REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze
Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku
Jak złożyć firmowe konto w czeskim banku

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej w Czechach wiąże się, co do zasady, z koniecznością założenia firmowego rachunku. Jak wybrać najkorzystniejszą ofertę w czeskim banku? Na co zwracać szczególną uwagę?

Warunki prowadzenia działalności bankowej na terytorium Republiki Czeskiej określa ustawa Nr 21/1992 o bankach. Bankiem centralnym Republiki Czeskiej jest Czeski Bank Narodowy (Česká národní banka, ČNB), którego status reguluje ustawa Nr 6/1993 o Czeskim Banku Narodowym.

REKLAMA

Banki w Republice Czeskiej świadczą takie same usługi dla podmiotów krajowych jak i zagranicznych. Ich podstawą są kluczowe produkty bankowe, takie jak:
- wielofunkcyjny rachunek bieżący do obsługi obrotu płatniczego,
- karty płatnicze lub kredytowe,
- kredyty konsumenckie,
- lokaty bankowe,
- produkty ubezpieczeniowe,
- fundusze inwestycyjne itp.

Każdy klient ma prawo wyboru banku. Podstawowymi kryteriami wyboru powinny być: jakość i cena świadczonych usług, przejrzystość produktów, zrozumiałość, a dla obcokrajowców możliwość komunikowania się z pracownikami banku w języku ojczystym albo innym, zrozumiałym dla obydwu stron.

Polecamy: Firma w Czechach - obowiązki związane z podatkiem VAT

REKLAMA

W centrum wszelkich usług finansowych oraz komunikacji klienta z bankiem znajduje się rachunek bieżący. Jest on niezbędny do przyjmowania płatności od innych podmiotów, realizowania przelewów na terenie kraju i za granicą, otrzymywania wynagrodzenia od pracodawców, zaciągania i spłacania pożyczek i kredytów itp. Klient ma możliwość założenia rachunku w koronach czeskich lub innej walucie. Aby otworzyć rachunek, każdy klient powinien okazać dokument tożsamości, cudzoziemcy - ważny paszport.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawarcia umowy otwarcia rachunku bieżącego można dokonać w każdym banku komercyjnym. Jedynym bankiem nie świadczącym usług tego typu jest Czeski Bank Narodowy, który jako bank centralny pełni inne funkcje. Obcokrajowcy podpisują umowę w języku czeskim.

Niektóre banki mają do dyspozycji tłumaczenia ważniejszych postanowień. Każdy obcokrajowiec ma możliwość zażądania od banku projektu umowy i konsultacji jej warunków z własnym doradcą finansowym.

Podstawowymi elementami umowy o otwarciu rachunku bieżącego są: oznaczenie stron umowy, waluta rachunku, dzień otwarcia i udostępnienia klientowi środków znajdujących się na rachunku, dokładna identyfikacja właściciela konta, numery dokumentów tożsamości, daty ważności i realizacji umowy oraz podpisy obydwu stron.

Polecamy: Jak tymczasowo świadczyć usługi w Czechach

REKLAMA

Integralną częścią umowy są również warunki handlowe. Dokument ten jest niezwykle istotny dla klienta, ponieważ reguluje on prawa i obowiązki właściciela rachunku, sposób dysponowania środkami na rachunku, warunki i sposób oprocentowania, ceny usług, terminy składania zleceń płatniczych itp.

W skład dokumentacji dot. rachunku bieżącego prowadzonej przez bank, wchodzi również wzór podpisu. Wzór podpisu powinien jasno identyfikować właściciela rachunku oraz osoby, które właściciel uprawnił do dysponowania tym rachunkiem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA