REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze
Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku
Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej w Czechach wiąże się, co do zasady, z koniecznością założenia firmowego rachunku. Jak wybrać najkorzystniejszą ofertę w czeskim banku? Na co zwracać szczególną uwagę?

Warunki prowadzenia działalności bankowej na terytorium Republiki Czeskiej określa ustawa Nr 21/1992 o bankach. Bankiem centralnym Republiki Czeskiej jest Czeski Bank Narodowy (Česká národní banka, ČNB), którego status reguluje ustawa Nr 6/1993 o Czeskim Banku Narodowym.

REKLAMA

REKLAMA

Banki w Republice Czeskiej świadczą takie same usługi dla podmiotów krajowych jak i zagranicznych. Ich podstawą są kluczowe produkty bankowe, takie jak:
- wielofunkcyjny rachunek bieżący do obsługi obrotu płatniczego,
- karty płatnicze lub kredytowe,
- kredyty konsumenckie,
- lokaty bankowe,
- produkty ubezpieczeniowe,
- fundusze inwestycyjne itp.

Każdy klient ma prawo wyboru banku. Podstawowymi kryteriami wyboru powinny być: jakość i cena świadczonych usług, przejrzystość produktów, zrozumiałość, a dla obcokrajowców możliwość komunikowania się z pracownikami banku w języku ojczystym albo innym, zrozumiałym dla obydwu stron.

Polecamy: Firma w Czechach - obowiązki związane z podatkiem VAT

REKLAMA

W centrum wszelkich usług finansowych oraz komunikacji klienta z bankiem znajduje się rachunek bieżący. Jest on niezbędny do przyjmowania płatności od innych podmiotów, realizowania przelewów na terenie kraju i za granicą, otrzymywania wynagrodzenia od pracodawców, zaciągania i spłacania pożyczek i kredytów itp. Klient ma możliwość założenia rachunku w koronach czeskich lub innej walucie. Aby otworzyć rachunek, każdy klient powinien okazać dokument tożsamości, cudzoziemcy - ważny paszport.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawarcia umowy otwarcia rachunku bieżącego można dokonać w każdym banku komercyjnym. Jedynym bankiem nie świadczącym usług tego typu jest Czeski Bank Narodowy, który jako bank centralny pełni inne funkcje. Obcokrajowcy podpisują umowę w języku czeskim.

Niektóre banki mają do dyspozycji tłumaczenia ważniejszych postanowień. Każdy obcokrajowiec ma możliwość zażądania od banku projektu umowy i konsultacji jej warunków z własnym doradcą finansowym.

Podstawowymi elementami umowy o otwarciu rachunku bieżącego są: oznaczenie stron umowy, waluta rachunku, dzień otwarcia i udostępnienia klientowi środków znajdujących się na rachunku, dokładna identyfikacja właściciela konta, numery dokumentów tożsamości, daty ważności i realizacji umowy oraz podpisy obydwu stron.

Polecamy: Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

Integralną częścią umowy są również warunki handlowe. Dokument ten jest niezwykle istotny dla klienta, ponieważ reguluje on prawa i obowiązki właściciela rachunku, sposób dysponowania środkami na rachunku, warunki i sposób oprocentowania, ceny usług, terminy składania zleceń płatniczych itp.

W skład dokumentacji dot. rachunku bieżącego prowadzonej przez bank, wchodzi również wzór podpisu. Wzór podpisu powinien jasno identyfikować właściciela rachunku oraz osoby, które właściciel uprawnił do dysponowania tym rachunkiem.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA