Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie łańcuchem dostaw

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sektor logistyczny jest jednym z największych beneficjentów rzeczywistości powstałej na skutek pandemii koronawirusa. Od wiosny 2020 roku w znacznym stopniu zmieniły się struktury zakupowe Polaków, zarówno w relacjach B2B, B2C, jak i C2C. Największym wygranym jest e-commerce.
Do końca 2021 roku 90% łańcuchów dostaw będzie, przynajmniej częściowo, zautomatyzowanych. Jak firmy mogą wykorzystać technologię w walce z pandemią?
Podejście do łańcucha dostaw będzie musiało ulec zmianie — twierdzi 66% z tysiąca przebadanych managerów odpowiedzialnych za logistykę. Powód? Nowe warunki, w których biznes znajdzie się w 2021 i do jakich błyskawicznie będzie musiał się dostosować.
Wysokiej jakości produkt nie wystarczy, by zapewnić w globalnej gospodarce sukces finansowy przedsiębiorstwa. Do tego konieczny jest efektywny łańcuch dostaw. Jak zmierzyć jego efektywność?
Współpraca z jednym dostawcą towarów i usług, z którym wypracowaliśmy zaufanie i rabaty jest korzystna w teorii. W praktyce czasami korzystniejszy okazuje się multisourcing.
Około połowa przedsiębiorstw działających w branży motoryzacyjnej prognozuje wzrost produkcji w ich zakładach w najbliższym kwartale. To dobra wiadomość dla branży logistycznej.
W maju rozpoczął działalność nowy terminal cross-dockingowy zlokalizowany w Krasnem pod Rzeszowem.
Dzięki dofinansowaniu przez koncern General Motors fabryk Opla w Europie zyska branża logistyczna.
Przemysł motoryzacyjny to jedna z największych gałęzi napędzających gospodarki państw europejskich. Na rozwoju przemysłu motoryzacyjnego korzysta też branża logistyczna.
Odpowiednie zarządzanie flotą samochodową jest kluczowe ze względu na efektywność jej wykorzystania, a w następstwie na koszty związane z eksploatacją floty.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru operatora logistycznego, które będzie odpowiedzialny za dystrybucję na terenie Europy? Po czym poznać dobrą firmę logistyczną?
Zdalne zarządzanie transportem towarów jest możliwe dzięki internetowym platformom komunikacyjnym udostępnianym przez operatorów logistycznych.
Pocztex odnotował w styczniu tego roku wzrost liczby obsługiwanych przesyłek o blisko 70 proc. To najlepszy wynik w historii świadczenia tej usługi.
Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 
Jednym z największych wyzwań firm produkcyjnych jest optymalizacja dostaw surowców dla procesu produkcji.
Najbardziej popularna i jednoznaczna definicja logistyki to tzw. formuła 7W: - dostarczanie właściwego produktu, we właściwym czasie, we właściwej ilości, we właściwym stanie, we właściwe miejsce, po właściwym koszcie i z WŁAŚCIWĄ INFORMACJĄ. I to właśnie właściwa informacja jest kluczowym czynnikiem dla całego procesu obsługi logistycznego łańcucha dostawa w każdej jego części.
Brak rzetelnych danych dotyczących poniesionych kosztów realizacji napraw, brak zapewnienia właściwego poziomu SLA (i uniknięcie kar z tym związanych) czy optymalizacji pracy ekip serwisowych – tak zaczynają się problemy firm serwisujących, których sukces w dużej mierze uzależniony jest od jakości obsługi klienta.
Według Boston Consulting Group wydatki konsumenckie w Internecie mają rosnąć w tempie 16 proc. w skali roku, aż do 2015 roku, w którym wyniosą 36 mld zł. Nic więc dziwnego, że firmy z branży logistycznej zainteresowały się tą nową formą prowadzenia działalności.
Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.
Polscy producenci mogą bez konieczności tworzenia zagranicznych przedstawicielstw dostarczać swoje wyroby do tysięcy marketów budowlanych w Europie. Dachser, w ramach usługi DIY Logistics zapewni całą logistykę w ramach swojej europejskiej sieci oraz obsługę regałów w marketach.
Coraz więcej firm decyduje się na oddanie logistyki firmom zewnętrznym. Zastosowanie outsourcingu może być jednym z kluczowych ruchów biznesowych, decydujących o rozwoju firmy.
Kody dwuwymiarowe, nazywane w skrócie 2D, stają się coraz bardziej popularne o czym świadczą zarówno spadające ceny urządzeń do ich odczytów, jak i rosnąca liczba dostępnych w Internecie skryptów pozwalających na wygenerowanie własnego kodu.
Różnorodne aktywności, które stanowią wartość dodaną do standardowo realizowanych operacji logistycznych stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy.
Schneider Electric uruchomił Platformę Procesów Łańcucha Dostaw firmy Manhattan.
Mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie, jak każda tego typu impreza, mają duży wpływ na sytuację w transporcie i logistyce. Obsługa wielkich imprez sportowych wiąże się z ogromnym popytem na usługi logistyczne ze strony organizatorów i gospodarzy imprezy, a także mediów, sponsorów, dostawców i partnerów.
Tegoroczne targi (17-18 kwietnia) w Sosnowskiej hali Expo Silesia obfitowały w branżowe spotkania i dały możliwość rozmów na tematy związane z problemami i nowymi rozwiązaniami w branży.
Firma FM Logistic, z myślą o obsłudze klientów z sektora farmaceutycznego, zainwestowała w półautomatyczną linię do pickingu sztukowego. Pierwszą firmą, która skorzysta z nowego systemu będzie Sanofi.
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki wybrało nowe władze: Emilia Gawryluk została prezesem, Magdalena Choquet, Krzysztof Kurek, Mariusz Majewski oraz Andrzej Zawistowski są członkami zarządu stowarzyszenia.
Czym jest projekt logistyczny? Jakie są etapy jego realizacji. O tym w artykule Tomasza Dobczyńskiego.
Bezpłatna konferencja „IT w Logistyce GigaCon” odbędzie się już 26 kwietnia w Poznaniu. Portal Logistyka.infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Jednym ze sposobów ukazania wiarygodności w branży logistycznej są certyfikaty, które poświadczają zgodność z normą tworzącą standardy w określonym obszarze. Jakim normom zaufać, o jakie certyfikaty warto się postarać.
Jak logistyka i transport wpływa na wyniki sportowców uczestniczących w igrzyskach olimpijskich? - portal Pracujwlogistyce.pl zapytał o to sportowca, Szefa Misji Olimpijskiej Pekin 2008 - Kajetana Broniewskiego medalistę olimpijskiego w wioślarstwie jedynkowym.
Jak wynika z raportu „Rola i ranga zakupów w polskich przedsiębiorstwach”, aż 67% badanych firm uważa zakupy jako kluczowy obszar działalności, który ma bezpośredni wpływ na sukces przedsiębiorstwa.
Stomil Poznań SA będzie korzystał z oprogramowania ERP Comarch CDN XL. Dzięki temu usprawni obsługę magazynów i całego procesu zakupów i sprzedaży. System wdraża spółka Graphcom.
Spółka Cursor z Grupy OEX odpowiada za przyjmowanie, przechowywanie oraz pakowanie towarów FMCG w spółce Ruch S.A.
Centrum Kompetencyjne Consafe Mobility jest odpowiedzialne za tworzenie i wdrażanie mobilnych rozwiązań informatycznych będących wsparciem dla firm w obszarze sprzedaży, serwisu, dystrybucji oraz transportu.
Spółka Exorigo wdrożyła system Oracle EBS w Grupie Empik. Celem jest m.in. usprawnienie zarządzania procesami logistycznymi we wszystkich spółkach.
Grupa FIEGE w swoim oddziale na Ukrainie rozpoczęła współpracę z JVC Kenwood. W ramach kontraktu w magazynie zlokalizowanym na terenie Borispolu, realizowane będą usługi z zakresu magazynowania, copackingu i dystrybucji.
Składy VOX, ogólnopolska sieć sprzedaży materiałów budowlanych usprawni procesy logistyczne. Firma wdraża system klasy ERP - Comarch CDN XL.
Sagra Technology udostępnia system SFA (Sales Force Automation) Emigo 7 na platformie Android.
GEFCO Polska otrzymało wyróżnienie w badaniu Operator Logistyczny w kategorii Najbardziej zróżnicowany portfel usług. Firma zyskała uznanie za skuteczną politykę stałego podnoszenia wartości dodanej w łańcuchu dostaw.
Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) wprowadza zunifikowany system transportu kontenerowego w swoich spółkach. Zamówiono ponad 700 wozów.
Trzeci kwartał tego roku okazał się pomyślny dla Hellmann Worldwide Logistics Polska. Spółka odnotowała wzrost dochodów o 17 proc. Najszybciej rosła sprzedaż usług frachtu morskiego.
Aleksander Zacirka został Dyrektorem TLI (Departamentu Transportu i Logistyki Przemysłowej) w GEFCO Polska.
KAN, producent systemów instalacyjnych wodnych i grzewczych, wybrała nowy system do zarządzania magazynem - Astro WMS firmy Consafe Logistics.
Klient zawsze powinien upewnić się czy podana cena za usługę spedycyjną zawiera już odpowiednie dodatki. Składnikami, na które należy zwrócić szczególną uwagę są: dodatek BAF (Bunker Adjustment Factor) oraz CAF (Currency Adjustment Factor). Dziś podpowiadamy jak je obliczyć.
Firma FIEGE to jedna z trzech firm, które specjaliści i menedżerowie z różnych branż wskazali jako najbardziej atrakcyjne.
Ponad 400 studentów wzięło udział w wykładach ProLogis poświęconych idealnej współpracy pomiędzy logistykiem a deweloperem powierzchni magazynowych, które odbyły się 17 maja w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu.
Po dystrybucji memorandum o porozumieniu z dnia 5 kwietnia oraz zatwierdzeniu operacji przez organy ochrony konkurencji w dniu 9 maja 2011 r., grupa GEFCO sfinalizowała zakup 70 proc. udziałów w Gruppo Mercurio, wiodącego gracza w dziedzinie dystrybucji i transportu pojazdów we Włoszech i na całym świecie.
Do grupy FIEGE dołączył Ryszard Warzocha, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży TSL. To istotne wzmocnienie handlowych struktur Fiege w tej części Europy.