REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?

Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?
Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?

REKLAMA

REKLAMA

Budżetowanie i precyzyjna kontrola kosztów to jedne z najtrudniejszych, a zarazem kluczowych zagadnień, jakim stawia czoła fleet manager samodzielnie zarządzający firmową flotą. Jak sobie z nim poradzić? Przeczytaj poradę eksperta.

Współpraca z partnerem CFM w zakresie finansowania i zarządzania firmowym parkiem rozwiązuje te problemy, gdyż stałość budżetowania to kluczowa zaleta usług wynajmu długoterminowego. W ramach takiej współpracy zewnętrzny partner przejmuje na siebie wszelkie działania związane z monitorowaniem kosztów operacyjnych floty.

REKLAMA

Po uzgodnieniu kluczowych warunków wynajmu długoterminowego firmy zajmujące się finansowaniem i zarządzaniem flotą zapewniają stabilny budżet; ryzyko niewłaściwej prognozy kosztów serwisu lub wartości aut po kontrakcie pozostawiając po swojej stronie.

Dla klienta kontrola kosztów jest niezwykle łatwa: cały strumień zdarzeń z zakresu standardowej eksploatacji samochodów objęty jest 2-3 podstawowymi fakturami z dostępem do szczegółowego raportu (także w wersji elektronicznej), więc kontrola obejmuje tylko koszty fakturowane odrębnie, wynikające z niewłaściwej eksploatacji, szkód komunikacyjnych, itp.

Stałymi kosztami mogą być oczywiście: koszt finansowania samochodu, budżet serwisowy oraz wartość końcowa auta (klient nie ponosi ryzyka w tym zakresie).

Wśród kosztów zmiennych pojawiają się koszty dotyczące nieprawidłowej eksploatacji, powstałe z winy użytkownika oraz koszt przekroczenia określonego w umowie przebiegu auta (ale także premia za niższy przebieg).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Niezapłacona rata leasingowa i co dalej?

Czasami pojawiają się także dodatkowe opłaty, które celowo nie są budżetowane w umowie, gdyż podnosiłyby koszty, a ich wystąpienie może mieć charakter incydentalny.

Może to być np. dokupienie rozszerzenia pakietu ubezpieczeń na czas wyjazdu do krajów, których on standardowo nie obejmuje (poza UE), lub dodatkowy assistance w krajach UE.

Polecamy: Czym jest opłata leasingowa?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA