Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?
REKLAMA
REKLAMA
Współpraca z partnerem CFM w zakresie finansowania i zarządzania firmowym parkiem rozwiązuje te problemy, gdyż stałość budżetowania to kluczowa zaleta usług wynajmu długoterminowego. W ramach takiej współpracy zewnętrzny partner przejmuje na siebie wszelkie działania związane z monitorowaniem kosztów operacyjnych floty.
REKLAMA
Po uzgodnieniu kluczowych warunków wynajmu długoterminowego firmy zajmujące się finansowaniem i zarządzaniem flotą zapewniają stabilny budżet; ryzyko niewłaściwej prognozy kosztów serwisu lub wartości aut po kontrakcie pozostawiając po swojej stronie.
Dla klienta kontrola kosztów jest niezwykle łatwa: cały strumień zdarzeń z zakresu standardowej eksploatacji samochodów objęty jest 2-3 podstawowymi fakturami z dostępem do szczegółowego raportu (także w wersji elektronicznej), więc kontrola obejmuje tylko koszty fakturowane odrębnie, wynikające z niewłaściwej eksploatacji, szkód komunikacyjnych, itp.
Stałymi kosztami mogą być oczywiście: koszt finansowania samochodu, budżet serwisowy oraz wartość końcowa auta (klient nie ponosi ryzyka w tym zakresie).
Wśród kosztów zmiennych pojawiają się koszty dotyczące nieprawidłowej eksploatacji, powstałe z winy użytkownika oraz koszt przekroczenia określonego w umowie przebiegu auta (ale także premia za niższy przebieg).
Polecamy: Niezapłacona rata leasingowa i co dalej?
Czasami pojawiają się także dodatkowe opłaty, które celowo nie są budżetowane w umowie, gdyż podnosiłyby koszty, a ich wystąpienie może mieć charakter incydentalny.
Może to być np. dokupienie rozszerzenia pakietu ubezpieczeń na czas wyjazdu do krajów, których on standardowo nie obejmuje (poza UE), lub dodatkowy assistance w krajach UE.
Polecamy: Czym jest opłata leasingowa?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.