REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana danych w CEIDG przez Internet

Małgorzata Kryda
przedsiębiorca, wpis do CEIDG
przedsiębiorca, wpis do CEIDG

REKLAMA

REKLAMA

By wprowadzić zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedsiębiorca nie musi już tracić czasu w urzędzie gminy. Zmian można dokonać drogą internetową - szybko i nie wychodząc z domu. Jak zmienić dane w CEIDG przez Internet?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie muszą już osobiście stawiać się w urzędzie i czekać w kolejce, by zaktualizować informacje o ich biznesie.

REKLAMA

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Kiedy zmieniamy wpis?

Obowiązek aktualizacji danych we wpisie może wynikać z wielu sytuacji, na przykład kiedy zmieniamy charakter naszej działalności gospodarczej. Wtedy też powinniśmy wpisać nowy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Pan Jan prowadził sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45. 1). Teraz chce jednak zająć się jedynie konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45.2).

Rejestracja firmy w CEIDG przez pełnomocnika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany we wpisie CEIDG będziemy musieli dokonać także wtedy, gdy nasza firma zmieniła adres swojej siedziby, przeniosła placówkę do innego miasta lub gdy otwiera nowe miejsce wykonywania działalności. Podobnie w przypadku, gdy przedsiębiorca ma zamiar przejść z podatku miesięcznego na kwartalny lub na odwrót – zamiast zgłaszać ten fakt w urzędzie skarbowym, wystarczy wypełnić odpowiedni formularz w Internecie. Także zmiana firmy księgowej czy biura rachunkowego obsługującego przedsiębiorcę, wymaga uwzględnienia we wpisie.

Ważne! Aktualizacji w CEIDG należy dokonywać w ciągu siedmiu dni od powstania zmiany!

Opłata za udostępnianie danych z CEIDG

Co jest potrzebne?

Przede wszystkim przedsiębiorca musi posiadać coś, co identyfikowałoby go w sieci. Funkcję tę pełni podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP. W związku z kosztownym utrzymaniem podpisu elektronicznego, nie jest on zbyt popularny wśród drobnych przedsiębiorców. Profil ePUAP jest natomiast bezpłatny, choć korzystanie z niego wydaje się nieco skomplikowane.

Porozmawiaj o tym na naszym forum!

Jak założyć?

Najpierw powinniśmy otworzyć konto na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego, podając podstawowe dane identyfikacyjne. Następnie musimy potwierdzić profil w jednym z urzędów znajdujących się na liście epuap.gov.pl. Pracownik danego urzędu sprawdzi poprawność podanych przez nas danych i zatwierdzi profil.

Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?

Co dalej?

Mając zaufany profil ePUAP, uzyskujemy dostęp do swojej firmy logując się na stronie firma.gov.pl i to tam możemy dokonywać zmian. Wprowadzanie aktualizacji jest bezpieczne i każdorazowo potwierdzane e-mailem przez urząd. Na naszym koncie ePUAP możemy także przeglądać historię zmian danych.

Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składamy w sytuacji, gdy zaszły zmiany w zakresie:

  • twoich danych osobowych lub obywatelstwa
  • nazwy twojej działalności gospodarczej
  • adresu do doręczeń, adresu stałego miejsca wykonywania działalności, adresu zamieszkania
  • danych kontaktowych twojej firmy (adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu)
  • adresu skrzynki ePUAP
  • przedmiotu wykonywanej działalności opisanej kodami PKD
  • daty rozpoczęcia działalności
  • danych zarządcy sukcesyjnego
  • danych przedstawiciela ustawowego innego niż kurator lub opiekun, syndyk, nadzorca lub zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym - o ile są wymagane
  • małżeńskiej wspólności majątkowej

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

REKLAMA

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA