REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwolnienie z obowiązku dokonywania powiadomienia o produkcie niebezpiecznym

Zwolnienie z obowiązku dokonywania powiadomienia o produkcie niebezpiecznym
Zwolnienie z obowiązku dokonywania powiadomienia o produkcie niebezpiecznym

REKLAMA

REKLAMA

Powiadomienie o produkcie niebezpiecznym jest obowiązkowe zarówno dla producentów, jak i dystrybutorów w uzasadnionych przypadkach. Są jednak sytuacje, kiedy zgłoszenie nie jest wymagane. Kiedy nie ma obowiązku dokonywania powiadomienia?

Producenci i dystrybutorzy nie muszą powiadamiać organu nadzoru na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów:

REKLAMA

REKLAMA

  • o produktach takich, jak: antyki, produkty nie przeznaczone do użytku konsumentów i których użycie przez konsumentów jest mało prawdopodobne, produkty używane i dostarczane do naprawy;
  • o produktach leczniczych, artykułach rolno-spożywczych, wyrobach medycznych;
  • o problemach dotyczących jakości produktu, a nie jego bezpieczeństwa;
  • o nieistotnych problemach związanych z produktami, które nie wpływają na ich bezpieczeństwo na tyle, by uznać te produkty za niebezpieczne;
  • gdy producentowi lub dystrybutorowi wiadomo o tym, iż UOKiK został już poinformowany o produkcie oraz posiada wszelkie wymagane informacje; w szczególności, gdy sprzedawcy otrzymają informacje o produkcie, który nie jest bezpieczny od producenta, dystrybutora lub organizacji branżowej rozpowszechniającej informacje dostarczone przez producenta lub dystrybutora; nie powinni ponadto informować Urzędu, jeżeli wiadomo im, że został już on poinformowany przez danego producenta lub dystrybutora.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Produkt niebezpieczny – kiedy nie trzeba zgłaszać

Sposób dokonania powiadomienia

Przedsiębiorca powinien dokonać powiadomienia poprzez wypełnienie formularza, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia i przesłać go do Departamentu Nadzoru Rynku UOKiK. Podmiot dokonujący zgłoszenia musi dostarczyć wszystkie wymagane w formularzu informacje, jednakże nie może on opóźniać dokonania zgłoszenia, uzasadniając to niedostępnością części informacji. Dla ułatwienia realizacji przez przedsiębiorców obowiązku powiadomienia formularz został zamieszczony na stronie internetowej UOKiK.

REKLAMA

Ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktów wymaga, by UOKiK był informowany niezwłocznie. Przedsiębiorca powinien zatem dokonać powiadomienia, gdy tylko odpowiednie informacje są dostępne, lecz nie później niż w ciągu 10 dni kalendarzowych od uzyskania danych podlegających zgłoszeniu, nawet jeżeli trwają jeszcze działania wyjaśniające niespełnianie przez produkt ogólnych wymagań bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli zagrożenie jest poważne, ma on obowiązek poinformować UOKiK natychmiast, a w każdym razie najpóźniej w ciągu trzech dni od uzyskania danych podlegających zgłoszeniu.

Kto odpowiada za produkt niebezpieczny?

Źródło: "Powiadomienie o produkcie, który nie jest bezpieczny", Poradnik dla przedsiębiorców

Źródło: UOKiK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA