REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brak wykwalifikowanych pracowników?

Moto Kariera
kwalifikacje pracowników
kwalifikacje pracowników
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kandydaci bezskutecznie poszukują pracy, a pracodawcy narzekają na brak odpowiednich kandydatów. Jak wybrnąć z tego błędnego koła?

W zeszłym roku pracownicy z branży motoryzacyjnej często musieli godzić się z redukcją etatów. W tym roku sytuacja w branży stabilizuje się, a firmy chcą zatrudniać nowych pracowników. Zatrudnienie rośnie przede wszystkim wśród poddostawców, a firmy motoryzacyjne chętnie korzystają z usług pracowników tymczasowych. Jednym z problemów, z jakimi borykają się pracodawcy, jest znalezienie odpowiednich kandydatów na dane stanowisko.

REKLAMA

Okazuje się, że większość bezrobotnych nie posiada odpowiednich kwalifikacji, dlatego nie są oni atrakcyjnymi kandydatami dla pracodawców. Jak można to zmienić?

Przede wszystkim należy zainwestować w szkolenia zawodowe i językowe. Trzeba liczyć się z dodatkowymi wydatkami, można jednak zapisać się na kursy organizowane przez urzędy pracy lub skorzystać ze szkoleń e-lerningowych dla bezrobotnych. Duża przerwa w zatrudnieniu nie jest mile widziana przez pracodawców, dlatego warto podjąć pracę nawet na niższym lub gorzej wynagradzanym stanowisku niż oczekiwane, a przy okazji rozglądać się za wymarzonym pracodawcą. Kolejnym istotnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę przy szukaniu pracy, jest zwiększenie elastyczności i mobilności. Kandydaci powinni regularnie monitorować zapotrzebowanie na dane stanowiska, nie tylko w obrębie własnego miasta czy województwa. Warto także bardzo dobrze opracować swój profil na biznesowych portalach społecznościowych takich jak GoldenLine, LinkedIn czy Profeo. Rekruterzy coraz częściej wyszukują kandydatów przez Internet i sprawdzają ich profile zawodowe.

Zobacz: Minimalne wynagrodzenie w 2014 roku wzrośnie o 80 zł

Trzeba liczyć się z tym, że obecnie pracodawcy poszukują przede wszystkim pracowników działów sprzedaży. Najczęściej poszukiwani pracownicy w branży motoryzacyjnej to przede wszystkim mechanicy, sprzedawcy samochodów, sprzedawcy części, specjaliści ds. magazynu czy kierownicy ds. sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Wynagradzanie pracowników w firmie - niektóre patologie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA