REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Który kredyt gotówkowy ma dobre parametry?

Michał Sadrak
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama kredytu gotówkowego nie powinna być jedynym kryterium naszego wyboru. Co warto wiedzieć o dostępnych kredytach gotówkowych? Przyjrzymy się poszczególnym kredytom gotówkowym.

Marzec-kwiecień, to zwykle okres, w którym instytucje finansowe rozpoczynają łowy na rynku kredytów konsumpcyjnych. W tym roku bankowcy mają utrudnione zadanie, bowiem znowelizowana ustawa o kredycie konsumenckim nakazuje reklamowanie warunków cenowych, które są dostępne dla dwóch trzecich kredytobiorców. Niemal wyklucza to reklamowanie wyidealizowanych parametrów, dostępnych dla nielicznych klientów i skłania banki do wyjścia poza dotychczasowy schemat reklamowania szybkich pożyczek.

REKLAMA

Oczywiście wciąż nie brakuje oklepanych pomysłów, jak celebryci w reklamie czy nagrody pieniężne w zamian za zaciągnięcie zobowiązania. Ale w najnowszej odsłonie sezonowej walki na kredyty gotówkowe banki zachęcają również większą niż dotychczas transparentnością czy chociażby gwarancją najniższej raty.

Czym charakteryzują się poszczególne oferty?

Z reklamami kredytów przy wykorzystaniu celebrytów niemal jednocześnie ruszyły dwa duże banki. PKO BP przy okazji odświeżenia oferty pożyczki gotówkowej (m.in. dotychczasowe dwa kredyty zastąpił jednym), ruszył z kolejną odsłoną kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim. Przy okazji bank ogłosił konkurs zdjęciowy, w którym stu kredytobiorców ma szansę wygrać do 5 tys. zł na spłatę zaciągniętego kredytu.

Przeczytaj także: Dokąd iść po kredyt bez wkładu własnego?

REKLAMA

W szranki z polskim showmanem i PKO BP stanął Bank Zachodni WBK, który zatrudnił Chucka Norrisa. Zadaniem Strażnika Teksasu jest przekonać klientów, że zaciągnięcie pożyczki w BZ WBK jest błyskawiczne. To znaczący zwrot w reklamach banku, ponieważ dotychczas chwalił się on zwykle najniższym oprocentowaniem nominalnym na rynku (od 5,99 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżniającą się drogę wybrał Alior Bank, który przekonuje, że gwarantuje najniższą ratę kredytu na rynku. Wystarczy, aby klient przyniósł formularz informacyjny, zawierający parametry pożyczki (nowy dokument, wydawany podczas ubiegania się o kredyt – wprowadzony 18 grudnia 2011 r.) z innego banku, a Alior przebije tę ofertę przy identycznej wysokości zobowiązania i okresie kredytowania. Lecz oferta dotyczy wyłącznie pożyczek z ubezpieczeniem, o czym klienci dowiadują się dopiero, zaglądając w szczegóły oferty lub jej regulamin.

Sezon na promocję kredytów konsumpcyjnych rozpoczął również Getin Bank. Reklamuje on możliwość udzielenia pożyczki na podstawie przedstawionego przez klienta formularza PIT za ubiegły rok. Jednocześnie bank kusi zerową prowizją oraz bonem Sodexo na 100 zł, jeśli kwota kredytu przekracza 5 tys. zł.

Z kolei Bank BPH, zamiast zatrudniać sławy czy wdawać się w drogie wojny cenowe, postawił na przejrzystość. Deklaruje on, że klient może bezkosztowo odstąpić od umowy w ciągu 21 dni. To o tydzień więcej niż gwarantuje ustawa o kredycie konsumenckim. Dodatkowo bank zobowiązuje się przedstawić najważniejsze informacje o zaciąganym kredycie na jednostronicowym wyciągu z umowy.

REKLAMA

Bez wątpienia bank nabrał śmiałości na taką skróconą formę prezentacji umowy, odkąd 18 grudnia ur. ustawa nakazała wręczanie klientom, ubiegającym się o kredyt, ujednoliconego formularza, który pokazuje koszty kredytu i ma służyć porównywaniu ofert.

Z nową kampanią reklamową kredytów konsumpcyjnych ruszył również BNP Paribas. Bank chce przyciągnąć oprocentowaniem od 9,99 proc. i brakiem prowizji za udzielenie pożyczki. Jednak, aby skorzystać z tych warunków, klient musi zaciągnąć kredyt na co najmniej 20 tys. zł, wykupić ubezpieczenie (2,99 proc.) oraz założyć konto, płatne 15 zł miesięcznie.

Natomiast Credit Agricole reklamuje Prostoliczony kredyt gotówkowy, w którym za każdy pożyczony 1 tys. zł klient musi zapłacić 10 zł miesięcznie kosztów. Promocyjne warunkami szybkich pożyczek do końca marca trwają również w Banku BGŻ, Banku Pekao oraz w Bank Pocztowym.

Wczesnowiosenna ofensywa banków na rynku kredytów gotówkowych jest tradycją. Instytucje finansowe zwykle liczą na zwiększony popyt.

Polecamy serwis: Lokaty

Podobnie jest i w tym roku. Jednak wciąż nie oznacza to, że nastąpi poluzowanie wymagań, stawianych przez banki potencjalnym kredytobiorcom. Instytucje finansowe wciąż znajdują się pod presją wizji spowolnienia gospodarczego, czy chociażby wysokiego odsetka kredytów konsumpcyjnych (pożyczek gotówkowych, kredytów ratalnych, limitów w koncie, kart kredytowych, itp.) z utratą należności.

Oczekiwany spadek sprzedaży kredytów mieszkaniowych może spowodować, że banki będą szukać chociaż częściowej rekompensaty na rynku kredytów gotówkowych, ale na pewno nie będą tego robić za wszelką cenę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA