REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego za cenne zakupy warto płacić kartą?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Płacąc kartą za wakacje, bilet na koncert czy towar, zakupiony w Internecie, zwiększamy swoje szanse na odzyskanie pieniędzy od nierzetelnego sprzedawcy.
Płacąc kartą za wakacje, bilet na koncert czy towar, zakupiony w Internecie, zwiększamy swoje szanse na odzyskanie pieniędzy od nierzetelnego sprzedawcy.

REKLAMA

REKLAMA

Bank może nam pomóc odzyskać pieniądze, wydane na towar niezgodny z opisem lub przedmiot, którego nie otrzymaliśmy w ogóle. Eksperci podkreślają jednak, że na to udogodnienie mamy prawo liczyć tylko w przypadku płatności kartą. Co zrobić, żeby pieniądze wróciły na nasze konto?

REKLAMA

Za zakupy w sklepach internetowych warto płacić kartą, a nie przelewem. Eksperci zwracają bowiem uwagę na to, że jeśli towar w przesyłce będzie niezgodny ze złożonym zamówieniem lub w ogóle go nie otrzymamy, to w odzyskaniu pieniędzy może pomóc nam bank. Jest to jednak możliwe tyko wówczas, gdy za towar zapłaciliśmy kartą. Organizacje płatnicze (Visa, MasterCard) stworzyły bowiem specjalne procedury bezpieczeństwa, które w takich sytuacjach pozwalają bankom cofnąć dokonaną płatność (wykonać tzw. obciążenie zwrotne) i odzyskać środki klienta. 

REKLAMA

Aby bank mógł odzyskać nasze pieniądze od nierzetelnego właściciela sklepu internetowego, muszą zostać spełnione pewne warunki. Po pierwsze bank może skorzystać ze wspomnianych procedur tylko wtedy, gdy wcześniej klient podjął próbę kontaktu ze sprzedającym, ale nie odniosła ona skutku. W pierwszej kolejności należy więc złożyć reklamację w sklepie. Jeśli otrzymamy odpowiedź odmowną lub sklep zignoruje ją, dopiero wtedy zgłaszamy reklamację w banku. Jako załącznik do niej przedstawiamy wydrukowaną reklamację, wysłaną do sklepu lub ewentualnie billing, pokazujący, że próbowaliśmy wyjaśnić sprawę telefonicznie.

Przeczytaj także: Płacić kartą czy wybrać kredyt gotówkowy?

Ponadto musimy udowodnić, że sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Do bankowej reklamacji należy więc dołączyć dokumenty, które to potwierdzą, np. wydrukowane zamówienie i regulamin sklepu. Jeśli od złożenia zamówienia minął już czas, przewidziany w regulaminie na jego realizację, a towaru nadal nie otrzymaliśmy, mamy dużą szansę na odzyskanie pieniędzy. Jeżeli natomiast towar dostaliśmy, ale nie zgadza się on z zamówieniem, należy to opisać w reklamacji.

Polecamy serwis: Kredyty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ten sposób możemy odzyskać pieniądze nie tylko za płatności w sklepach internetowych. Podobne procedury zostaną zastosowane, jeśli zapłacimy kartą za wakacje, a biuro podróży upadnie lub za koncert, który się nie odbędzie. Zawsze jednak należy w pierwszej kolejności podjąć próbę odzyskania pieniędzy bezpośrednio. Dopiero jeśli się to nie uda, poprosimy o pomoc bank. Zawsze należy też zdarzenie dobrze udokumentować.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA