REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dostęp do internetu - zachowanie e-klientów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-klient
E-klient
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe.

Zgodnie z prognozami UKE  w najbliższych latach wzrost dostępu przez sieci ruchome ocenia się na 10-15%. Równocześnie wzrasta zainteresowanie  wśród gospodarstw domowych sieciami ruchomymi. Najważniejszym argumentem jest mobilność takich sieci.

REKLAMA

STACJONARNY DOSTĘP DO INTERNETU               55%

MOBILNY DOSTĘP DO INTERNETU          30%

BEZPRZEWODOWY DOSTĘP DO INTERNETU       15%

DANE: UKE

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internet staje się największym i najpopularniejszym źródłem informacji. Ponad 2/3 internautów  korzysta z sieci codziennie, najczęściej w domu (80%). 

REKLAMA

Dla wydawnictw coraz większe znaczenie ma e-handel,  kolportaż poprzez sieć www lub dostęp mobilny staje się popularny i powszechny. W Polsce liczba  e-klientów to 9 mln osób. Prognozy wzrostu to około 4%. Wydawnictwa internetowe chcą skorzystać na rozwoju rynku online, zdobyć nowych czytelników i nowe rynki. Obecnie brak projektów online jest dużym obciążeniem dla wydawnictw, zarzuca się im brak innowacyjności, brak odpowiednich treści i form przekazu.

Ograniczeniem dla rynku online jest brak zaufania czytelników do portalu (w zakresie realizacji zamówienia i płatności). Dotyczy to jednak mniejszych portali i firm. W ostatnich latach wzrost wydatków online ocenia się na 20%.

Sprzedaż magazynów  poprzez sieć online ocenia się na 2-3% rynku e-handlu. Wartość ta wzrasta od lat, prognozuje się utrzymanie wzrostu. Konsumenci wybierając rynek internetowy kierują się oszczędnością czasu, wygodą oraz dostępnością produktów (24h). Atutem jest możliwość zapoznania się z ofertą i dostęp do informacji. Ważne na rynku online dla wielu konsumentów jest dostęp do informacji od innych użytkowników. Klienci chętnie korzystają z porównania cen oraz próbek danego produktu (fragmenty publikacji).

Zobacz: Outsourcing - czy się opłaca?


REKLAMA

Wydawnictwa internetowe muszą dostosować się do wymogów rynku handlu online  i wymagań rynku e-klientów. Prezentacja oferty, stały dostęp do danych jest wymaganiem niezbędnym. Często dla zachęty wprowadza się komentarze i oceny czytelników oraz prezentacje fragmentów magazynów i publikacji. 

Badania rynku online pokazują co najczęściej zniechęca do zakupów. Brak kontaktu z obsługą portalu i brak danych o produkcie. Brak zaufania do sprzedającego jest głównym zarzutem klientów. Wydawnictwa muszą odpowiednio zaprezentować się dla wzbudzenia zaufania. Konsumenci oceniają płatności internetowe jako ryzykowne, zaufanie do takich kanałów transakcji jednak wzrasta.

Czytelnicy chętniej korzystają z portali o bogatej ofercie. Obok portali wydawniczych szukane są portale pośredniczące, zbiorcze (magazyny online, treści płatne, portale płatne). Bogata oferta wzbudza zainteresowanie i zaufanie.

Na rynku informacji ważna jest marka produktu i marka sprzedawcy. E-klient szuka uznanej marki, która gwarantuje jakość, pewność usługi, produktu i jakość obsługi klienta.  Cena jest oceniana w drugiej kolejności.

Wydawnictwa internetowe muszą liczyć się z profilem czytelnika rynku online. Osoby powyżej 45 roku życia w 55% nie korzystają z handlu internetowego, powyżej 55 roku życia tylko 11% wykorzystuje ten kanał sprzedaży. Wzrost zainteresowania e-handlem  w ostatnich latach ocenia się na 25%. Najszybciej rynek rozwija się dla osób w wieku 35-44.  Najwyższe wykorzystanie tego kanału dotyczy osób w wieku 16-34 lat.

Zobacz: Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA