REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.

REKLAMA

REKLAMA

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Coraz częściej stają się one czynnikiem wpływającym na sukces firmy. Są nowym sposobem relacji międzyludzkich. Pomagają nie tylko oddzielić pracę od prywatności i rozrywki, ale pokazują, że szef, poza biurem, nie wzbudza strachu,  a współpracownicy są świetnymi towarzyszami niejednej zabawy. Jeżeli przedsięwzięcie jest zorganizowane w sposób przemyślany, to może stać się czynnikiem wpływającym na wzrost zysków firmy.

REKLAMA

Team Building

REKLAMA

Najważniejszym zadaniem imprez integracyjnych jest jednak budowanie zespołu, czyli Team Building. Rezultatem powinno być stworzenie porozumienia między pracownikami - dobrej komunikacji, która jest podstawą każdego zespołu. Budowa więzi interpersonalnych nie musi mieć charakteru jedynie zawodowego, ale także prywatny i osobisty. Grupa pracowników wraz z kierownictwem i szefem może lepiej się poznać i nawiązać nić porozumienia.

Pracownicy to szkielet każdej firmy. Powinna to być silna, odporna na stres grupa, która nie poddaje się naciskom, dobrze czująca się we własnym towarzystwie, umiejąca wzajemnie współpracować. Tego typu imprezy mogą doprowadzić do integracji zespołu, wzmocnić atmosferę zaufania, poprawić kreatywność jednostek oraz wydajność całej grupy oraz stymulować zdrową rywalizację, co w przyszłości może zaowocować świetnymi wynikami całego przedsiębiorstwa. Niejednokrotnie pozwalają one obudzić w pracowniku siłę walki, otworzyć się na innych ludzi oraz nowe pomysły.

 Imprezy integracyjno-motywacyjne

REKLAMA

Przy organizowaniu imprez integracyjnych i motywacyjnych podstawą jest określenie ich celu oraz rozpoznanie potrzeb, jakie dana firma wysuwa wobec swoich pracowników. Należy ustalić, co chcemy osiągnąć i do kogo chcemy trafić. Następnie trzeba ocenić możliwości realizacji tych celów i całego planu imprezy. Stworzenie inicjatywy, którą pracownicy i klienci danej firmy będą wspominać przez lata, to ciężkie zadanie - zwłaszcza, że trudno jest trafić w każde gusta i zadowolić wszystkich uczestników.

Innym celem imprez mających integrować zespół pracowników jest motywacja, czyli system pobudzający zespół do efektywnego wykonywania zadań i obowiązków, by osiągnąć wyznaczone cele firmy. Ten szczególny rodzaj przedsięwzięcia dedykowany jest dla pracowników firmy oraz kluczowych klientów. Służy wiec podniesieniu wydajności pracowników bądź, w przypadku klientów, zachęty do współpracy biznesowej, umocnienia więzi z marką i produktem oraz wzrostu poziomu satysfakcji z wykonywanych usług. Ponadto inicjatywy tego typu budują pozytywny wizerunek firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Czy warto szkolić pracownika?

Nie bez znaczenia jest również to, że dobrze skonstruowany i odpowiednio przeprowadzony program motywacyjny sam się finansuje. Jeśli nagroda jest ukazana we właściwy, atrakcyjny sposób, a zainteresowanie nią umiejętnie podtrzymane, pracownicy podwajają swe siły i wypracowują dla firmy dodatkowe profity. Ich motywacja do dalszej pracy i zyski firmy rosną, a uczestnicy imprez wiedzą, że ich pracę ktoś docenia i wynagradza - w zupełnie nietypowy i niezapomniany sposób. Mowa tu nie tylko o zyskach materialnych, ale także o integracji oraz zwiększeniu lojalności pracowników.

Ryzyko niepowodzenia

Źle zorganizowane imprezy integracyjne i motywacyjne mogą przynieść więcej strat niż korzyści, zarówno dla firmy, jak i dla pracowników. Przedsiębiorstwo może stracić dużą sumę pieniędzy, która mogłaby zostać lepiej zainwestowana. Dla pracowników to strata psychiczna - mogą utracić wiarę w firmę, a co za tym idzie motywację i chęć do dalszej owocnej pracy. Należy więc uważać, aby imprezy, które mają motywować, nie odniosły wręcz odwrotnego skutku, a te które mają integrować, nie skłóciły wszystkich ze wszystkimi.

Trzeba zatem pamiętać, że aby spełniały one swoją funkcję, muszą być projektowane pod konkretny produkt i firmę. Bardzo ważną kwestią jest dobór profesjonalnej i rzetelnej firmy, która pomoże nam w zorganizowaniu takiej imprezy.

Pomysł na imprezę firmową

Powodzenie przedsięwzięcia zależy od indywidualnego podejścia i metod postępowania z pracownikiem. Należy zdecydować, czy będą to zabawy plenerowe, wieczorowe spotkanie o określonej tematyce, a może krótszy lub dłuższy pobyt na wspólnym urlopie. Obecnie oferta na rynku stwarza ogromną liczbę możliwości, co stwarza problem z wykreowaniem własnej wizji. Najpopularniejsze są te, które wykorzystują niekonwencjonalne formy aktywnego wypoczynku: paintball, quady, zorbing, jazda na skuterach, gra w piłkę plażową i nożną, loty balonem i szybowcem, ogniska. Innowacyjną i wysublimowaną formą są gry scenariuszowe, czyli zabawy, w których uczestnicy działają według określonego scenariusza, by osiągnąć wyznaczony cel.

Grupa zostaje podzielona na kilkuosobowe zespoły, którym przedstawiony zostaje scenariusz przewodni, zgodnie z którym muszą się przemieszczać i odkrywać kolejne szczegóły, dzięki czemu będą w stanie odkrywać kolejne elementy układanki i wyprzedzając inne grupy doprowadzić zabawę do końca. Po drodze czeka ich mnóstwo niespodzianek oraz zadań, które trzeba wykonać. Często wykorzystuje się motywy przemieszczania w czasie i przestrzeni, a uzupełnieniem są różne akcesoria, gadżety i stroje. Gry opierają się na oryginalnych pomysłach dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów. Niejednokrotnie zaskakują niespodziewanymi zwrotami akcji i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Zaawansowane formy tego typu imprez uwzględniają łączenie gier scenariuszowych z paintballem czy strzelnicą. Uczestnicy muszą w pełni zaangażować się w przedsięwzięcie, wykazując się kreatywnością, wiedzą oraz sprawnością fizyczną i intelektualną.

Tego typu działania dodatkowo mogą również wyłonić liderów, którzy najefektywniej je realizują, odznaczają się cechami przywódczymi i umiejętnie zarządzają pracą całego zespołu. Ilu menedżerów, tyle różnych koncepcji. Według badań Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku turystyki biznesowej 30% stanowią imprezy integracyjne i motywacyjne. W zdecydowanej większości mają one charakter kameralny. Liczba uczestników nie przekracza 50 osób, nie trwają one dłużej niż 2 dni i organizowane są głównie w weekendy, w hotelach lub innych obiektach użyteczności publicznej.

Impreza integracyjna z perspektywy pracownika

Jak podaje agencja Show Service, dla pracowników taka forma rozrywki stanowi nagrodę za dobrze wykonywaną pracę. Zależy im na więzi i utożsamianiu się z firmą, ale potrzebują inicjatywy menedżera. Dla ponad 80% są one pomocne w nawiązywaniu bliższych kontaktów interpersonalnych. Model, który odpowiada największej liczbie badanych, to najpierw aktywnie spędzony czas, a potem relaks. Oczekują oni przede wszystkim integracji, ciekawych atrakcji oraz możliwości spędzenia czasu  z innymi współpracownikami.

Budujący jest fakt, że ważniejsze jest dla nich polepszanie relacji międzyludzkich, a nie praktyczne aspekty imprezy (lokalizacja, wyszukane rozrywki, jedzenie, alkohol). 90% respondentów odrzuciło formę oficjalną, a za najlepszą uznali dobrą zabawę. Zgrany zespół to skarb dla każdego menadżera. Warto więc połączyć przyjemne z pożytecznym i po szkoleniu zapewnić profesjonalną imprezę integracyjną. Satysfakcja pracowników będzie wówczas gwarantowana.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA