REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Który kredyt gotówkowy ma dobre parametry?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama kredytu gotówkowego nie powinna być jedynym kryterium naszego wyboru. Co warto wiedzieć o dostępnych kredytach gotówkowych? Przyjrzymy się poszczególnym kredytom gotówkowym.

Marzec-kwiecień, to zwykle okres, w którym instytucje finansowe rozpoczynają łowy na rynku kredytów konsumpcyjnych. W tym roku bankowcy mają utrudnione zadanie, bowiem znowelizowana ustawa o kredycie konsumenckim nakazuje reklamowanie warunków cenowych, które są dostępne dla dwóch trzecich kredytobiorców. Niemal wyklucza to reklamowanie wyidealizowanych parametrów, dostępnych dla nielicznych klientów i skłania banki do wyjścia poza dotychczasowy schemat reklamowania szybkich pożyczek.

REKLAMA

Oczywiście wciąż nie brakuje oklepanych pomysłów, jak celebryci w reklamie czy nagrody pieniężne w zamian za zaciągnięcie zobowiązania. Ale w najnowszej odsłonie sezonowej walki na kredyty gotówkowe banki zachęcają również większą niż dotychczas transparentnością czy chociażby gwarancją najniższej raty.

Czym charakteryzują się poszczególne oferty?

Z reklamami kredytów przy wykorzystaniu celebrytów niemal jednocześnie ruszyły dwa duże banki. PKO BP przy okazji odświeżenia oferty pożyczki gotówkowej (m.in. dotychczasowe dwa kredyty zastąpił jednym), ruszył z kolejną odsłoną kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim. Przy okazji bank ogłosił konkurs zdjęciowy, w którym stu kredytobiorców ma szansę wygrać do 5 tys. zł na spłatę zaciągniętego kredytu.

Przeczytaj także: Dokąd iść po kredyt bez wkładu własnego?

REKLAMA

W szranki z polskim showmanem i PKO BP stanął Bank Zachodni WBK, który zatrudnił Chucka Norrisa. Zadaniem Strażnika Teksasu jest przekonać klientów, że zaciągnięcie pożyczki w BZ WBK jest błyskawiczne. To znaczący zwrot w reklamach banku, ponieważ dotychczas chwalił się on zwykle najniższym oprocentowaniem nominalnym na rynku (od 5,99 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżniającą się drogę wybrał Alior Bank, który przekonuje, że gwarantuje najniższą ratę kredytu na rynku. Wystarczy, aby klient przyniósł formularz informacyjny, zawierający parametry pożyczki (nowy dokument, wydawany podczas ubiegania się o kredyt – wprowadzony 18 grudnia 2011 r.) z innego banku, a Alior przebije tę ofertę przy identycznej wysokości zobowiązania i okresie kredytowania. Lecz oferta dotyczy wyłącznie pożyczek z ubezpieczeniem, o czym klienci dowiadują się dopiero, zaglądając w szczegóły oferty lub jej regulamin.

Sezon na promocję kredytów konsumpcyjnych rozpoczął również Getin Bank. Reklamuje on możliwość udzielenia pożyczki na podstawie przedstawionego przez klienta formularza PIT za ubiegły rok. Jednocześnie bank kusi zerową prowizją oraz bonem Sodexo na 100 zł, jeśli kwota kredytu przekracza 5 tys. zł.

Z kolei Bank BPH, zamiast zatrudniać sławy czy wdawać się w drogie wojny cenowe, postawił na przejrzystość. Deklaruje on, że klient może bezkosztowo odstąpić od umowy w ciągu 21 dni. To o tydzień więcej niż gwarantuje ustawa o kredycie konsumenckim. Dodatkowo bank zobowiązuje się przedstawić najważniejsze informacje o zaciąganym kredycie na jednostronicowym wyciągu z umowy.

REKLAMA

Bez wątpienia bank nabrał śmiałości na taką skróconą formę prezentacji umowy, odkąd 18 grudnia ur. ustawa nakazała wręczanie klientom, ubiegającym się o kredyt, ujednoliconego formularza, który pokazuje koszty kredytu i ma służyć porównywaniu ofert.

Z nową kampanią reklamową kredytów konsumpcyjnych ruszył również BNP Paribas. Bank chce przyciągnąć oprocentowaniem od 9,99 proc. i brakiem prowizji za udzielenie pożyczki. Jednak, aby skorzystać z tych warunków, klient musi zaciągnąć kredyt na co najmniej 20 tys. zł, wykupić ubezpieczenie (2,99 proc.) oraz założyć konto, płatne 15 zł miesięcznie.

Natomiast Credit Agricole reklamuje Prostoliczony kredyt gotówkowy, w którym za każdy pożyczony 1 tys. zł klient musi zapłacić 10 zł miesięcznie kosztów. Promocyjne warunkami szybkich pożyczek do końca marca trwają również w Banku BGŻ, Banku Pekao oraz w Bank Pocztowym.

Wczesnowiosenna ofensywa banków na rynku kredytów gotówkowych jest tradycją. Instytucje finansowe zwykle liczą na zwiększony popyt.

Polecamy serwis: Lokaty

Podobnie jest i w tym roku. Jednak wciąż nie oznacza to, że nastąpi poluzowanie wymagań, stawianych przez banki potencjalnym kredytobiorcom. Instytucje finansowe wciąż znajdują się pod presją wizji spowolnienia gospodarczego, czy chociażby wysokiego odsetka kredytów konsumpcyjnych (pożyczek gotówkowych, kredytów ratalnych, limitów w koncie, kart kredytowych, itp.) z utratą należności.

Oczekiwany spadek sprzedaży kredytów mieszkaniowych może spowodować, że banki będą szukać chociaż częściowej rekompensaty na rynku kredytów gotówkowych, ale na pewno nie będą tego robić za wszelką cenę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA