REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dostęp do internetu - zachowanie e-klientów

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-klient
E-klient
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe.

Zgodnie z prognozami UKE  w najbliższych latach wzrost dostępu przez sieci ruchome ocenia się na 10-15%. Równocześnie wzrasta zainteresowanie  wśród gospodarstw domowych sieciami ruchomymi. Najważniejszym argumentem jest mobilność takich sieci.

REKLAMA

STACJONARNY DOSTĘP DO INTERNETU               55%

MOBILNY DOSTĘP DO INTERNETU          30%

BEZPRZEWODOWY DOSTĘP DO INTERNETU       15%

DANE: UKE

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internet staje się największym i najpopularniejszym źródłem informacji. Ponad 2/3 internautów  korzysta z sieci codziennie, najczęściej w domu (80%). 

REKLAMA

Dla wydawnictw coraz większe znaczenie ma e-handel,  kolportaż poprzez sieć www lub dostęp mobilny staje się popularny i powszechny. W Polsce liczba  e-klientów to 9 mln osób. Prognozy wzrostu to około 4%. Wydawnictwa internetowe chcą skorzystać na rozwoju rynku online, zdobyć nowych czytelników i nowe rynki. Obecnie brak projektów online jest dużym obciążeniem dla wydawnictw, zarzuca się im brak innowacyjności, brak odpowiednich treści i form przekazu.

Ograniczeniem dla rynku online jest brak zaufania czytelników do portalu (w zakresie realizacji zamówienia i płatności). Dotyczy to jednak mniejszych portali i firm. W ostatnich latach wzrost wydatków online ocenia się na 20%.

Sprzedaż magazynów  poprzez sieć online ocenia się na 2-3% rynku e-handlu. Wartość ta wzrasta od lat, prognozuje się utrzymanie wzrostu. Konsumenci wybierając rynek internetowy kierują się oszczędnością czasu, wygodą oraz dostępnością produktów (24h). Atutem jest możliwość zapoznania się z ofertą i dostęp do informacji. Ważne na rynku online dla wielu konsumentów jest dostęp do informacji od innych użytkowników. Klienci chętnie korzystają z porównania cen oraz próbek danego produktu (fragmenty publikacji).

Zobacz: Outsourcing - czy się opłaca?


REKLAMA

Wydawnictwa internetowe muszą dostosować się do wymogów rynku handlu online  i wymagań rynku e-klientów. Prezentacja oferty, stały dostęp do danych jest wymaganiem niezbędnym. Często dla zachęty wprowadza się komentarze i oceny czytelników oraz prezentacje fragmentów magazynów i publikacji. 

Badania rynku online pokazują co najczęściej zniechęca do zakupów. Brak kontaktu z obsługą portalu i brak danych o produkcie. Brak zaufania do sprzedającego jest głównym zarzutem klientów. Wydawnictwa muszą odpowiednio zaprezentować się dla wzbudzenia zaufania. Konsumenci oceniają płatności internetowe jako ryzykowne, zaufanie do takich kanałów transakcji jednak wzrasta.

Czytelnicy chętniej korzystają z portali o bogatej ofercie. Obok portali wydawniczych szukane są portale pośredniczące, zbiorcze (magazyny online, treści płatne, portale płatne). Bogata oferta wzbudza zainteresowanie i zaufanie.

Na rynku informacji ważna jest marka produktu i marka sprzedawcy. E-klient szuka uznanej marki, która gwarantuje jakość, pewność usługi, produktu i jakość obsługi klienta.  Cena jest oceniana w drugiej kolejności.

Wydawnictwa internetowe muszą liczyć się z profilem czytelnika rynku online. Osoby powyżej 45 roku życia w 55% nie korzystają z handlu internetowego, powyżej 55 roku życia tylko 11% wykorzystuje ten kanał sprzedaży. Wzrost zainteresowania e-handlem  w ostatnich latach ocenia się na 25%. Najszybciej rynek rozwija się dla osób w wieku 35-44.  Najwyższe wykorzystanie tego kanału dotyczy osób w wieku 16-34 lat.

Zobacz: Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA