REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
W latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).
W latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).

Budowa międzynarodowego rynku i gospodarki globalnej w Polsce opiera się na współpracy w ramach Unii Europejskiej oraz programach partnerskich dla krajów z poza UE. RP jest zaangażowana w projekty eksportowe, promocyjne z zakresu handlu i wiele innych. Wysokie zaangażowanie w akcje marketingową i informacyjną wykazują polskie ambasady. Zasięg działalności oraz forma reprezentacji jest znaczącym wsparciem dla firm. Dobre rozeznanie rynku i odpowiednie kwalifikacje pozwalają na przygotowanie się do wejścia na rynek zagraniczny.

REKLAMA

Centrum Obsługi Eksporterów i Inwestorów (COIE)

REKLAMA

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE). Celem wsparcia jest utworzenie rynku informacji na rzecz organizacji eksportu i inwestycji poza granicami kraju. Doradztwo opiera się na wprowadzeniu planowania, organizowania i odpowiedniej realizacji wybranych inwestycji i projektów. W kraju przedstawicielami COIE są Urzędy Marszałkowskie, poza granicami Ambasady. W ramach programu wsparcie jest kierowane dla usługodawców z dziedziny eksportu oraz firm zaangażowanych w handel międzynarodowy. Centra są ukierunkowane zarówno na mikro i małe przedsiębiorstwa jak również średnie i duże.

Cele Centrum Informacji opierają się na działaniach badawczych, organizacyjnych oraz administracyjnych i wydawniczych. W ten sposób ograniczone zostaną koszty wprowadzania produktów i usług na rynek międzynarodowy, równocześnie firmy zwiększają swoją konkurencyjność i rynek zbytu.

Polecamy: Przelicznik euro do zamówień publicznych 2012

Programy na 2012

W roku 2012  Ministerstwo Gospodarki wprowadziło do realizacji kilka projektów ukierunkowanych na rozbudowę rynków zbytu i promocje polskich produktów i usług. Budowa rynku zbytu dla polskich firm wymaga znacznych nakładów na promocje i reprezentacje firm i kraju. Kolejnym krokiem jest stworzenie i wprowadzenie na rynki zagraniczne różnorodnych projektów informacyjnych (wydawnictwa, broszury, portale i magazyny branżowe i eksperckie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do programu Ministerstwa na rzecz eksportu wliczane są branżowe projekty promocyjne (eksport poza UE) oraz promocja instrumentów i narzędzi dla eksportu na rynku globalnym (poza UE).

Projekty branżowe dotyczą przynajmniej czterech przedsiębiorstw powiązanych relacjami biznesowymi. Kwota wsparcia to 100 tys. zł. Może być przeznaczona na wydatki reprezentacyjne: informatory i wydawnictwa oraz koszt uczestnictwa w targach, degustacjach, prezentacjach oraz konferencjach. Wydatki na transport oraz koszt badań rynków zagranicznych jest również wliczany. Do 2011 były prowadzone programy dofinansowania certyfikatów i zezwoleń eksportowych (poza UE), jednak kapitał przeznaczony na ten cel został wyczerpany, kolejne nabory odbędą się w 2012. Obok reprezentacji na wystawach i targach międzynarodowych  firmy eksportujące mogą ubiegać się o wsparcie finansowe (do 50%) na własne prezentacje, prelekcje i wystawy. Dofinansowanie dotyczy kosztów organizacji (sala, obsługa techniczna, oświetlenie, nagłośnienie) oraz wydatki na materiały informacyjne i tłumaczenia. Przedsięwzięcia wydawnicze również są dofinansowane z MG (do 50%), muszą dotyczyć wybranej branży czy segmentu.

Kraje współpracujące z Polską

W Polsce współpraca międzynarodowa jest mocno rozwinięta. Głównym kierunkiem eksportu jest UE, lecz od kilku lat Polska i inne kraje Unii angażuje się w projekty i programy handlowe do krajów wschodnich (Partnerstwo Wschodnie) oraz Europy Południowej. Ważnym parterem dla Polski jest jednostka UNIDO, które zajmuje się współpracą międzynarodową w zakresie technologii i konkurencyjności na globalnym rynku, w oparciu o współprace] międzynarodową. Organizacja OECD jest ukierunkowana na wspieranie rozwoju i ekspansji krajów oraz działania doradcze, badawcze i informacyjne. Dla wielu branż produkcyjnych ważne jest polskie uczestnictwo w Międzynarodowych Organizacjach Surowcowych (m.in. branża cukrownicza, miedź czy zboża).

Polecamy: Składki ZUS 2012

Programy wprowadzone w kraju dla budowania globalnej gospodarki opierają się na polityce UE wobec krajów spoza unii, lecz wiele działań na forum międzynarodowym dotyczy wyłącznie programów i projektów krajowych. Stowarzyszenia branżowe, UNIDO czy OECD są niezależne od Unii, współpraca Polski z tymi jednostkami trwa od wielu lat i przynosi wymierne korzyści. Polityka w Europie to programy UE oraz wewnętrzne umowy miedzy krajami. W Polsce ostatnie lata współpracy opierały się na działaniach reprezentacyjnych i promocyjnych. Wprowadzenie na rynek międzynarodowym polskich produktów i usług  jest kolejnym krokiem po wprowadzaniu i rozpowszechnieniu rynku informacji międzynarodowych (wydawnictwa, publikacje, badania czy analizy). Kolejne lata będą kontynuacją tych trendów na rzecz rozbudowy handlu zagranicznego, promocji na forum globalnym oraz rozbudowy sieci informacji. Efekty w skali krajowej jest wzrost zamówień i inwestycji z zagranicy.

Dane:

www.mg.gov.pl/Wspolpraca+miedzynarodowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA