REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana danych w CEIDG przez Internet

Małgorzata Kryda
przedsiębiorca, wpis do CEIDG
przedsiębiorca, wpis do CEIDG

REKLAMA

REKLAMA

By wprowadzić zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedsiębiorca nie musi już tracić czasu w urzędzie gminy. Zmian można dokonać drogą internetową - szybko i nie wychodząc z domu. Jak zmienić dane w CEIDG przez Internet?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie muszą już osobiście stawiać się w urzędzie i czekać w kolejce, by zaktualizować informacje o ich biznesie.

REKLAMA

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Kiedy zmieniamy wpis?

Obowiązek aktualizacji danych we wpisie może wynikać z wielu sytuacji, na przykład kiedy zmieniamy charakter naszej działalności gospodarczej. Wtedy też powinniśmy wpisać nowy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Pan Jan prowadził sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45. 1). Teraz chce jednak zająć się jedynie konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45.2).

Rejestracja firmy w CEIDG przez pełnomocnika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany we wpisie CEIDG będziemy musieli dokonać także wtedy, gdy nasza firma zmieniła adres swojej siedziby, przeniosła placówkę do innego miasta lub gdy otwiera nowe miejsce wykonywania działalności. Podobnie w przypadku, gdy przedsiębiorca ma zamiar przejść z podatku miesięcznego na kwartalny lub na odwrót – zamiast zgłaszać ten fakt w urzędzie skarbowym, wystarczy wypełnić odpowiedni formularz w Internecie. Także zmiana firmy księgowej czy biura rachunkowego obsługującego przedsiębiorcę, wymaga uwzględnienia we wpisie.

Ważne! Aktualizacji w CEIDG należy dokonywać w ciągu siedmiu dni od powstania zmiany!

Opłata za udostępnianie danych z CEIDG

Co jest potrzebne?

Przede wszystkim przedsiębiorca musi posiadać coś, co identyfikowałoby go w sieci. Funkcję tę pełni podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP. W związku z kosztownym utrzymaniem podpisu elektronicznego, nie jest on zbyt popularny wśród drobnych przedsiębiorców. Profil ePUAP jest natomiast bezpłatny, choć korzystanie z niego wydaje się nieco skomplikowane.

Porozmawiaj o tym na naszym forum!

Jak założyć?

Najpierw powinniśmy otworzyć konto na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego, podając podstawowe dane identyfikacyjne. Następnie musimy potwierdzić profil w jednym z urzędów znajdujących się na liście epuap.gov.pl. Pracownik danego urzędu sprawdzi poprawność podanych przez nas danych i zatwierdzi profil.

Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?

Co dalej?

Mając zaufany profil ePUAP, uzyskujemy dostęp do swojej firmy logując się na stronie firma.gov.pl i to tam możemy dokonywać zmian. Wprowadzanie aktualizacji jest bezpieczne i każdorazowo potwierdzane e-mailem przez urząd. Na naszym koncie ePUAP możemy także przeglądać historię zmian danych.

Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składamy w sytuacji, gdy zaszły zmiany w zakresie:

  • twoich danych osobowych lub obywatelstwa
  • nazwy twojej działalności gospodarczej
  • adresu do doręczeń, adresu stałego miejsca wykonywania działalności, adresu zamieszkania
  • danych kontaktowych twojej firmy (adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu)
  • adresu skrzynki ePUAP
  • przedmiotu wykonywanej działalności opisanej kodami PKD
  • daty rozpoczęcia działalności
  • danych zarządcy sukcesyjnego
  • danych przedstawiciela ustawowego innego niż kurator lub opiekun, syndyk, nadzorca lub zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym - o ile są wymagane
  • małżeńskiej wspólności majątkowej

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA