REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak organizowane są zamówienia publiczne – firma w Czechach

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze
Jak organizowane są zamówienia publiczne – firma w Czechach
Jak organizowane są zamówienia publiczne – firma w Czechach

REKLAMA

REKLAMA

Zamówienia publiczne w Czechach są otwarte nie tylko dla dużych przedsiębiorstw. Małe i średnie firmy mogą skorzystać z intratnych kontraktów. Jakie zasady rządzą zamówieniami publicznymi w Czechach?

Problematykę zamówień publicznych w Republice Czeskiej reguluje ustawa Nr 137/2006 o zamówieniach publicznych. Ustawa wprowadza do porządku prawnego regulacje Wspólnot Europejskich dot. realizacji zamówień publicznych wynikające z dyrektyw 2004/17/WE i 2004/18/ WE.

REKLAMA

Ustawa wyodrębnia trzy kategorie zleceniodawców: publicznych, dotowanych i sektorowych. W praktyce zleceniodawca sektorowy nazywany jest również sieciowym lub branżowym. Za jednego zleceniodawcę uznaje się również konsorcjum zleceniodawców, o ile występuje w ramach jednego zamówienia publicznego. Warunkiem jest podpisanie umowy między poszczególnymi zleceniodawcami.

Polecamy: Jak założyć firmowe konto w czeskim banku

REKLAMA

Za zleceniodawcę publicznego uznaje się :
-Republikę Czeską,
-państwową jednostkę budżetową,
-jednostkę organizacyjną zarządzaną przez samorząd terytorialny,
-samorząd terytorialny (gmina, województwo),
-inną osobę prawną, spełniającą określone warunki wyszczególnione w ustawie.

Za zleceniodawcę dotowanego uznaje się osobę prawną lub fizyczną składającą zamówienie publiczne finansowane co najmniej w 50% ze środków publicznych pod warunkiem, że jest to tzw. ponadlimitowe zamówienie publiczne na określone prace budowlane o wartości przekraczającej 165.288.000 CZK lub zamówienie ponadlimitowe na określone usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za zleceniodawcę sektorowego uznaje się podmiot, który zgodnie z § 4 ustawy o zamówieniach publicznych prowadzi działalność w sektorze gazowniczym, ciepłowniczym, elektroenergetycznym itp., na podstawie odrębnych przepisów lub praw wyłączności lub jeśli zleceniodawca publiczny sprawuje nad nim kontrolę bezpośrednią czy pośrednią. Ustawa dzieli zmówienia publiczne w zależności od przedmiotu postępowania, na:
- zamówienia publiczne na dostawy towarowe
- zamówienia publiczne na prace budowlane
- zamówienia publiczne na usługi

Małe zamówienia publiczne nie muszą być zlecane w trybie ustawy o zamówieniach publicznych. Wymagane jest jednak dotrzymanie zasad przejrzystości, równego traktowania i niedyskryminacji.

Wybór poszczególnych rodzajów przetargów zależy od typu zleceniodawcy (publiczny, dotowany, czy sektorowy) oraz od warunków prawnych, wymaganych przy ogłaszaniu przetargu. Szczegółowe informacje nt. zamówień publicznych, ogłoszonych przetargach oraz ich wynikach znajdują się na stronie internetowej www.isvzus.cz. Organem administracji państwowej właściwym w zakresie zamówień publicznych jest Urząd Ochrony Konkurencji, www.compet.cz.

Polecamy: Jak zrealizować operację finansową - firma w Czechach

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA