REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana danych w CEIDG przez Internet

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Kryda
przedsiębiorca, wpis do CEIDG
przedsiębiorca, wpis do CEIDG

REKLAMA

REKLAMA

By wprowadzić zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przedsiębiorca nie musi już tracić czasu w urzędzie gminy. Zmian można dokonać drogą internetową - szybko i nie wychodząc z domu. Jak zmienić dane w CEIDG przez Internet?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie muszą już osobiście stawiać się w urzędzie i czekać w kolejce, by zaktualizować informacje o ich biznesie.

REKLAMA

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Kiedy zmieniamy wpis?

Obowiązek aktualizacji danych we wpisie może wynikać z wielu sytuacji, na przykład kiedy zmieniamy charakter naszej działalności gospodarczej. Wtedy też powinniśmy wpisać nowy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Pan Jan prowadził sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45. 1). Teraz chce jednak zająć się jedynie konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45.2).

Rejestracja firmy w CEIDG przez pełnomocnika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany we wpisie CEIDG będziemy musieli dokonać także wtedy, gdy nasza firma zmieniła adres swojej siedziby, przeniosła placówkę do innego miasta lub gdy otwiera nowe miejsce wykonywania działalności. Podobnie w przypadku, gdy przedsiębiorca ma zamiar przejść z podatku miesięcznego na kwartalny lub na odwrót – zamiast zgłaszać ten fakt w urzędzie skarbowym, wystarczy wypełnić odpowiedni formularz w Internecie. Także zmiana firmy księgowej czy biura rachunkowego obsługującego przedsiębiorcę, wymaga uwzględnienia we wpisie.

Ważne! Aktualizacji w CEIDG należy dokonywać w ciągu siedmiu dni od powstania zmiany!

Opłata za udostępnianie danych z CEIDG

Co jest potrzebne?

Przede wszystkim przedsiębiorca musi posiadać coś, co identyfikowałoby go w sieci. Funkcję tę pełni podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP. W związku z kosztownym utrzymaniem podpisu elektronicznego, nie jest on zbyt popularny wśród drobnych przedsiębiorców. Profil ePUAP jest natomiast bezpłatny, choć korzystanie z niego wydaje się nieco skomplikowane.

Porozmawiaj o tym na naszym forum!

Jak założyć?

Najpierw powinniśmy otworzyć konto na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego, podając podstawowe dane identyfikacyjne. Następnie musimy potwierdzić profil w jednym z urzędów znajdujących się na liście epuap.gov.pl. Pracownik danego urzędu sprawdzi poprawność podanych przez nas danych i zatwierdzi profil.

Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?

Co dalej?

Mając zaufany profil ePUAP, uzyskujemy dostęp do swojej firmy logując się na stronie firma.gov.pl i to tam możemy dokonywać zmian. Wprowadzanie aktualizacji jest bezpieczne i każdorazowo potwierdzane e-mailem przez urząd. Na naszym koncie ePUAP możemy także przeglądać historię zmian danych.

Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składamy w sytuacji, gdy zaszły zmiany w zakresie:

  • twoich danych osobowych lub obywatelstwa
  • nazwy twojej działalności gospodarczej
  • adresu do doręczeń, adresu stałego miejsca wykonywania działalności, adresu zamieszkania
  • danych kontaktowych twojej firmy (adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu)
  • adresu skrzynki ePUAP
  • przedmiotu wykonywanej działalności opisanej kodami PKD
  • daty rozpoczęcia działalności
  • danych zarządcy sukcesyjnego
  • danych przedstawiciela ustawowego innego niż kurator lub opiekun, syndyk, nadzorca lub zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym - o ile są wymagane
  • małżeńskiej wspólności majątkowej

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA