REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.

REKLAMA

REKLAMA

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Coraz częściej stają się one czynnikiem wpływającym na sukces firmy. Są nowym sposobem relacji międzyludzkich. Pomagają nie tylko oddzielić pracę od prywatności i rozrywki, ale pokazują, że szef, poza biurem, nie wzbudza strachu,  a współpracownicy są świetnymi towarzyszami niejednej zabawy. Jeżeli przedsięwzięcie jest zorganizowane w sposób przemyślany, to może stać się czynnikiem wpływającym na wzrost zysków firmy.

REKLAMA

Team Building

REKLAMA

Najważniejszym zadaniem imprez integracyjnych jest jednak budowanie zespołu, czyli Team Building. Rezultatem powinno być stworzenie porozumienia między pracownikami - dobrej komunikacji, która jest podstawą każdego zespołu. Budowa więzi interpersonalnych nie musi mieć charakteru jedynie zawodowego, ale także prywatny i osobisty. Grupa pracowników wraz z kierownictwem i szefem może lepiej się poznać i nawiązać nić porozumienia.

Pracownicy to szkielet każdej firmy. Powinna to być silna, odporna na stres grupa, która nie poddaje się naciskom, dobrze czująca się we własnym towarzystwie, umiejąca wzajemnie współpracować. Tego typu imprezy mogą doprowadzić do integracji zespołu, wzmocnić atmosferę zaufania, poprawić kreatywność jednostek oraz wydajność całej grupy oraz stymulować zdrową rywalizację, co w przyszłości może zaowocować świetnymi wynikami całego przedsiębiorstwa. Niejednokrotnie pozwalają one obudzić w pracowniku siłę walki, otworzyć się na innych ludzi oraz nowe pomysły.

 Imprezy integracyjno-motywacyjne

REKLAMA

Przy organizowaniu imprez integracyjnych i motywacyjnych podstawą jest określenie ich celu oraz rozpoznanie potrzeb, jakie dana firma wysuwa wobec swoich pracowników. Należy ustalić, co chcemy osiągnąć i do kogo chcemy trafić. Następnie trzeba ocenić możliwości realizacji tych celów i całego planu imprezy. Stworzenie inicjatywy, którą pracownicy i klienci danej firmy będą wspominać przez lata, to ciężkie zadanie - zwłaszcza, że trudno jest trafić w każde gusta i zadowolić wszystkich uczestników.

Innym celem imprez mających integrować zespół pracowników jest motywacja, czyli system pobudzający zespół do efektywnego wykonywania zadań i obowiązków, by osiągnąć wyznaczone cele firmy. Ten szczególny rodzaj przedsięwzięcia dedykowany jest dla pracowników firmy oraz kluczowych klientów. Służy wiec podniesieniu wydajności pracowników bądź, w przypadku klientów, zachęty do współpracy biznesowej, umocnienia więzi z marką i produktem oraz wzrostu poziomu satysfakcji z wykonywanych usług. Ponadto inicjatywy tego typu budują pozytywny wizerunek firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Czy warto szkolić pracownika?

Nie bez znaczenia jest również to, że dobrze skonstruowany i odpowiednio przeprowadzony program motywacyjny sam się finansuje. Jeśli nagroda jest ukazana we właściwy, atrakcyjny sposób, a zainteresowanie nią umiejętnie podtrzymane, pracownicy podwajają swe siły i wypracowują dla firmy dodatkowe profity. Ich motywacja do dalszej pracy i zyski firmy rosną, a uczestnicy imprez wiedzą, że ich pracę ktoś docenia i wynagradza - w zupełnie nietypowy i niezapomniany sposób. Mowa tu nie tylko o zyskach materialnych, ale także o integracji oraz zwiększeniu lojalności pracowników.

Ryzyko niepowodzenia

Źle zorganizowane imprezy integracyjne i motywacyjne mogą przynieść więcej strat niż korzyści, zarówno dla firmy, jak i dla pracowników. Przedsiębiorstwo może stracić dużą sumę pieniędzy, która mogłaby zostać lepiej zainwestowana. Dla pracowników to strata psychiczna - mogą utracić wiarę w firmę, a co za tym idzie motywację i chęć do dalszej owocnej pracy. Należy więc uważać, aby imprezy, które mają motywować, nie odniosły wręcz odwrotnego skutku, a te które mają integrować, nie skłóciły wszystkich ze wszystkimi.

Trzeba zatem pamiętać, że aby spełniały one swoją funkcję, muszą być projektowane pod konkretny produkt i firmę. Bardzo ważną kwestią jest dobór profesjonalnej i rzetelnej firmy, która pomoże nam w zorganizowaniu takiej imprezy.

Pomysł na imprezę firmową

Powodzenie przedsięwzięcia zależy od indywidualnego podejścia i metod postępowania z pracownikiem. Należy zdecydować, czy będą to zabawy plenerowe, wieczorowe spotkanie o określonej tematyce, a może krótszy lub dłuższy pobyt na wspólnym urlopie. Obecnie oferta na rynku stwarza ogromną liczbę możliwości, co stwarza problem z wykreowaniem własnej wizji. Najpopularniejsze są te, które wykorzystują niekonwencjonalne formy aktywnego wypoczynku: paintball, quady, zorbing, jazda na skuterach, gra w piłkę plażową i nożną, loty balonem i szybowcem, ogniska. Innowacyjną i wysublimowaną formą są gry scenariuszowe, czyli zabawy, w których uczestnicy działają według określonego scenariusza, by osiągnąć wyznaczony cel.

Grupa zostaje podzielona na kilkuosobowe zespoły, którym przedstawiony zostaje scenariusz przewodni, zgodnie z którym muszą się przemieszczać i odkrywać kolejne szczegóły, dzięki czemu będą w stanie odkrywać kolejne elementy układanki i wyprzedzając inne grupy doprowadzić zabawę do końca. Po drodze czeka ich mnóstwo niespodzianek oraz zadań, które trzeba wykonać. Często wykorzystuje się motywy przemieszczania w czasie i przestrzeni, a uzupełnieniem są różne akcesoria, gadżety i stroje. Gry opierają się na oryginalnych pomysłach dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów. Niejednokrotnie zaskakują niespodziewanymi zwrotami akcji i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Zaawansowane formy tego typu imprez uwzględniają łączenie gier scenariuszowych z paintballem czy strzelnicą. Uczestnicy muszą w pełni zaangażować się w przedsięwzięcie, wykazując się kreatywnością, wiedzą oraz sprawnością fizyczną i intelektualną.

Tego typu działania dodatkowo mogą również wyłonić liderów, którzy najefektywniej je realizują, odznaczają się cechami przywódczymi i umiejętnie zarządzają pracą całego zespołu. Ilu menedżerów, tyle różnych koncepcji. Według badań Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku turystyki biznesowej 30% stanowią imprezy integracyjne i motywacyjne. W zdecydowanej większości mają one charakter kameralny. Liczba uczestników nie przekracza 50 osób, nie trwają one dłużej niż 2 dni i organizowane są głównie w weekendy, w hotelach lub innych obiektach użyteczności publicznej.

Impreza integracyjna z perspektywy pracownika

Jak podaje agencja Show Service, dla pracowników taka forma rozrywki stanowi nagrodę za dobrze wykonywaną pracę. Zależy im na więzi i utożsamianiu się z firmą, ale potrzebują inicjatywy menedżera. Dla ponad 80% są one pomocne w nawiązywaniu bliższych kontaktów interpersonalnych. Model, który odpowiada największej liczbie badanych, to najpierw aktywnie spędzony czas, a potem relaks. Oczekują oni przede wszystkim integracji, ciekawych atrakcji oraz możliwości spędzenia czasu  z innymi współpracownikami.

Budujący jest fakt, że ważniejsze jest dla nich polepszanie relacji międzyludzkich, a nie praktyczne aspekty imprezy (lokalizacja, wyszukane rozrywki, jedzenie, alkohol). 90% respondentów odrzuciło formę oficjalną, a za najlepszą uznali dobrą zabawę. Zgrany zespół to skarb dla każdego menadżera. Warto więc połączyć przyjemne z pożytecznym i po szkoleniu zapewnić profesjonalną imprezę integracyjną. Satysfakcja pracowników będzie wówczas gwarantowana.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA