REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odpowiedz na oczekiwania rynku – doceń innowację

Subskrybuj nas na Youtube
Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku musi dotyczyć tworzenia rentownej oraz długoterminowej trwałej różnicy dla firmy na rynku.
Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku musi dotyczyć tworzenia rentownej oraz długoterminowej trwałej różnicy dla firmy na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku w firmie może zostać zapoczątkowana przez kogokolwiek w organizacji.

Tu nie chodzi tylko o wynalazek, choć oczywiście wynalazki też należy do niej zaliczyć. Może to być pomysłowe podejście do pokonywania problemów dnia codziennego lub koncepcja: jak zyskać w przyszłości przewagę nad konkurencją? Powtarzając za jedną z reklam telewizyjnych pewnych linii lotniczych: „kiedy był ostatni raz, gdy zrobiłeś coś po raz pierwszy?”.

REKLAMA

REKLAMA

W suplemencie Innovators Club w The Sunday Telegraph znalazł się wywiad z Trevorem Baylissem, sławnym twórcą mechanicznego radia i, jak sam się nazywa, szalonym wynalazcą, oraz z Sir Johnem Harveyem-Jonesem, byłym przewodniczącym ICI, guru biznesu i prezenterem programu Trouble-Shooter. Wywiad ujawnił, że pomimo ich wyraźnie różnych podejść do metod biznesu wiąże ich jedno - to, jak idą interesy. Według słów Trevora: „Ludzie tacy, jak ja, nie mogliby osiągnąć tego, co my, bez takiego biznesmena, jak on”.

Inaczej mówiąc, dobre firmy trafiają na rynek i są napędzane przez dobrze wyważoną mieszankę szalonych wynalazców, ujarzmianych przez ludzi biznesu, którzy twardą ręką sterują procesami, zapewniając zainteresowanie rynku.

Polecamy: Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźnik upłynnienia środków obrotowych

Aby polepszyć wewnętrzne procesy, należy porozmawiać z ludźmi, których praca z danymi procesami się wiąże. Na pewno będą oni znali wszystkie szczegóły dotyczące aktualnego systemu oraz miejsc, w których łatwo o ulepszenia i poprawę wydajności. Wykonanie tego oraz poproszenie o opinię odpowiednich zespołów pozwoli wykazać prawdziwe korzyści płynące z pójścia za niektórymi ze wspomnianych wcześniej i najwyraźniej odrzuconych pojęć, na przykład:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dążenia do stosowania dobrych praktyk;
  • dawania pracownikom możliwości wprowadzania zmian;
  • udowodnienia, że w Twojej firmie ludzie naprawdę stanowią o różnicy.

Na czym więc polega innowacja?

Polecamy: Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu

Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku musi dotyczyć tworzenia rentownej oraz długoterminowej trwałej różnicy dla firmy na rynku. Jeśli ktoś uważa, że nie uda mu się zrobić takiej różnicy, niech wróci i przyjrzy się wszystkiemu jeszcze raz, ponieważ prawdopodobnie coś mu umknęło.

Artykuł jest fragmentem książki "Od pomysłu do zysku. Jak spieniężyć innowacyjność", autor Adam Jolly, wydawnictwo Onetress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA