REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Który kredyt gotówkowy ma dobre parametry?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia
Na wiosnę banki intensywnie reklamują kredyty gotówkowe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama kredytu gotówkowego nie powinna być jedynym kryterium naszego wyboru. Co warto wiedzieć o dostępnych kredytach gotówkowych? Przyjrzymy się poszczególnym kredytom gotówkowym.

Marzec-kwiecień, to zwykle okres, w którym instytucje finansowe rozpoczynają łowy na rynku kredytów konsumpcyjnych. W tym roku bankowcy mają utrudnione zadanie, bowiem znowelizowana ustawa o kredycie konsumenckim nakazuje reklamowanie warunków cenowych, które są dostępne dla dwóch trzecich kredytobiorców. Niemal wyklucza to reklamowanie wyidealizowanych parametrów, dostępnych dla nielicznych klientów i skłania banki do wyjścia poza dotychczasowy schemat reklamowania szybkich pożyczek.

REKLAMA

Oczywiście wciąż nie brakuje oklepanych pomysłów, jak celebryci w reklamie czy nagrody pieniężne w zamian za zaciągnięcie zobowiązania. Ale w najnowszej odsłonie sezonowej walki na kredyty gotówkowe banki zachęcają również większą niż dotychczas transparentnością czy chociażby gwarancją najniższej raty.

Czym charakteryzują się poszczególne oferty?

Z reklamami kredytów przy wykorzystaniu celebrytów niemal jednocześnie ruszyły dwa duże banki. PKO BP przy okazji odświeżenia oferty pożyczki gotówkowej (m.in. dotychczasowe dwa kredyty zastąpił jednym), ruszył z kolejną odsłoną kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim. Przy okazji bank ogłosił konkurs zdjęciowy, w którym stu kredytobiorców ma szansę wygrać do 5 tys. zł na spłatę zaciągniętego kredytu.

Przeczytaj także: Dokąd iść po kredyt bez wkładu własnego?

REKLAMA

W szranki z polskim showmanem i PKO BP stanął Bank Zachodni WBK, który zatrudnił Chucka Norrisa. Zadaniem Strażnika Teksasu jest przekonać klientów, że zaciągnięcie pożyczki w BZ WBK jest błyskawiczne. To znaczący zwrot w reklamach banku, ponieważ dotychczas chwalił się on zwykle najniższym oprocentowaniem nominalnym na rynku (od 5,99 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżniającą się drogę wybrał Alior Bank, który przekonuje, że gwarantuje najniższą ratę kredytu na rynku. Wystarczy, aby klient przyniósł formularz informacyjny, zawierający parametry pożyczki (nowy dokument, wydawany podczas ubiegania się o kredyt – wprowadzony 18 grudnia 2011 r.) z innego banku, a Alior przebije tę ofertę przy identycznej wysokości zobowiązania i okresie kredytowania. Lecz oferta dotyczy wyłącznie pożyczek z ubezpieczeniem, o czym klienci dowiadują się dopiero, zaglądając w szczegóły oferty lub jej regulamin.

Sezon na promocję kredytów konsumpcyjnych rozpoczął również Getin Bank. Reklamuje on możliwość udzielenia pożyczki na podstawie przedstawionego przez klienta formularza PIT za ubiegły rok. Jednocześnie bank kusi zerową prowizją oraz bonem Sodexo na 100 zł, jeśli kwota kredytu przekracza 5 tys. zł.

Z kolei Bank BPH, zamiast zatrudniać sławy czy wdawać się w drogie wojny cenowe, postawił na przejrzystość. Deklaruje on, że klient może bezkosztowo odstąpić od umowy w ciągu 21 dni. To o tydzień więcej niż gwarantuje ustawa o kredycie konsumenckim. Dodatkowo bank zobowiązuje się przedstawić najważniejsze informacje o zaciąganym kredycie na jednostronicowym wyciągu z umowy.

REKLAMA

Bez wątpienia bank nabrał śmiałości na taką skróconą formę prezentacji umowy, odkąd 18 grudnia ur. ustawa nakazała wręczanie klientom, ubiegającym się o kredyt, ujednoliconego formularza, który pokazuje koszty kredytu i ma służyć porównywaniu ofert.

Z nową kampanią reklamową kredytów konsumpcyjnych ruszył również BNP Paribas. Bank chce przyciągnąć oprocentowaniem od 9,99 proc. i brakiem prowizji za udzielenie pożyczki. Jednak, aby skorzystać z tych warunków, klient musi zaciągnąć kredyt na co najmniej 20 tys. zł, wykupić ubezpieczenie (2,99 proc.) oraz założyć konto, płatne 15 zł miesięcznie.

Natomiast Credit Agricole reklamuje Prostoliczony kredyt gotówkowy, w którym za każdy pożyczony 1 tys. zł klient musi zapłacić 10 zł miesięcznie kosztów. Promocyjne warunkami szybkich pożyczek do końca marca trwają również w Banku BGŻ, Banku Pekao oraz w Bank Pocztowym.

Wczesnowiosenna ofensywa banków na rynku kredytów gotówkowych jest tradycją. Instytucje finansowe zwykle liczą na zwiększony popyt.

Polecamy serwis: Lokaty

Podobnie jest i w tym roku. Jednak wciąż nie oznacza to, że nastąpi poluzowanie wymagań, stawianych przez banki potencjalnym kredytobiorcom. Instytucje finansowe wciąż znajdują się pod presją wizji spowolnienia gospodarczego, czy chociażby wysokiego odsetka kredytów konsumpcyjnych (pożyczek gotówkowych, kredytów ratalnych, limitów w koncie, kart kredytowych, itp.) z utratą należności.

Oczekiwany spadek sprzedaży kredytów mieszkaniowych może spowodować, że banki będą szukać chociaż częściowej rekompensaty na rynku kredytów gotówkowych, ale na pewno nie będą tego robić za wszelką cenę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA