REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łańcuchy dostaw coraz bardziej zautomatyzowane

Subskrybuj nas na Youtube
 Im bardziej przedsiębiorstwo stawia na technologie cyfrowe, tym lepsze wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości.
Im bardziej przedsiębiorstwo stawia na technologie cyfrowe, tym lepsze wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości.

REKLAMA

REKLAMA

Do końca 2021 roku 90% łańcuchów dostaw będzie, przynajmniej częściowo, zautomatyzowanych. Jak firmy mogą wykorzystać technologię w walce z pandemią?

Automatyzacja łańcuchów dostaw

REKLAMA

Przez niemal cały 2020 rok, aż do teraz, przedsiębiorstwa przemysłowe na całym świecie musiały mierzyć się z kolejnymi falami COVID-19. Obostrzenia, lockdowny i problemy natury zdrowotnej spowodowały m.in. ogromne kłopoty w zarządzaniu łańcuchami dostaw. W obecnych warunkach rynkowych, firmy muszą stymulować zintegrowaną realizację zamówień poprzez cyfrowe sieci dostaw, umożliwiając elastyczne reagowanie na zmiany popytu, podaży i zasobów. Pomóc w tym mogą rozwiązania oparte m.in. na sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Z raportu IDC - globalnego dostawcy informacji rynkowych, usług doradczych i wydarzeń dla rynków technologii informacyjnej, telekomunikacyjnej i technologii konsumenckich - wynika, że im bardziej przedsiębiorstwo stawiało na wdrażanie technologii cyfrowych, tym lepsze - w porównaniu z “analogową” konkurencją - wyniki biznesowe będzie osiągało w przyszłości. Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 400 firm przemysłowych w regionie EMEA, czyli krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Według niego, do 2023 roku aż 75% organizacji będzie miało kompleksowo wdrożoną technologię cyfrową lub przynajmniej solidnie przygotowane mapy drogowe dochodzenia do kolejnych etapów transformacji. Dziś tym może pochwalić się zaledwie 27% firm z terenu EMEA.

– To wywiera presję na tych, którzy chcą być liderami i dostarczać jak najlepszy produkt swoim klientom - zwykle też oczekującym cyfrowej transformacji. Dlatego nawet kryzys związany z Covid-19 nie powinien być wymówką do odraczania inwestycji technologicznych – mówi Paweł Wala, wiceprezes SI-Consulting.

Badanie IDC wykazało, że 70% producentów w regionie EMEA już w trakcie pandemii zdawało sobie sprawę z wpływu technologii cyfrowej na swoje procesy, dlatego - mimo panującego kryzysu - przyspieszali inwestycje technologiczne.

Łańcuchy dostaw i sztuczna inteligencja

REKLAMA

W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób firmy dostosowały swoje podejście do transformacji cyfrowej w obliczu niepewności w erze pandemii oraz to, jak te zmiany wpłynęły i będą wpływać na nie w przyszłości. Jak zaznaczono, firmy przemysłowe w regionie wykazują bardzo pragmatyczne podejście, szukając sprawdzonych rozwiązań, które mogą szybko dodać wartość do biznesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród wniosków, które sformułowane zostały przez same badane firmy, wyłuszczono że najważniejsze jest wdrożenie całościowych rozwiązań cyfrowych, które mają być kamieniem węgielnym dla ogólnej poprawy wydajności. Kluczem ma być konwergencja technologii i procesów, które należy umieścić w świecie cyfrowym.

– Ponieważ decyzje biznesowe muszą być podejmowane w czasie rzeczywistym należy też zwrócić uwagę, że niemal natychmiast potrzebujemy przetworzonych danych – pozbawionych niepotrzebnych szumów. Tylko technologia wyposażona w sztuczną inteligencję może być w tym aspekcie skuteczna i rzeczywiście zasadniczo zwiększyć wydajność procesów – komentuje Wala.

Cyfryzacja i automatyzacja najszybciej zaistnieją na stałe tam, gdzie najbardziej wpłyną na efektywność przedsiębiorstw, cenę produktów i zadowolenie klientów, czyli na łańcuchy dostaw. Coś, co wydawałoby się jest daleko od ostatecznego odbiorcy, stało się codziennym problemem. Choćby dlatego, że ceny wielu produktów poszybowały mocno w górę, a to oczywiście wzbudziło niepokój klientów. Eksperci IDC przewidują jednak, że do końca 2021 roku aż 90% wszystkich firm z regionu EMEA zainwestuje w technologie i procesy biznesowe niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa łańcucha dostaw i pełnej ich płynności. Ma to doprowadzić do poprawy produktywności o 5%.

Problemy z łańcuchami dostaw zostały spowodowane tym, że kryzys COVID-19 zmusił wiele organizacji do ograniczenia fizycznych interakcji między ludźmi do absolutnego minimum. Wpłynęło to na wydajność wielu przedsiębiorstw przemysłowych. Szczególnie tych, które przespały transformację cyfrową. Eksperci IDC przekonują, że do 2023 roku producenci zmniejszą liczbę personelu, który pracuje w fabryce o 30%. I to tylko dzięki użyciu technologii VR, bo zastąpią ich pracownicy zdalni, którzy będą mogli np. wesprzeć klientów specjalistyczną wiedzą np. przy naprawie sprzętu.

Człowiek kluczowym czynnikiem

Przedsiębiorstwa z regionu EMEA nie zapominają jednak o człowieku. Ponad 60% z nich ma świadomość, że to nadal ludzie będą stanowili o sile organizacji. Dlatego chcą mocno zainwestować we wzmocnienie cyfrowych kompetencji swoich pracowników.

Pomimo tego, że czas, w którym się znajdujemy nazywamy rewolucją przemysłu 4.0, to ludzie – pracownicy, kontrahenci, dostawcy czy klienci – bez wątpienia nadal pozostaną w centrum uwagi.

– Człowiek nadal będzie mózgiem, oczami i uszami ze względu na swoje niepodrabialne doświadczenie. Są to cechy przydatne nawet w środowiskach w większości zdigitalizowanych. Miejsca pracy o wysokiej wartości dodanej, takie jak planowanie strategii, zarządzanie projektami, fachowe wykonanie konserwacji, prawdopodobnie przez długi czas pozostaną domeną człowieka. Dlatego większe kompetencje pracowników i zapewnienie im komfortowych warunków pracy, to jeden z najważniejszych czynników wpływających na transformację rynku pracy – podsumowuje Wala.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA