reagowanie na zmiany popytu, podaży i zasobów. Pomóc w tym mogą rozwiązania oparte m.in. na sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Z raportu IDC - globalnego dostawcy informacji rynkowych, usług doradczych i wydarzeń dla rynków technologii informacyjnej, telekomunikacyjnej i technologii konsumenckich - wynika, że im bardziej przedsiębiorstwo stawiało na wdrażanie technologii cyfrowych, tym lepsze - w porównaniu z “analogową” konkurencją - wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości. Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 400 firm przemysłowych w regionie EMEA, czyli krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Według niego, do 2023 roku aż 75% organizacji będzie miało kompleksowo wdrożoną technologię cyfrową lub przynajmniej solidnie przygotowane mapy drogowe dochodzenia do kolejnych etapów transformacji. Dziś tym może pochwalić się zaledwie 27% firm z terenu EMEA.

– To wywiera presję na tych, którzy chcą być liderami i dostarczać jak najlepszy produkt swoim klientom - zwykle też oczekującym cyfrowej transformacji. Dlatego nawet kryzys związany z Covid-19 nie powinien być wymówką do odraczania inwestycji technologicznych – mówi Paweł Wala, wiceprezes SI-Consulting.

Badanie IDC wykazało, że 70% producentów w regionie EMEA już w trakcie pandemii zdawało sobie sprawę z wpływu technologii cyfrowej na swoje procesy, dlatego - mimo panującego kryzysu - przyspieszali inwestycje technologiczne.

Łańcuchy dostaw i sztuczna inteligencja

REKLAMA

W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób firmy dostosowały swoje podejście do transformacji cyfrowej w obliczu niepewności w erze pandemii oraz to, jak te zmiany wpłynęły i będą wpływać na nie w przyszłości. Jak zaznaczono, firmy przemysłowe w regionie wykazują bardzo pragmatyczne podejście, szukając sprawdzonych rozwiązań, które mogą szybko dodać wartość do biznesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród wniosków, które sformułowane zostały przez same badane firmy, wyłuszczono że najważniejsze jest wdrożenie całościowych rozwiązań cyfrowych, które mają być kamieniem węgielnym dla ogólnej poprawy wydajności. Kluczem ma być konwergencja technologii i procesów, które należy umieścić w świecie cyfrowym.

– Ponieważ decyzje biznesowe muszą być podejmowane w czasie rzeczywistym należy też zwrócić uwagę, że niemal natychmiast potrzebujemy przetworzonych danych – pozbawionych niepotrzebnych szumów. Tylko technologia wyposażona w sztuczną inteligencję może być w tym aspekcie skuteczna i rzeczywiście zasadniczo zwiększyć wydajność procesów – komentuje Wala.

Cyfryzacja i automatyzacja najszybciej zaistnieją na stałe tam, gdzie najbardziej wpłyną na efektywność przedsiębiorstw, cenę produktów i zadowolenie klientów, czyli na łańcuchy dostaw. Coś, co wydawałoby się jest daleko od ostatecznego odbiorcy, stało się codziennym problemem. Choćby dlatego, że ceny wielu produktów poszybowały mocno w górę, a to oczywiście wzbudziło niepokój klientów. Eksperci IDC przewidują jednak, że do końca 2021 roku aż 90% wszystkich firm z regionu EMEA zainwestuje w technologie i procesy biznesowe niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa łańcucha dostaw i pełnej ich płynności. Ma to doprowadzić do poprawy produktywności o 5%.

Problemy z łańcuchami dostaw zostały spowodowane tym, że kryzys COVID-19 zmusił wiele organizacji do ograniczenia fizycznych interakcji między ludźmi do absolutnego minimum. Wpłynęło to na wydajność wielu przedsiębiorstw przemysłowych. Szczególnie tych, które przespały transformację cyfrową. Eksperci IDC przekonują, że do 2023 roku producenci zmniejszą liczbę personelu, który pracuje w fabryce o 30%. I to tylko dzięki użyciu technologii VR, bo zastąpią ich pracownicy zdalni, którzy będą mogli np. wesprzeć klientów specjalistyczną wiedzą np. przy naprawie sprzętu.

Człowiek kluczowym czynnikiem

Przedsiębiorstwa z regionu EMEA nie zapominają jednak o człowieku. Ponad 60% z nich ma świadomość, że to nadal ludzie będą stanowili o sile organizacji. Dlatego chcą mocno zainwestować we wzmocnienie cyfrowych kompetencji swoich pracowników.

Pomimo tego, że czas, w którym się znajdujemy nazywamy rewolucją przemysłu 4.0, to ludzie – pracownicy, kontrahenci, dostawcy czy klienci – bez wątpienia nadal pozostaną w centrum uwagi.

– Człowiek nadal będzie mózgiem, oczami i uszami ze względu na swoje niepodrabialne doświadczenie. Są to cechy przydatne nawet w środowiskach w większości zdigitalizowanych. Miejsca pracy o wysokiej wartości dodanej, takie jak planowanie strategii, zarządzanie projektami, fachowe wykonanie konserwacji, prawdopodobnie przez długi czas pozostaną domeną człowieka. Dlatego większe kompetencje pracowników i zapewnienie im komfortowych warunków pracy, to jeden z najważniejszych czynników wpływających na transformację rynku pracy – podsumowuje Wala.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA