REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przetarg na leasing

Aleksandra Chrzanowska
Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.
Przetarg na leasing
Przetarg na leasing
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku transakcji leasingowych gdzie korzystającym będzie jednostka samorządu terytorialnego lub spółka komunalna, konieczne jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy usługi.

W praktyce odbywa się to w dwojaki sposób:

REKLAMA

  • ogłoszenie jednego przetargu: na dostawę w formie leasingu
  • ogłoszenie dwóch przetargów: na wybór dostawcy i na wybór Finansującego.

Oczywiście obie formy są poprawne, ale każda z nich ma wady i zalety. Przyjrzyjmy się w pierwszej kolejności przetargowi ogłaszanemu na dostawę w formie leasingu. W tym przypadku bezsprzeczną zaletą dla jednostek samorządu terytorialnego jest mniejsza pracochłonność takiego rozwiązania.

Przygotowywana jest jedna dokumentacja, ogłaszany jeden przetarg, a w wyniku przetargu wybierany wykonawca, który dostarczy dany przedmiot leasingu i zapewni odpowiednie finansowanie.

Polecamy: Jak poradzić sobie ze szkodą ubezpieczeniową w leasingu?

REKLAMA

Niestety wadą takiego rozwiązania jest mała ilość składanych ofert, a co się z tym wiąże mała konkurencyjność. Z czego to wynika? Do takiego przetargu może przystąpić wyłącznie para finansujący – dostawca. Sam dostawca lub sam finansujący takiej oferty złożyć nie może.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywnym rozwiązaniem jest ogłoszenie dwóch przetargów: jeden na wybór dostawcy a drugi na wybór finansującego. Wadą takiego rozwiązania jest oczywiście pracochłonność i praktycznie podwójna dokumentacja. Ale w wyniku tak przygotowanego rozwiązania możliwe jest otrzymanie wielu ofert na sprzęt oraz wielu ofert na finansowanie tego sprzętu i wybór tej najkorzystniejszej.

W tym rozwiązaniu dostawca czy finansujący nie musi szukać partnera żeby złożyć ofertę - może złożyć ją sam a zakres odpowiedzialności, w ramach zleconych prac, ogranicza się do jego podstawowej działalności (dostawca odpowiada za dostawę i serwis a finansujący za finansowanie).

Polecamy: Leasing konsumencki a kredyt

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

REKLAMA