REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Daj się znaleźć - dbaj o swój wizerunek w sieci!

Moto Kariera
Wizerunek w internecie
Wizerunek w internecie

REKLAMA

REKLAMA

Szukając pracy, powinniśmy nie tylko czytać ogłoszenia i wysyłać CV, ale także dbać o swój wizerunek i obecność na portalach społecznościowych poświęconych karierze. Do takich serwisów należą m.in. Goldenline czy LinkedIn. Warto dobrze, wyczerpująco uzupełnić swój profil i udzielać się w dyskusjach.

W dzisiejszych czasach wielu pracodawców zleca znalezienie odpowiednich pracowników agencjom doradztwa personalnego, często specjalizującym się w konkretnej branży. Firmom motoryzacyjnym pomaga portal MotoKariera, który poszukuje specjalistów z branży motoryzacyjnej.

REKLAMA

Poza wybieraniem kandydatów spośród tych, którzy nadesłali swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie, rekruterzy szukają pracowników w sieci. Nierzadko korzystają z serwisów społecznościowych dedykowanych karierze i nawiązywaniu kontaktów biznesowych, gdzie poszukują odpowiednich kandydatów na dane stanowisko. Warto więc dokładnie uzupełnić swój profil, zamieścić informacje na temat wyksztalcenia, historii zatrudnienia, doświadczenia, znajomości języków obcych i zainteresowań. Dzięki temu rekruterom łatwiej będzie dotrzeć do osób, które idealnie wpisują się w profil firmy i spełniają wymagania pracodawcy.

Zobacz: Minimalne wynagrodzenie w 2014 roku wzrośnie o 80 zł

REKLAMA

Ważne jest nie tylko założenie profilu na portalach społecznościowych poświęconych karierze, ale także aktualizowanie informacji, w tym przypadku profil jest bowiem odpowiednikiem CV. Warto zamieścić profesjonalne zdjęcie i dokładnie wypełnić formularz. Ponadto pomocne jest zapisanie się do grup tematycznych i uczestnictwo w dyskusjach. Osoby, które chcą wiązać swoją karierę z motoryzacją, mogą wykazać się wiedzą i profesjonalnym podejściem do problemów, dyskutując z innymi fanami motoryzacji. Obecność na forach dyskusyjnych pomaga poznawać osoby z branży i budować sieć kontaktów. Zawsze należy jednak ważyć swoje wypowiedzi. Ujawnianie szczegółów dotyczących klientów czy ostra krytyka byłego pracodawcy nigdy nie są mile widziane.

Zakładając profil na portalach społecznościowych i wypowiadając się na forach dyskusyjnych, powinniśmy mieć na uwadze przede wszystkim to, że nasze wypowiedzi mogą zobaczyć zarówno klienci, znajomi, obecny pracodawca, jak i rekruterzy czy przyszły pracodawca. Warto więc pokazać się z jak najlepszej strony, dbać o profesjonalizm i nie ujawniać szczegółów dotyczących naszych prywatnych spraw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Wynagradzanie pracowników w firmie - niektóre patologie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA