REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
W latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).
W latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).

Budowa międzynarodowego rynku i gospodarki globalnej w Polsce opiera się na współpracy w ramach Unii Europejskiej oraz programach partnerskich dla krajów z poza UE. RP jest zaangażowana w projekty eksportowe, promocyjne z zakresu handlu i wiele innych. Wysokie zaangażowanie w akcje marketingową i informacyjną wykazują polskie ambasady. Zasięg działalności oraz forma reprezentacji jest znaczącym wsparciem dla firm. Dobre rozeznanie rynku i odpowiednie kwalifikacje pozwalają na przygotowanie się do wejścia na rynek zagraniczny.

REKLAMA

REKLAMA

Centrum Obsługi Eksporterów i Inwestorów (COIE)

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE). Celem wsparcia jest utworzenie rynku informacji na rzecz organizacji eksportu i inwestycji poza granicami kraju. Doradztwo opiera się na wprowadzeniu planowania, organizowania i odpowiedniej realizacji wybranych inwestycji i projektów. W kraju przedstawicielami COIE są Urzędy Marszałkowskie, poza granicami Ambasady. W ramach programu wsparcie jest kierowane dla usługodawców z dziedziny eksportu oraz firm zaangażowanych w handel międzynarodowy. Centra są ukierunkowane zarówno na mikro i małe przedsiębiorstwa jak również średnie i duże.

Cele Centrum Informacji opierają się na działaniach badawczych, organizacyjnych oraz administracyjnych i wydawniczych. W ten sposób ograniczone zostaną koszty wprowadzania produktów i usług na rynek międzynarodowy, równocześnie firmy zwiększają swoją konkurencyjność i rynek zbytu.

Polecamy: Przelicznik euro do zamówień publicznych 2012

REKLAMA

Programy na 2012

W roku 2012  Ministerstwo Gospodarki wprowadziło do realizacji kilka projektów ukierunkowanych na rozbudowę rynków zbytu i promocje polskich produktów i usług. Budowa rynku zbytu dla polskich firm wymaga znacznych nakładów na promocje i reprezentacje firm i kraju. Kolejnym krokiem jest stworzenie i wprowadzenie na rynki zagraniczne różnorodnych projektów informacyjnych (wydawnictwa, broszury, portale i magazyny branżowe i eksperckie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do programu Ministerstwa na rzecz eksportu wliczane są branżowe projekty promocyjne (eksport poza UE) oraz promocja instrumentów i narzędzi dla eksportu na rynku globalnym (poza UE).

Projekty branżowe dotyczą przynajmniej czterech przedsiębiorstw powiązanych relacjami biznesowymi. Kwota wsparcia to 100 tys. zł. Może być przeznaczona na wydatki reprezentacyjne: informatory i wydawnictwa oraz koszt uczestnictwa w targach, degustacjach, prezentacjach oraz konferencjach. Wydatki na transport oraz koszt badań rynków zagranicznych jest również wliczany. Do 2011 były prowadzone programy dofinansowania certyfikatów i zezwoleń eksportowych (poza UE), jednak kapitał przeznaczony na ten cel został wyczerpany, kolejne nabory odbędą się w 2012. Obok reprezentacji na wystawach i targach międzynarodowych  firmy eksportujące mogą ubiegać się o wsparcie finansowe (do 50%) na własne prezentacje, prelekcje i wystawy. Dofinansowanie dotyczy kosztów organizacji (sala, obsługa techniczna, oświetlenie, nagłośnienie) oraz wydatki na materiały informacyjne i tłumaczenia. Przedsięwzięcia wydawnicze również są dofinansowane z MG (do 50%), muszą dotyczyć wybranej branży czy segmentu.

Kraje współpracujące z Polską

W Polsce współpraca międzynarodowa jest mocno rozwinięta. Głównym kierunkiem eksportu jest UE, lecz od kilku lat Polska i inne kraje Unii angażuje się w projekty i programy handlowe do krajów wschodnich (Partnerstwo Wschodnie) oraz Europy Południowej. Ważnym parterem dla Polski jest jednostka UNIDO, które zajmuje się współpracą międzynarodową w zakresie technologii i konkurencyjności na globalnym rynku, w oparciu o współprace] międzynarodową. Organizacja OECD jest ukierunkowana na wspieranie rozwoju i ekspansji krajów oraz działania doradcze, badawcze i informacyjne. Dla wielu branż produkcyjnych ważne jest polskie uczestnictwo w Międzynarodowych Organizacjach Surowcowych (m.in. branża cukrownicza, miedź czy zboża).

Polecamy: Składki ZUS 2012

Programy wprowadzone w kraju dla budowania globalnej gospodarki opierają się na polityce UE wobec krajów spoza unii, lecz wiele działań na forum międzynarodowym dotyczy wyłącznie programów i projektów krajowych. Stowarzyszenia branżowe, UNIDO czy OECD są niezależne od Unii, współpraca Polski z tymi jednostkami trwa od wielu lat i przynosi wymierne korzyści. Polityka w Europie to programy UE oraz wewnętrzne umowy miedzy krajami. W Polsce ostatnie lata współpracy opierały się na działaniach reprezentacyjnych i promocyjnych. Wprowadzenie na rynek międzynarodowym polskich produktów i usług  jest kolejnym krokiem po wprowadzaniu i rozpowszechnieniu rynku informacji międzynarodowych (wydawnictwa, publikacje, badania czy analizy). Kolejne lata będą kontynuacją tych trendów na rzecz rozbudowy handlu zagranicznego, promocji na forum globalnym oraz rozbudowy sieci informacji. Efekty w skali krajowej jest wzrost zamówień i inwestycji z zagranicy.

Dane:

www.mg.gov.pl/Wspolpraca+miedzynarodowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA