REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowe przetargi UNIDO dla polskich firm

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Międzynarodowe przetargi UNIDO mogą być szansą dla polskich firm.
Międzynarodowe przetargi UNIDO mogą być szansą dla polskich firm.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

UNIDO opiera swoją politykę na tworzeniu konkurencyjności i silnej gospodarki. Międzynarodowe przetargi UNIDO mogą być szansą dla polskich firm.

UNIDO jest wyspecjalizowana jednostką przy ONZ, pełna nazwa to: Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego. Siedzibą główną jest Wiedeń, lecz przedstawicielstwa znajdują się w kilkunastu kolejnych krajach. Celem tej organizacji jest wprowadzenie współpracy i wymiany międzynarodowej na skalę globalną. Poprzez działalność ekspercką oraz marketingową i rozwojową jednostka wprowadza inwestorów zagranicznych. Narzędzia z których korzysta UNIDO opierają się na promocji inwestycji i technologii. Program jest kierowany do krajów w okresie transformacji i zmian.

REKLAMA

REKLAMA

Cele i założenia

UNIDO opiera swoją politykę na tworzeniu konkurencyjności i silnej gospodarki. Zrównoważony rozwój oparty  na ekologii i wzmocnieniu wzrostu gospodarczego jest priorytetem. Wprowadzanie tego programu wymaga wprowadzania nowych pro ekologicznych technologii  i nowoczesnych urządzeń. Promocja i rozpowszechnienie rozwiązań technicznych opiera się na eksperckiej wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii, zarządzania produkcją i marketingu. Zmiany w procesach produkcji pozwalają na ekspansje rynkową. Efekty zmian dotyczą zarówno  producentów, współpracowników jak i klientów. Ekspansja firm, rozbudowa rynku oraz rozwój relacji biznesowych w skali międzynarodowej to kolejne zalety programu.

Polecamy: Jak firma może dochodzić roszczeń za granicą?

Polska wobec UNIDO

Polska współpracuje z tą jednostką  ONZ od początku jej działalności (25 lat).  RP jest zaangażowana w działalność programową  i zarządzanie tą organizacją. Uczestnictwo w pracy UNIDO pozwala na wprowadzenie w kraju dostępu do przetargów międzynarodowych organizowanych tę jednostkę. Firmy krajowe mają pozycję uprzywilejowaną.

REKLAMA

Zamówienia UNIDO w ciągu roku ocenia się na 60 mln euro. Większość jest kierowana na realizacje programów, część dotyczy zamówień dla biur organizacji. Dziedziny, których dotyczą projekty dotyczą zarządzania i modernizacji przemysłu oraz promowania działalności firm. Programy opierają się założeniach czystej technologii, konkurencyjności firm i gospodarki oraz inwestycjach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Utrudnianie dostępu do rynku jako czyn nieuczciwej konkurencji

Oferty UNIDO              

Zamówienia UNIDO opierają się na kilku procedurach: porównanie ofert – dla mniejszych projektów oraz przetargu: wyznaczone towary i usługi. Trzecią formą jest zapytanie ofertowe, w większości dotyczy zakupu usług eksperckich. Kwalifikacja opiera się na ocenie doświadczenia, zakresu kompetencji oraz działań finansowych i organizacyjnych. Dokładne dane oraz oferty przetargowe są dostępne na stronie UNIDO. Aby zgłosić firmę trzeba dokonać rejestracji na stronach ONZ, oferty są oceniane przez UNIDO.

Polecamy: serwis Zamówienia publiczne

Dane:

www.unido.org/index.php

www.mg.gov.pl/node

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA