REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dostęp do internetu - zachowanie e-klientów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-klient
E-klient
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe.

Zgodnie z prognozami UKE  w najbliższych latach wzrost dostępu przez sieci ruchome ocenia się na 10-15%. Równocześnie wzrasta zainteresowanie  wśród gospodarstw domowych sieciami ruchomymi. Najważniejszym argumentem jest mobilność takich sieci.

REKLAMA

REKLAMA

STACJONARNY DOSTĘP DO INTERNETU               55%

MOBILNY DOSTĘP DO INTERNETU          30%

BEZPRZEWODOWY DOSTĘP DO INTERNETU       15%

REKLAMA

DANE: UKE

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internet staje się największym i najpopularniejszym źródłem informacji. Ponad 2/3 internautów  korzysta z sieci codziennie, najczęściej w domu (80%). 

Dla wydawnictw coraz większe znaczenie ma e-handel,  kolportaż poprzez sieć www lub dostęp mobilny staje się popularny i powszechny. W Polsce liczba  e-klientów to 9 mln osób. Prognozy wzrostu to około 4%. Wydawnictwa internetowe chcą skorzystać na rozwoju rynku online, zdobyć nowych czytelników i nowe rynki. Obecnie brak projektów online jest dużym obciążeniem dla wydawnictw, zarzuca się im brak innowacyjności, brak odpowiednich treści i form przekazu.

Ograniczeniem dla rynku online jest brak zaufania czytelników do portalu (w zakresie realizacji zamówienia i płatności). Dotyczy to jednak mniejszych portali i firm. W ostatnich latach wzrost wydatków online ocenia się na 20%.

Sprzedaż magazynów  poprzez sieć online ocenia się na 2-3% rynku e-handlu. Wartość ta wzrasta od lat, prognozuje się utrzymanie wzrostu. Konsumenci wybierając rynek internetowy kierują się oszczędnością czasu, wygodą oraz dostępnością produktów (24h). Atutem jest możliwość zapoznania się z ofertą i dostęp do informacji. Ważne na rynku online dla wielu konsumentów jest dostęp do informacji od innych użytkowników. Klienci chętnie korzystają z porównania cen oraz próbek danego produktu (fragmenty publikacji).

Zobacz: Outsourcing - czy się opłaca?


Wydawnictwa internetowe muszą dostosować się do wymogów rynku handlu online  i wymagań rynku e-klientów. Prezentacja oferty, stały dostęp do danych jest wymaganiem niezbędnym. Często dla zachęty wprowadza się komentarze i oceny czytelników oraz prezentacje fragmentów magazynów i publikacji. 

Badania rynku online pokazują co najczęściej zniechęca do zakupów. Brak kontaktu z obsługą portalu i brak danych o produkcie. Brak zaufania do sprzedającego jest głównym zarzutem klientów. Wydawnictwa muszą odpowiednio zaprezentować się dla wzbudzenia zaufania. Konsumenci oceniają płatności internetowe jako ryzykowne, zaufanie do takich kanałów transakcji jednak wzrasta.

Czytelnicy chętniej korzystają z portali o bogatej ofercie. Obok portali wydawniczych szukane są portale pośredniczące, zbiorcze (magazyny online, treści płatne, portale płatne). Bogata oferta wzbudza zainteresowanie i zaufanie.

Na rynku informacji ważna jest marka produktu i marka sprzedawcy. E-klient szuka uznanej marki, która gwarantuje jakość, pewność usługi, produktu i jakość obsługi klienta.  Cena jest oceniana w drugiej kolejności.

Wydawnictwa internetowe muszą liczyć się z profilem czytelnika rynku online. Osoby powyżej 45 roku życia w 55% nie korzystają z handlu internetowego, powyżej 55 roku życia tylko 11% wykorzystuje ten kanał sprzedaży. Wzrost zainteresowania e-handlem  w ostatnich latach ocenia się na 25%. Najszybciej rynek rozwija się dla osób w wieku 35-44.  Najwyższe wykorzystanie tego kanału dotyczy osób w wieku 16-34 lat.

Zobacz: Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA