Zmiana danych w CEIDG przez Internet
REKLAMA
REKLAMA
Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie muszą już osobiście stawiać się w urzędzie i czekać w kolejce, by zaktualizować informacje o ich biznesie.
REKLAMA
Kiedy zmieniamy wpis?
Obowiązek aktualizacji danych we wpisie może wynikać z wielu sytuacji, na przykład kiedy zmieniamy charakter naszej działalności gospodarczej. Wtedy też powinniśmy wpisać nowy kod Polskiej Klasyfikacji Działalności.
Pan Jan prowadził sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45. 1). Teraz chce jednak zająć się jedynie konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli (kod PKD 45.2).
Rejestracja firmy w CEIDG przez pełnomocnika
Zmiany we wpisie CEIDG będziemy musieli dokonać także wtedy, gdy nasza firma zmieniła adres swojej siedziby, przeniosła placówkę do innego miasta lub gdy otwiera nowe miejsce wykonywania działalności. Podobnie w przypadku, gdy przedsiębiorca ma zamiar przejść z podatku miesięcznego na kwartalny lub na odwrót – zamiast zgłaszać ten fakt w urzędzie skarbowym, wystarczy wypełnić odpowiedni formularz w Internecie. Także zmiana firmy księgowej czy biura rachunkowego obsługującego przedsiębiorcę, wymaga uwzględnienia we wpisie.
Ważne! Aktualizacji w CEIDG należy dokonywać w ciągu siedmiu dni od powstania zmiany!
Opłata za udostępnianie danych z CEIDG
Co jest potrzebne?
Przede wszystkim przedsiębiorca musi posiadać coś, co identyfikowałoby go w sieci. Funkcję tę pełni podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP. W związku z kosztownym utrzymaniem podpisu elektronicznego, nie jest on zbyt popularny wśród drobnych przedsiębiorców. Profil ePUAP jest natomiast bezpłatny, choć korzystanie z niego wydaje się nieco skomplikowane.
Porozmawiaj o tym na naszym forum!
Jak założyć?
Najpierw powinniśmy otworzyć konto na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego, podając podstawowe dane identyfikacyjne. Następnie musimy potwierdzić profil w jednym z urzędów znajdujących się na liście epuap.gov.pl. Pracownik danego urzędu sprawdzi poprawność podanych przez nas danych i zatwierdzi profil.
Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?
Co dalej?
Mając zaufany profil ePUAP, uzyskujemy dostęp do swojej firmy logując się na stronie firma.gov.pl i to tam możemy dokonywać zmian. Wprowadzanie aktualizacji jest bezpieczne i każdorazowo potwierdzane e-mailem przez urząd. Na naszym koncie ePUAP możemy także przeglądać historię zmian danych.
Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składamy w sytuacji, gdy zaszły zmiany w zakresie:
- twoich danych osobowych lub obywatelstwa
- nazwy twojej działalności gospodarczej
- adresu do doręczeń, adresu stałego miejsca wykonywania działalności, adresu zamieszkania
- danych kontaktowych twojej firmy (adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu)
- adresu skrzynki ePUAP
- przedmiotu wykonywanej działalności opisanej kodami PKD
- daty rozpoczęcia działalności
- danych zarządcy sukcesyjnego
- danych przedstawiciela ustawowego innego niż kurator lub opiekun, syndyk, nadzorca lub zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym - o ile są wymagane
- małżeńskiej wspólności majątkowej
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.